مجمع جهانی اقتصاد: فناوری بلاکچین بخش جدایی‌ناپذیری از اقتصاد مدرن خواهد بود

خانهاخبارمجمع جهانی اقتصاد:...

آنچه می‌خوانید...

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) روز گذشته در پستی وبلاگی در رابطه با آینده صنعت ارزهای دیجیتال صحبت کرد. به گفته این مجمع، فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال، بخش جدایی‌ناپذیری از اقتصاد مدرن خواهند بود.

به گزارش کریپتونیوز، در این پست وبلاگی، مجمع جهانی اقتصاد به کاربردهای گسترده رمزنگاری و فناوری بلاکچین پرداخت و خاطرنشان کرد کاربردهای کنونی این صنعت، در بخش خدمات مالی قابل توجه است.

- Advertisement -

در این پست آمده است:

در واقع، برای دیدن ماندگاری ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین در هسته خدمات مالی و سایر حوزه‌های اقتصاد جهانی، ببینید بانک‌های بزرگ و شرکت‌های خدمات مالی مطرح چه می‌کنند، نه اینکه چه چیزی می‌گویند.

بر اساس این گزارش، بانک جی پی مورگان که به مواضع دوستانه خود در قبال صنعت رمزارزها شهرت دارد، تنها بانک فعال در حوزه وب 3.0 و صنعت رمزارزها نیست.

WEF پذیرش فناوری رمزنگاری و بلاکچین را با پذیریش امنیت سایبری و تحول دیجیتال مقایسه می‌کند و در این رابطه می‌گوید:

فناوری ارز دیجیتال به همان‌ اندازه اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته مجمع اقتصاد جهانی، صنعت ارز دیجیتال مانند هر بخش دیگری که با پول سروکار دارد، بدون ریسک نیست. با این حال، ماهیت شفاف این صنعت به افراد مخرب مجالی برای پنهان کردن فعالیت خود نمی‌دهد.

مجمع جهانی اقتصاد در مجموع سال 2022 را سالی وحشتناک برای ارزهای دیجیتال توصیف کرد. در این سال، مارکت کپ (ارزش بازار) کل بازار رمزارزها بیش از 2 تریلیون دلار سقوط کرد و از اوج 3 تریلیون دلاری، به 800 میلیارد دلار رسید.

به گفته این مجمع، حوادث اخیر، به ویژه ورشکستگی صرافی FTX اعتماد کاربران به صنعت ارزهای دیجیتال را از بین برده و توجه قانون‌گذاران جهانی را به خود جلب کرده است:

صدای قانون‌گذارانی که پیش از این نسبت به خطرات بیش از حد ارزهای دیجیتال هشدار می‌دادند و در تهیه قوانینی معقول ناتوان بودند، حالا با چندین شکست بزرگ دوباره درآمده است.

WEF سقوط بازار رمزارزها در سال 2022 را با حباب دات کام در اوایل دهه 2000 مقایسه می‌کند و مدعی است موارد استفاده از فناوری ارزهای دیجیتال و بلاکچین با دوام‌تر خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان