نخستین دور تامین سرمایه پروژه بلاکچینی شاردیوم به پایان رسید

خانهاخبارنخستین دور تامین...

آنچه می‌خوانید...

پروژه بلاکچینی لایه 1 شاردیوم در اولین دور تامین سرمایه خود 18.2 میلیون دلار جمع آوری کرد و ارزش خود را به 199 میلیون دلار رساند.

به گزارش د بلاک و بر اساس اعلامیه شاردیوم، بیش از 50 سرمایه‌گذار از جمله اسپارتان گروپ (Spartan Group)، بیگ برایان هولدینگز (Big Brain Holdings)، جین استریت (Jane Street) و فورسایت ونچرز (Foresight Ventures) در این دور تامین سرمایه شرکت کرده‌اند.

- Advertisement -

پروژه شاردیوم توسط نیشال شتی (Nischal Shetty) بنیانگذار صرافی هندی WazirX و عمر سید، معمار پروژه‌های بلاکچینی تاسیس شده است. شاردیوم، یک بلاک چین مبتنی بر اجماع اثبات سهام است که از شاردینگ داینامیک (پویا) برای بهبود کارایی خود استفاده می‌کند.

شاردینگ به تقسیم یک شبکه بلاکچین به قطعات کوچکتر با هدف بهبود مقیاس‌پذیری گفته می‌شود. شاردینگ در عمل، مانند پارتیشن‌بندی است و به افزایش فضای بلاک‌ها برای تراکنش‌های بیشتر کمک کرده و کارمزد را کاهش می‌دهد.

بر اساس اعلامیه شاردیوم، هدف معماری خاص این پروژه بلاکچینی، حل مشکلات مربوط به کاربران و توسعه‌دهندگان در پروژه‌های کنونی مبتنی بر شاردینگ است.

نیشال شتی، بنیانگذار شاردیوم در این رابطه اظهار داشت:

حل معضل سه‌گانه بلاکچین در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است و مقیاس‌پذیری مهم‌ترین عاملی است که از پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال به ویژه در بازارهای نوظهور مانند هند جلوگیری می‌کند. اکوسیستم وب 3 در حال گسترده شدن است. برای اینکه طی چند سال آینده وب 3 به یک میلیارد کاربر برسد، به یک بلاکچین لایه یک احتیاج داریم که کارمزد آن همیشه 1 سنت باشد و در عین حال تمرکززدایی را حفظ کند. هدف شاردیوم تحقق این امور است.

تقابل شاردیوم با سایر پروژه های لایه 1

شاردیوم تنها یکی از چندین بلاکچین لایه 1 جدید است که اخیرا سرمایه هنگفتی جمع‌آوری کرده است. از دیگر رقبای شاردیوم می‌توان به آپتوس (Aptos)، سوی (Sui) و سوی لبز (Sei Labs) اشاره کرد.

شاردیوم وعده داده سرمایه جمع‌آوری شده را برای بازاریابی و رشد بیشتر تیم توسعه استفاده کند. علاوه بر این، این پروژه برای تشویق بیشتر توسعه‌دهندگان مختلف هکاتون‌هایی در هند و آمریکا برگزار خواهد کرد.

دور اخیر تامین سرمایه از طریق فروش بخشی از توکن‌ها به صورت خصوصی انجام شده است. انتظار می‌رود بلاکچین شاردیوم در سه ماهه اول سال آینده راه‌اندازی شده و پس از آن، توکن‌ها برای عموم به فروش گذاشته شوند.

بالاجی سیرینیواسن، مدیر ارشد فناوری پیشین کوین بیس یکی از افرادی است که در پروژه شاردیوم سرمایه‌گذاری کرده است. وی در رابطه با دلیل سرمایه‌گذاری خود گفت:

من در شاردیوم سرمایه‌گذاری کردم چراکه فکر می‌کنم آنها رویکرد جالبی را برای مقیاس‌پذیری اتخاذ کرده‌اند که باعث می‌شود تعداد تراکنش‌ها با اضافه شدن نودهای اعتبارسنج افزایش یابد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان