صنعت رمز ارزها ارتباطی با سقوط بانک سیگنچر نداشته است

خانهاخبارصنعت رمز ارزها...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته دفتر خدمات مالی نیویورک درباره نقش ارزهای دیجیتال در سقوط بانک سیگنچر (Signature Bank)، یکی از بانک‌های بزرگ آمریکا صحبت کرد. این نهاد مالی برخلاف تصور و موج حمله به این صنعت نوظهور در آمریکا اشاره داشت که همه اخبار موجود در این رابطه بد و منفی نیستند.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از بین‌کریپتو، روز گذشته در کنفرانس صنعت ارزهای دیجیتال، آدرین هریس، سرپرست دفتر خدمات مالی نیویورک تأیید کرد که رمز ارزها دلیل سقوط و تعطیلی بانک سیگنچر نبوده‌اند.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که قانون‌گذاران فدرال در اواسط ماه مارس این بانک متمرکز بر ارزهای دیجیتال را به دلیل ریسک‌های سیستمی تعطیل کردند. در پی این اتفاق اما، رسانه‌های بزرگ و اصلی کشور آمریکا ارزهای دیجیتال را مقصر این حادثه دانستند و موجب ایجاد ترس، اضطراب و عدم قطعیت (FUD) در بازار شدند.

هریس در صحبت‌های خود و به منظور شفاف‌سازی توضیح داد که تعطیل شدن بانک سیگنچر به دلیل نقدینگی این بانک بوده و اتفاق رخ داده ارتباطی به داشتن مشتریان دارایی‌های دیجیتال نداشته است. علاوه بر آن، وی رویداد منجر به سقوط بانک را یک مدل جدید از ورشکستگی بانک‌ها توصیف کرد.

بر اساس صحبت‌های وی، بانک سیگنچر درصد زیادی سرمایه بیمه نشده داشته است. همچنین نبود پروتکل‌های مدیریت کمبود نقدینگی در بانک منجر شده تا سیگنچر نتواند به نیاز برداشت مشتریان پاسخ دهد.

گفتنی است که بر اساس تخمین شرکت بیمه سپرده فدرال، این بانک 4 میلیارد دلار سرمایه واریز شده در قالب ارزهای دیجیتال داشته است.

مطلب مفید: سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا تعویض توکن چیست؟

ارزهای دیجیتال مقصر سقوط بانک سیگنچر نیستند

از ماه نوامبر و پس از سقوط صرافی FTX، قانون‌گذاران آمریکایی به‌شدت ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده‌اند. شکل غیرمتمرکز پول تهدیدی برای سیستم بانکداری سنتی محسوب می‌شود و قانون‌گذاران در تلاش هستند تا از این سیستم به هر نحوی دفاع و حفاظت کنند. در همین حین اما، سرپرست اداره خدمات مالی نیویورک از معدود افرادی است که ارزهای دیجیتال را ریشه مشکل نمی‌داند.

هریس در این رابطه اشاره داشت که ایده سقوط و تصاحب بانک سیگنچر به دلیل وجود ارزهای دیجیتال و این موضوع که چنین رویدادی در پی عملیات Choke Point 2.0 بوده است واقعاً مضحک است. لازم به ذکر است که عملیات Choke point 2.0 به تلاش قانون‌گذاران برای از بین بردن حوزه ارزهای دیجیتال و کوتاه کردن دست این صنعت از سیستم بانکداری اشاره دارد.

برخلاف بسیاری از قانون‌گذاران، آدرین هریس دیدگاهی مثبت نسبت به رمز ارزها دارد. با این حال وی معتقد است که این صنعت هنوز بالغ نشده است. در این باره وی افزود که هنوز در صنعت ارزهای دیجیتال شاهد بلوغ کافی درزمینهٔ انطباق با قوانین ضد پول‌شویی و امنیت سایبری نیستیم. به‌شدت منتظر روزی هستیم که چنین بلوغی در صنعت کریپتو ایجاد شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان