متخلفان ارزهای دیجیتال در ایران شناسایی شدند

خانهاخبارمتخلفان ارزهای دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

برخورد با متخلفان ارزهای دیجیتال در کشور ادامه دارد و مسئولان استان‌های مختلف به شناسایی متخلفان و استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارزها و در نظر گرفتن جریمه‌های سنگین برای آن‌ها ادامه می‌دهند.

در همین راستا، در طی این دو روز شاهد اخبار مختلفی با محوریت رمزارزها در کشور بودیم؛ از کلاهبرداری پیامکی با هدف برداشت غیرقانونی از کیف پول‌های دیجیتالی شهروندان گرفته تا کسی که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال، اقدام به کلاهبرداری از 17 تن از شهروندان کرده بود.

- Advertisement -

همه این اخبار حاکی از این است که گرچه در جهان شاهد روزهای درخشانی برای بازار ارزهای دیجیتال نیستیم و برخی ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین کاهش ارزش شدیدی را تجربه می‌کنند، اما با توجه به عوامل مختلف اقتصادی کشور، نامشخص بودن آینده و تورم شدید، بازار این ارزها همچنان در ایران داغ است و عده‌ای را به سوی روش‌های غیرقانونی برای کسب سود بیشتر می‌کشاند.

4 خبر زیر، نمونه‌هایی از این تخلف‌های غیرقانونی و نیز برخورد مسئولان کشور با متخلفان ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر است.

کشف بیش از 9 هزار دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در تهران

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از کشف و ضبط تعداد ۹ هزار و ۴۰۴ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز از ابتدای سال ۱۴۰۱ در این استان خبر داد.

به گزاش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، کاظم دهقان‌پور افزود:

در راستای کاهش بار شبکه توزیع برق و جلوگیری از بروز نوسان و خسارت به تجهیزات مشترکان برق پایتخت و در ادامه برنامه‌ریزی سال جاری این شرکت در طرح برخورد با متخلفان و بهره‌برداران غیرقانونی شبکه برق پایتخت، با بررسی و اقدامات انجام شده توسط بازرسان مناطق ۲۲ گانه این شرکت، تعداد ۹ هزار و ۴۰۴ دستگاه ماینر از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی و کشف شده است.

وی با اشاره غیرقانونی بودن اتصال دستگاه‌های استخراج رمزارز فاقد مجوز به هر نحو و در هر محل، از رصد مستمر و پیگیری بازرسان این شرکت در سطح پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، پیش‌تر شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرده بود:

در مجموع تاکنون 7 هزار و ۲۰۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور کشف و تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۱۳ دستگاه جمع‌آوری شده است.

کشف 5 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در رشت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان، از کشف کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در خانه‌ای در رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی امینی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: «با گزارشی مبنی بر نگهداری و استفاده از دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در خانه‌ای در رشت، ماموران پلیس امنیت عمومی گیلان با حکم قضایی و هماهنگی تعزیرات حکومتی استان، به محل گزارش شده اعزام شدند.»

 امینی با بیان اینکه در بازرسی از این خانه 5 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و به انبار اداره اموال تملیکی گیلان تحویل داده شد، افزود:

متهم علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، به پرداخت بیش از ۳ میلیارد ریال جزای نقدی به صندوق دولت محکوم شد که این حکم به اجرا درآمد.

کشف 1250 دستگاه غیرقانونی رمزارز از تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، امروز از شناسایی و کشف 95 دستگاه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال در حوزه بهره‌‌برداری مدیریت برق آذرشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا، به گفته این مسئول طی دو سال گذشته و سال جاری بیش از 1250 دستگاه استخراج رمزارز از شهرک شهید سلیمی کشف شده است.

عباس حسامی با بیان اینکه در کنار کشف‌ مراکز غیرمجاز بزرگ استخراج رمزارز، روزانه دستگاه‌های غیرمجازی در واحدهای مسکونی و تجاری داخل شهر شناسایی و کشف می‌شوند، افزود:

در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، همکاران ما موفق شدند با اطلاع واصله مردمی مبنی بر وجود تعداد قابل توجهی ماینر و کارت گرافیک، با مجوز مقام قضایی و با حضور عوامل امور برق روشنایی و نیروی انتظامی و همچنین با حفظ حقوق شهروندی و رعایت موازین شرعی و قانونی، 2 مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز و کالای قاچاق ماینر را شناسایی و کشف کنند.

وی در تشریح این عملیات خاطرنشان کرد:

با تلاش همکاران اداره برق ممقان و مدیریت توزیع برق آذرشهر در شهرک شهید سلیمی و شهر ممقان، تعداد 93 دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز تنها از یک انشعاب غیرمجاز کشف شد.

به گفته‌ی او همچنین 2 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز دیگر از یک انشعاب غیرمجاز دیگر در روستای خاصلو از توابع بخش گوگان کشف و شناسایی شد.

حسامی توان مصرفی کل دستگاه‌های رمزارز کشف شده را 190 کیلووات عنوان کرد.

جریمه سنگین برای قاچاقچی دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال در اردبیل

همچنین روز گذشته و در خبری دیگر مبنی بر برخورد با متخلفان ارزهای دیجیتال، جریمه سنگین برای یک قاچاقچی دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال در اردبیل اعلام شد.

به گزارش برنا، علی رحیمی آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: «با گزارش بازرسان و ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط تعداد ۱۷ دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال در حال استفاده از پشت بام خانه‌ای در شهر اردبیل، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.»

وی توضیح داد:

متهم این پرونده ادعا می‌کرد که این ماینر‌ها ایرانی بوده و قاچاق نیستند و استفاده از آن‌ها مجاز است؛ در حالی که با استعلام از کارخانه سازنده و سازمان صنعت و معدن و تجارت، خارجی و قاچاق بودن ماینر‌های کشف شده محرز شد.

رحیمی آذر افزود: «با ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی، موضوع به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و به صدور حکم منجر شد.»

او با اشاره به مبلغ جریمه در نظر گرفته شده برای این افراد، خاطرنشان کرد:

با توجه به گزارش اولیه ماموران نیروی انتظامی و اظهارات ضد و نقیض متهم و سایر شواهد و قراین، اتهام انتسابی محرز و شعبه فرد خاطی را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت، به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: «برخورد با فرصت‌طلبان و سوء ‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی، از اولویت‌های سیستم قضایی است.»

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان