صرافی کوینکس (Coinex)؛ اطلاعات جامع درباره صرافی کوینکس

خانهمقالاتصرافی کوینکس (Coinex)؛...

آنچه می‌خوانید...

صرافی کوینکس (Coinex) از شروع کار در هنگ کنگ، به یکی از مشهورترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سراسر دنیا تبدیل شده است. این صرافی ارز دیجیتال،‌ ارائه دهنده خدمات مختلف برای محصولات مبتنی بر بلاک‌ چین است. علاوه بر این دارای ویژگی‌های متعددی بوده که آن را به یک پلتفرم مبادله توکن پرطرفدار تبدیل کرده است.

کوینکس تنوع بالایی از ارزهای دیجیتال و فیات را در پلتفرم‌ معاملاتی خود داشته و علاوه بر این گزینه‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. انگیزه‌ کاربران برای استفاده از کوینکس به جای مراجعه به صرافی‌های دیگر، به دلیل حجم بالای معاملات ارزهای دیجیتال و همچنین راحتی استفاده برای مبتدیان است، چرا که رابط کاربری بسیار جذاب و ساده‌ای دارد.

- Advertisement -

برای شروع به کار در این صرافی پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله از فکت کوینز را تا انتها به دقت مطالعه کنید.

مروری سریع بر صرافی کوینکس

وب‌سایت رسمیhttps://www.coinex.com/‌
دفتر مرکزیهنگ کنگ
تاسیسدر سال 2017
توکن بومیدارد
تعداد ارز دیجیتال لیست شده200+
جفت‌های معاملاتی400+
ارزهای فیات پشتیبانی شدهINR, USD, EUR, GBP و بیشتر
کشورهای پشتیبانی شدهدر سراسر دنیا
حداقل واریزبستگی به ارزر دارد
هزینه‌های واریزرایگان
کارمزد تراکنشبه ارز بستگی دارد
هزینه‌های برداشتبه ارز بستگی دارد
اپلیکیشندارد
پشتیبانی مشتریمرکز راهنمایی، سوالات متداول و تیکت در سایت

بیشتر بخوانید: نحوه معامله قراردادهای فیوچرز در صرافی کوینکس

کوینکس چیست؟

کوینکس یکی از صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال و همچنین ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر بلاک‌ چین است. صرافی CoinEx خدمات مختلفی را به سرمایه گذاران و تازه کاران حوزه کریپتو، ارائه می‌دهد. این پلتفرم از طیف گسترده و متنوعی از کوین‌ها، توکن‌ها یا سایر دارایی‌ها پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند از طریق یک رابط کاربری آسان که هم برای دسکتاپ و هم برای دستگاه‌های تلفن همراه (iOS و Android) در دسترس است، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش یا معامله کنند.

ثبت نام در این پلتفرم فرآیند ساده‌ای داشته و کاربران می‌توانند بلافاصله از حساب خود در صرافی کوینکس استفاده کنند. هر توکن موجود در پلتفرم دارای چندین جفت معاملاتی و استخرهای دائماً در حال تغییر و به روز رسانی است.

صرافی کوینکس
کوینکس چیست؟

صرافی کوینکس چگونه کار می‌کند؟

کوینکس به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال، مانند پلتفرمی عمل می‌کند که از دارایی‌های مختلف و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این تراکنش‌ها با کارمزد مربوطه همراه هستند. به عنوان یک سرویس ارائه دهنده، خدمات ارائه شده توسط شرکت برای کاربران هزینه‌هایی دارد که به درآمد شرکت تبدیل می‌شود.

به واسطه روش‌های واریز، این پلتفرم دارای یک حداقل محدودیتی برای تعداد دارایی‌های رمزنگاری شده است. تراکنش‌ها می توانند از طریق روش احراز هویت دو مرحله‌ای انجام شوند که از طریق ایمیل یا پیامک است. این پلتفرم ادعا می‌کند که زمان تحویل برای هر برداشت در مدت 15 تا 30 دقیقه خواهد بود (این مدت زمان برای مقادیر نسبتا کمتر برابر با 5 تا 15 دقیقه است).

ویژگی‌های کوینکس

بر اساس بررسی‌های ما در رابطه با صرافی کوینکس، این پلتفرم قابلیت های بسیار گسترده‌ای دارد:

  • CoinEx تراکنش‌های سریع و قابل اعتمادی را دارد که معمولاً در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند، بر خلاف برخی صرافی‌های سنتی که حتی ممکن است چند روز طول بکشد تا انتقال انجام شود.
  • کوینکس یک رابط کاربری یکپارچه برای رایانه و تلفن همراه دارد.
  • همچنین صرافی کوینکس دارای بهترین کیف پول رمزنگاری است که می‌تواند به سرعت دارایی‌های معامله شده در صرافی را به اکوسیستم دیجیتال شرکت منتقل کند.
  • به علاوه CoinEx مقرراتی و تمهیداتی هم مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال دارد. اما رویدادهای ماینینگ در این پلتفرم ادامه‌دار نیستند و در فواصل زمانی متفاوت اعلام می‌شوند.
صرافی کوینکس
ویژگی‌های کوینکس

خدمات و محصولات ارائه شده توسط صرافی کوینکس

برخلاف بسیاری از صرافی‌ها، کوینکس از همان ابتدا دارای پنج محصول و خدمات بوده که آنها را به بازار ارائه کرده است. این خدمات از این قرار هستند:

  • صرافی کوینکس
  • زنجیره هوشمند کوینکس (یک اکوسیستم زنجیره عمومی)
  • OneSwap (یک پلتفرم مبادلاتی دارایی‌های رمزنگاری شده)
  • ViaBTC Pool (چند ارز)
  • ViaWallet (کیف پول دیجیتال)

این خدمات به خوبی در یک اکوسیستم بدون دردسر برای تجارت هر نوع توکنی طراحی شده‌اند. هزینه این خدمات و محصولات را می‌توان با دارایی‌های دیجیتال یا ده‌ها ارز فیات که صرافی پشتیبانی می‌کند پرداخت کرد. هر یک از این محصولات هزینه‌های مربوطه را از کاربران دریافت می‌کنند، اگرچه برخی از این فرآیندها در این پلتفرم رایگان هستند.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس
خدمات صرافی کوینکس

بررسی صرافی کوینکس: مزایا و معایب

مزایامعایب
کوینکس در مقایسه با سایر صرافی‌ها، کارمزد معاملاتی پایینی دارد که هرچقدر حجم معاملاتی کاربران بیشتر باشد این کارمزدها هم کمتر می‌شوند.روش‌های پرداخت شامل حواله‌های Wire است و ویزا و مسترکارت برای همه ارائه‌دهندگان در دسترس نیست.
طیف وسیع ارزهای فیات، دیجیتال و جفت های معاملاتی موجود در این صرافی به کاربران برای انتخاب بهتر کمک می‌کند.برخی از بررسی‌های کاربران گذشته به دلیل تاخیر در تراکنش‌ها خوشایند نبوده‌اند، اگرچه این اتفاق یک وضعیت پرتکرار نبوده است.
این صرافی به ازای هر توکنی‌ که پشتیبانی می‌کند، استخر‌های نقدینگی بزرگی ارائه می‌کند و حجم معاملات ادعا شده روزانه بسیار بالاست. –
طیف گسترده‌ خدمات و قابلیتهای این صرافی می‌تواند در تجربه استفاده از پلتفرم را برای هر کسی بهبود ببخشد. –

بیشتر بخوانید: آموزش استیک در صرافی کوینکس و کسب درآمد از آن

فرآیند ثبت نام حساب کوینکس

افرادی که مایل به شروع معامله در این پلتفرم هستند می‌توانند از طریق وب سایت یا برنامه تلفن همراه ثبت نام کنند. در درجه اول، اطلاعات اولیه مورد نیاز عبارتند از ایمیل، نام و شماره تلفن. این پلتفرم گزینه KYC (احراز هویت مشتری) را هم دارد، اما افراد برای انجام معاملات کوچک اجباری به تکمیل این فرآیند ندارند.

تکمیل فرآیند احراز هویت حساب برای کاربرانی که می‌خواهند مقادیر زیادی را از حسابشان برداشت کنند اجباریست ولی اگر شخصی این مرحله را کامل نکرده باشد، حجم قابل برداشت برای او کمتر خواهد بود. حساب های احراز نشده در اکثر کشورها از جمله بریتانیا می توانند در اسپات و مارکت تریدینگ فعالیت داشته باشند.

همانطور که قبلا هم ذکر شد، فرآیند ثبت نام ساده و منطقی است. افراد می‌توانند با وارد کردن شناسه ایمیل و رمز عبور خود یک حساب کاربری ایجاد کنند. تلفن‌های همراه نیز می‌توانند به حساب کاربری متصل شوند که امنیت کلی را افزایش می‌دهد.

از آن جایی که این شرکت «کد دعوت دوستان» دارد، کاربران جدید همچنین می‌توانند هنگام ثبت نام، کد دعوت خود را وارد کنند. پس از وارد کردن کد تایید از طریق ایمیل، حساب معاملاتی اولیه آماده راه اندازی است. تنظیم مجدد حساب نیز ساده است، که میتوان مکانیزم قوی احراز هویت دو مرحله‌ای را در آن فعال کرد.

آموزش صرافی کوینکس
فرآیند ثبت نام در کوینکس

کارمزد در صرافی کوینکس

کارمزدهای دریافت شده توسط صرافی کوینکس برای تراکنش‌های مختلف را می‌توان کمتر از میانگین بازار در نظر گرفت. حجم زیاد معاملات روزانه در کوینکس باعث شده تا نرخ کارمزد پایین آن همچنان رقابتی باقی بماند. کارمزدها بسته به اینکه کاربر به نقدینگی بازار حجمی اضافه کند یا از آن کم کند، متفاوت است. (منظور این است که اگر کاربر سفارش مارکت تنظیم کرد یعنی از حجم بازار کم کرده، پس در مقایسه با زمانی که سفارش لیمیت تنظیم کرده ،باید کارمزد بالاتری پرداخت کند)

در زمان نگارش این مقاله، در صورتی که حجم کل معاملات کاربر از یک سطوح معینی فراتر برود کوینکس تخفیف‌های ویژه‌ای را به او اختصاص می‌دهد. هزینه برداشت برای هر جفت معاملاتی متفاوت است و از سایت شرکت قابل بررسی است. از طرف دیگر، کارمزدهای واریز همگی عاری از هرگونه هزینه اضافی است.

CoinEx
هزینه‌های کوینکس

کیف پول کوینکس

ViaWallet یکی از محصولاتی است که توسط صرافی کوینکس برای ارائه یک سیستم داخلی برای تمام نیازهای کاربر عرضه شده است. ViaWallet یک کیف پول دیجیتال چند ارزی است که با رابطی مشابه با صرافی کوینکس ساخته شده و با برخی از بالاترین استانداردهای ایمنی، مهندسی شده است. این کیف پول همچنین دارای برنامه‌های اختصاصی برای دستگاه‌های تلفن همراه (مانند آیفون) است. ViaWallet از بیش از 30 توکن و بیش از یک میلیون توکن مبتنی بر بلاک چین BTC و ETH پشتیبانی می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس
کیف پول کوینکس

روش واریز و برداشت در صرافی کوینکس

بر اساس بسیاری از بررسی‌های آنلاین و تحقیقات انجام شده، در روش‌های واریز و برداشت فقط از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. ادعا می‌شود که واریزها آنی هستند، در حالی که برداشت از طریق چند روش انجام می‌شود. واریزها را می‌توان از طریق ارزهای مختلف از جمله USD، GBP، INR و غیره هم انجام داد.

با این حال، این واریزی‌ها همیشه از کارت‌های اعتباری پشتیبانی نمی‌کنند، در این صورت کاربران باید سایر دارایی‌های دیجیتالی را با استفاده از پول‌ فیات خریداری کنند و سپس آن‌ها را با ارز دیجیتال مبادله کنند. اگر حداقل حجم واریز یا برداشت رعایت نشده و پول ارسال شود، کاربران متحمل ضرر می‌شوند، زیرا وجوه قابل بازپرداخت نیستند و پتانسیلی برای بازیابی ندارند.

کوینکس
روش‌های واریز و برداشت

روش پرداخت قابل قبول کوینکس

روش پرداخت برای اکثر مناطق و جفت‌های معاملاتی صرفاً ارز دیجیتال است. با این حال، برخی از خریدها در چند منطقه منتخب را می‌توان از طریق ویزا و مسترکارت هم انجام داد.

ارزها و کشورها‌ی پشتیبانی شده توسط کوینکس

استفاده مستقیم از ارزهای فیات در صرافی پشتیبانی نمی‌شود. کاربران باید یا رمز ارز خود را برنده شوند یا از این پلتفرم برای خرید رمز ارز از طریق وجوه دیجیتال استفاده کنند که به معنای یک مرحله اضافی برای آن‌ها است. با این حال، این لیست شامل ارزهای متعددی مانند INR، USD، EUR، GBP و غیره است.

کشورهای پشتیبانی شده

صرافی کوینکس تقریباً از تمام کشورهای جهان پشتیبانی می‌کند زیرا معمولا همه کشورها با معاملات ارزهای دیجیتال مشکلی ندارند. این پشتیبانی گسترده در قاره‌ها نیز دلیل وجود پایگاه کاربران بزرگ در این صنعت رقابتی است.

CoinEx
کشورهای پشتیبانی شده

توکن صرافی کوینکس (CET) چیست؟

توکن بومی صرافی کوینکس مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و CET نام دارد. به عبارت دیگر توکن کوینکس ERC-20 است. معامله هر کوین از طریق این توکن در پلتفرم، امتیازات و مزایای دیگری را به همراه دارد. ار کاربران توکن صرافی را در کیف کیف پول خود نگه دارند، کارمزد معاملاتشان با CET پرداخت می‌شود. ارزش معاملات روزانه این توکن معمولاً در محدوده 1 میلیون دلار است. این توکن به عنوان گس بر روی این پلتفرم عمل می‌کند.

بررسی کوینکس: امنیت و حریم خصوصی

صرافی CoinEx از زیرساخت امنیتی بی‌عیب و نقص برخوردار است چرا که احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) دارد. علاوه بر این، به دلایل امنیتی مانند بسیاری از صرافی‌ها، کوینکس از پروتکل HTTPS و همچنین ذخیره سازی کیف پول سرد استفاده کرده است. همه این‌ها برخی از آخرین اقدامات ایمنی برای پلتفرم‌های رمزنگاری هستند. موتور تطبیق با سرعت بالا، تراکنش‌های واریز و برداشت سریع؛ معاملات کوین‌ها در این صرافی را از تمام جهات تقویت می‌کند.

صرافی کوینکس
امنیت و حریم خصوصی کوینکس

پشتیبانی از مشتریان کوینکس

بر اساس بررسی‌های انجام شده درباره‌ی صرافی کوینکس، این شرکت خدمات مشتریان را بصورت شبانه روزی از طریق ایمیل و سایر رسانه‌های دیجیتال ارائه می‌دهد. البته طبق آمار به دست امده از تجربه کاربران، تیم پشتیبانی سابقه خوبی نداشته زیرا برخی از مشتریان در زمینه خدمات تجاری با مشکلاتی مواجه شده‌اند. بر اساس مجموع داده‌های بررسی تبادل آنلاین، سازندگان بازار تجربیات بهتری با تیم پشتیبانی کوینکس داشته‌اند.

صرافی ارز دیجیتال
پشتیبانی از مشتریاننتیجه گیری

نتیجه گیری؛ مروری بر صرافی کوینکس

کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال است که از اکثر مناطق جغرافیایی قابل دسترسی است و یک پلتفرم روان، یکپارچه و کاربر پسند را برای افراد فراهم می‌کند تا بزرگترین تبادل دارایی را انجام دهند. با داشتن اکوسیستم بسیار توانمند از پلتفرم‌ها و خدمات دیجیتال، صرافی کوینکس به عنوان یکی از غول‌های فعال در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

برای مشاهده بهترین قیمت بیت کوین و دیگر ارزها در صرافی های ایرانی به صفحه “از کجا بخرم؟” فکت کوینز مراجعه کنید.

آیا کوینکس تحت نظارت است؟

CoinEx در گذشته تحت نظارت نبود. اما این شرکت در کشور استونی به ثبت رسید و از سال 2019 یک صرافی کاملاً ثبت شده و تحت نظارت است.

آیا صرافی کوینکس امن است؟

CoinEx اقدامات امنیتی مختلفی را بر روی پلتفرم‌های مختلف خود اجرا کرده است. کوینکس از اعتبار یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد برخوردار است.

چگونه از کوینکس پول نقد کنیم؟

کاربران نمی‌توانند وجوه خود را به صورت نقدی یا ارزهای فیات برداشت کنند. فقط دارایی‌های رمزنگاری شده را می‌توان از پلتفرم برداشت کرد.

آیا کارمزد میکر (maker) و تیکر (taker) در صرافی کوینکس متفاوت است؟

بله مانند اکثر صرافی های ارز دیجیتال، اگر کاربر سفارش مارکت تنظیم کرد یعنی از حجم بازار کم کرده، پس در مقایسه با زمانی که سفارش لیمیت تنظیم کرده ،باید کارمزد بالاتری پرداخت کند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان