آیا معاملات نهانی صرافی بایننس صحت دارد؟ بررسی تراکنش‌های مشکوک

خانهدسته‌بندی نشدهآیا معاملات نهانی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در حالی که تاکنون شاهد بحثی درباره معاملات نهانی (Insider Trading) در حوزه ارزهای دیجیتال نبودیم، محکومیت برادر مدیر سابق کوین بیس در این رابطه باعث شد تا معاملات نهانی به بحثی داغ در میان اعضای جامعه تبدیل شود. اتفاق پیرامون برادر مدیر سابق کوین بیس به نظر اولین باری بوده است که از این نوع معاملات در حوزه کریپتو استفاده می‌شود، اکنون اما چند آدرس مشکوک دیگر با تاریخچه تراکنش مرتبط به صرافی بایننس باعث ایجاد شک و شبهه‌های تازه‌ای در این باره شده است.

- Advertisement -

معاملات نهانی مرتبط با بایننس

به نقل از کوین تلگراف، کانر گروگان، مدیر کوین بیس در توییتر خود درباره فعالیت تراکنش‌های چندین کیف پول ناشناس در 18 ماه اخیر هشدار داده است. این کیف پول‌ها چندین توکن لیست نشده را تنها چند دقیقه قبل از لیست شدن در بایننس خریداری کرده و پس از اعلامیه بایننس و رشد قیمت آنها را به فروش رسانده‌اند.

- Advertisement -
توییت کانر گروگان

اولین اقدام این کیف پول‌ها با خرید توکن Rar بوده که 900 هزار دلار توکن Rari را چند ثانیه قبل از لیست شدن در بایننس خریداری و چند دقیقه پس از آن به فروش رسانده‌اند.

یکی دیگر از کیف پول‌ها که به نظر در معاملات نهانی صرافی بایننس دخیل بوده است نیز در فاصله 17 تا 21 ژوئن، 78 هزار توکن ERN را خریده است و پس از لیست شدن آن در صرافی بایننس دارایی خود را به فروش رسانده است. گفتنی است که این لیست ادامه‌دار بوده و اتفاقی مشابه با توکن TORN نیز تکرار شده است.

معاملات نهانی توکن ERN

مطلب مفید: ۷ نکته مهم برای هولدرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳

کیف پولی با آدرس آغازین 0xaf نیز چند روز قبل از لیست شدن RAMP در بایننس مبلغ 500 هزار دلار از این توکن را خریداری کرده و چند دقیقه پس از لیست شدن در بایننس دارایی را به صرافی منتقل کرده و به فروش رسانده است. گفتنی است که این کاربر 100 هزار دلار از معامله خود کسب کرده است.

انتقال توکن RAMP به بایننس

دامپ و فروش توکن‌ها در بایننس تنها چند دقیقه پس از لیست شدن سود زیادی برای این کیف پول‌ها به همراه داشته است اما دقت این معاملات نشان می‌دهد که احتمالاً صاحبان کیف پول‌ها به اطلاعات داخلی صرافی درباره لیست شدن دارایی‌ها دسترسی داشته و از سیستم معاملات نهانی استفاده کرده‌اند.

گروگان حدس زد که احتمالاً یکی از کارمندان سرکش صرافی به تیم لیست کننده ارزهای دیجیتال در صرافی متصل است و اطلاعات درباره توکن‌های جدید را دریافت می‌کند یا تریدری است که به‌نوعی API یا اطلاعات لو رفته صرافی دسترسی پیدا کرده است.

گفتنی است که بایننس اخیرا و برای جلوگیری از معاملات نهانی قانون فروش 90 روزه را برای کارمندان خود تصویب کرده است. بدین ترتیب، کارمندان و اعضای خانواده آنها قادر نخواهند بود که توکن‌های تازه لیست شده در صرافی را تا پایان بازه زمانی 90 روزه به فروش برسانند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان