نماینده مجلس آمریکا در پی اخراج گری گنسلر رئیس SEC؛ علت چیست؟

خانهاخبارنماینده مجلس آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ممکن است به‌زودی از سمت خود عزل و اخراج شود. روز گذشته، وارن دیویدسون، یکی از نمایندگان مجلس آمریکا اعلام کرد که درصدد معرفی قانونی است که به‌واسطه آن گری گنسلر را از سمت خود اخراج می‌کند. به نظر می‌رسد دلیل این حرکت دست‌درازی بیش از حد وی در حوزه ارزهای دیجیتال است.

- Advertisement -
spot_img

اخراج گری گنسلر از ریاست کمیسیون بورس آمریکا

به نقل از کوین تلگراف، روز 15 آوریل، دیویدسون در پاسخی به پست توییتری پائول گراوال، مدیر حقوقی صرافی کوین بیس گفت که قصد دارد گنسلر را از سمت خود برکنار کند. این اتفاق پس از آن رخ داد که کمیسیون بورس اعلام کرده تعریف نهادهای قانونی از عبارت صرافی باید دوباره مورد بازبینی و حتی تغییر قرار گیرد.

- Advertisement -

این نماینده توضیح داد که برای درست کردن مجموعه‌ای از اشتباه‌ها و سوءاستفاده‌ها در حال معرفی و تصویب قانونی است که رئیس کمیسیون بورس آمریکا یعنی گری گنسلر را از سمت خود برکنار کرده و در عوض فردی را به جای آن می‌گذارد که به هیئت‌مدیره پاسخگو است. وی همچنین افزود که روسای سابق این نهاد برای چنین سمتی واجد شرایط نیستند.

توییت دیویدسون

گنسلر روز 14 آوریل و در جلسه‌ای گفت که اصلاح قوانین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و بازار سودمند باشد و برخی از کارگزاری‌ها را تحت بررسی قانونی بیشتری قرار دهد. علاوه بر آن، مدرن کردن قوانین می‌تواند تعریف از صرافی را تغییر دهد.

باید اشاره داشت که چنین اصلاحاتی در ماه ژانویه نیز پیشنهاد شد. در آن زمان گروه‌های حامی ارزهای دیجیتال با آن مخالفت کردند و اشاره داشتند که چنین حرکتی دست‌درازی و کنترل بیش از حد SEC بر ارزهای دیجیتال است که می‌تواند فعالیت و مشارکت در این فضا را به خطر بیندازد.

گفتنی است که در خود کمیسیون بورس نیز همه با این اصلاحات موافق نیستند. هستر پیرس یکی از اعضای این نهاد و معروف به مادر ارزهای دیجیتال، در بیانیه‌ای به انتقاد از اصلاحات تازه پیشنهاد شده پرداخت.

مطلب مفید: صرافی تریدر جویی (Trader joe) چیست؟ آشنایی با توکن JOE

وی در این باره اشاره داشت که رکود، متمرکزسازی، مهاجرت و انقراض مهم‌ترین کلیدواژه‌های آخرین اقدام گری گنسلر در رابطه با ارزهای دیجیتال هستند. پیرس توضیح داد که به جای استقبال از فناوری جدید همانند گذشته، در حال ارائه اصلاحاتی هستیم که ما را از هدف دور کرده و به جای آن متمرکزسازی اجباری، رکود و انقراض فناوری را به دنبال خواهد داشت.

وی اشاره داشت که کمسیون بورس آمریکا تحت هدایت ‌گری گنسلر به جای استقبال از فنّاوری در حال گسترش حوزه استحفاظی خود برای حل مشکلاتی است که حتی وجود ندارند. پیرس همچنین معتقد است که SEC رویکرد خودداری از تغییر قوانین فعلی را اتخاذ کرده تا فضا را برای فناوری‌های جدید و روش‌های جدید انجام کسب‌وکار فراهم کند.

از نظر وی، امروزه کمیسیون بورس از فعالان و کارآفرینان می‌خواهد برای انجام کارهای تازه به سراغ این نهاد رفته و خود را ثبت کنند. پس از آنکه این امر برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و فناوری ممکن نمی‌شود، نهاد تحت هدایت گری گنسلر به جای کمک به آن‌ها با تغییر در چهارچوب نحوه ثبت شدن اقدامات قانونی علیه آن‌ها انجام می‌دهد.

پیرس در بیانیه خود کمیسیون بورس را متهم کرد که از فرایند قانون‌گذاری و اطلاعیه به‌عنوان تهدید استفاده می‌کند. باید اشاره داشت که در سال‌های گذشته کمیسیون بورس و رئیس آن چندین شکایت و اقدام قانونی را علیه شرکت‌ها و پلتفرم‌های بزرگ حوزه ارزهای دیجیتال راه انداخته‌اند. علاوه بر آن، اخیراً این نهاد به سراغ استیکینگ و استیبل کوین‌ها نیز رفته است تا انتقادهای زیادی را به وجود آورد.

بسیاری از اعضای جامعه از جمله برخی نمایندگان مجلس آمریکا معتقدند که گری گنسلر و کمیسیون بورس به جای ایجاد قوانین مشخص در حال استفاده از اقدامات اجرایی قانونی هستند تا در هر پرونده این صنعت رو به رشد به‌طور جداگانه قوانینی را تعیین کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان