مدیر سابق بازار اوپن سی به پولشویی از طریق معاملات نهانی محکوم شد

خانهاخبارمدیر سابق بازار...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته اولین دادگاه مربوط به معاملات نهانی NFTها در تاریخ برگزار و نتیجه آن نیز مشخص شد. در پی این جلسه، مدیر سابق بازار اوپن سی، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی NFTها محکوم به پول‌شویی و کلاه‌برداری شد. بر اساس ادعای دادستان‌های پرونده، وی پیش از قرار دادن توکن‌ها در وب‌سایت آن‌ها را خریداری می‌کرده و کمی بعد به فروش می‌رسانده است.

معاملات نهانی مدیر سابق بازار اوپن سی

به نقل از کوین گیپ، ناتانیل چستین (Nathaniel Chastain)، مدیر محصولات سابق بازار اوپن سی با استفاده از دانش و آگاهی داخلی نسبت به آثار هنری دیجیتالی که قرار بوده در صفحه معاملات پلتفرم قرار گیرند، سود زیادی را کسب کرده است. همان‌طور که اشاره شد، دادستان‌های پرونده، مدعی شدند که وی پیش از قرار گرفتن NFTها در وب‌سایت آن‌ها را خریداری می‌کرده است. عملی که منجر به کسب درآمد غیرقانونی 50 هزار دلاری برای وی شده است.

- Advertisement -

دادستان پرونده در بیانیه پایانی خود اشاره داشت که مدیر سابق بازار اوپن سی از موقعیت خود در بازار سوءاستفاده کرده تا جیب‌های خود را پر کند و پس از آن برای پوشاندن رد خود دروغ گفته است. از نظر شاکیان پرونده، چستین با استفاده از چندین حساب ناشناس در اوپن سی موفق شده معاملات نهانی غیرقانونی زیادی را انجام دهد. چنین حرکتی به معنای آن است که وی کاملاً از اشتباهات و غیرقانونی بودن اعمال خود آگاهی داشته است.

مطلب مفید: کریپتوکیتیز (Cryptokitties) چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

در همین حین، وکلای وی اشاره داشتند که در زمان حضور چستین در بازار اوپن سی به‌عنوان مدیر محصولات، پلتفرم قرار دادن آثار هنری در صفحه معاملاتی را به‌عنوان اطلاعات محرمانه به حساب نمی‌آورده است. گفتنی است که پس از اتمام این دادگاه، شاهد صحبت‌های زیادی از سمت کارشناسان حقوقی بودیم.

بسیاری از این کارشناسان معتقدند که پرونده معاملات نهانی NFTها در بازار اوپن سی پیامدهای بسیار گسترده‌تری برای دارایی‌های دیجیتال دارد که با قوانین موجود به‌سختی تطابق دارد. به همین منظور نیاز برای ایجاد قوانین شفاف و مناسب در این فضا نوعی الزام است که قانون‌گذاران باید هرچه سریع‌تر آن را در نظر بگیرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان