متوسط هزینه دلاری یا سرمایه‌گذاری یک جا؛ کدام استراتژی بهتری برای خرید بیت کوین است؟

خانهاخبارمتوسط هزینه دلاری...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فکت کوینز: قیمت بیت کوین پس از آنکه در نوامبر 2021 به اوج 69000 دلاری خود رسید با ریزش همراه شد و تاکنون سقوطی 55 درصدی را تجربه کرده است. سقوط گسترده بیت کوین باعث شده تا سرمایه گذاران به فکر فرو روند که آیا باید بیت کوین را در محدوده 30000 دلاری بخرند یا صبر کنند تا قیمت پایین تر برود.

- Advertisement -
spot_img
توییت راجر

چنین اتفاقی به خاطر آن رخ داده است که علیرغم افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره، این نرخ همچنان پایین است. در همین حین، سرمایه های نقدی شرکت های مدیریت سرمایه در سراسر جهان رشدی 6.1 درصدی داشته و به 83 میلیارد دلار رسیده است. اتفاقی که از زمان حملات تروریستی 11 سپتامبر تاکنون بی سابقه بوده است. چنین چیزی نشان می‌دهد که صندوق های بازنشستگی، بیمه ها و شرکت های مدیریت سرمایه هیچ کدام مایل به ریسک کردن نیستند.

- Advertisement -

بسیاری از تحلیلگران حوزه کریپتو از جمله کارل بی منجر (Carl.B Menger) همزمان با حرکات بازار بیت کوین و مسیر آن برای یافتن یک کف قیمتی فرصت های خرید خوبی را در بازار می‌بینند. با این حال به منظور سرمایه گذاری در بیت کوین به جای قردادهای قیمت ثابت (LSI) که در آن سرمایه گذاران مبلغ زیادی را برای ورود در بازار می‌گذارند، روشی ایمن تر وجود دارد که به آن متوسط هزینه دلاری (DCA) می‌گویند.

استراتژی DCA از 99.9 % مدیران سرمایه گذاری بهتر عمل می‌کند

استراتژی متوسط هزینه دلاری زمانی صورت می‌گیرد که سرمایه گذاران دارایی نقدی خود را به 12 بخش مساوی تقسیم می‌کنند و هر ماه با یک بخش از آن بیت کوین می‌خرند. به عبارتی سرمایه گذاران در زمان سقوط قیمت، بیت کوین بیشتری خریداری می‌کنند و برعکس در زمان افزایش قیمت، دارایی کمتری به سبد آنها اضافه می‌شود. تا به امروز این استراتژی نتایج خارق العاده ای داشته است.

برای مثال، پس از دسامبر 2017 که قیمت بیت کوین به 20000 دلار رسید، اگر هر ماه سرمایه‌گذاران با روش متوسط هزینه دلاری، یک دلار بیت کوین می‌خریدند، اکنون سودی 163 درصدی داشتند. چنین چیزی به معنای سودی 200 درصدی از یک روش سرمایه گذاری ثابت است.

سرمایه گذاری در بیت کوین با روش DCA

همچنین استراتژی متوسط هزینه دلاری بیت کوین از این دیدگاه نشات می‌گیرد که هولدرهای بلند مدتی بیت کوین همیشه دیدگاهی صعودی و مثبت نسبت به آینده این ارز دارند. مِنجر ادعا می‌کند که سرمایه گذاری با این روش می‌تواند از 99.9 % شرکت های مدیریت سرمایه عملکرد بهتری برای سبد سرمایه گذاری شما داشته باشد.

توییت درباره عملکرد DCA

مطلب مفید: اچ بار (HBAR) رمزارز هدرا هش گراف چیست؟

مشکلات استراتژی متوسط هزینه دلاری

داده های تاریخی در بازارهای مالی سنتی نشان می‌دهند که متوسط هزینه دلاری بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در این بازارها نیست و در عوض سرمایه گذاران با LSI یا همان قرارداد قیمت ثابت نتیجه بهتری خواهند گرفت. برای مثال، مطالعات شرکت ونگارد، از سبدهای سرمایه گذاری تعدادی از سرمایه گذاران در حد فاصل سال های 1926 تا 2015 بیانگر آن است که سرمایه گذاری های یکجا در دو سوم موارد نتیجه بهتری از متوسط هزینه دلاری داشته است.

چنین چیزی با توجه به همبستگی قدرتمند اخیر بیت کوین با بازارهای سهام بیانگر آن است که احتمالا در آینده همین نتیجه برای سرمایه گذاری در این ارز نیز به دست خواهد آمد. در نتیجه سرمایه گذاری در بیت کوین با مقدار ثابت شاید همیشه بهترین روش برای کسب سود از این ارز پر نوسان نباشد.

نمودار بیت کوین

ترکیب دو روش DCA و LSI چه نتیجه ای خواهد داشت؟

لری سویدرو، مدیر تحقیقات شرکت باکینگهام ولث پارتنر، معتقد است که سرمایه گذاران باید از استراتژی ترکیبی استفاده کنند و از متوسط هزینه دلاری و قرارداد قیمت ثابت با هم استفاده کنند. وی در این باره می‌گوید:

«به نظرم سرمایه گذاران باید یک سوم از مبلغ را در لحظه سرمایه گذاری کنند و دو سوم دیگر را در دو ماه یا دو فصل بعدی در دارایی مدنظر خود قرار دهند.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان