هدست واقعیت مجازی اپل با نام Vision Pro معرفی شد

خانهاخبارهدست واقعیت مجازی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شرکت اپل، غول حوزه فناوری روز گذشته در جریان رویداد WWDC از هدست‌های واقعیت مجازی خود با نام Apple Vision Pro رونمایی کرد. گفتنی است که هدست واقعیت مجازی اپل موفق شده توجه علاقه‌مندان به این فضا و متاورس را به خود جلب کند. این در حالی است که شرکت اپل در معرفی محصول خود هیچ اشاره‌ای به عبارت متاورس نداشته است.

هدست واقعیت مجازی اپل

به نقل از کوین تلگراف، شرکت اپل در عوض اشاره به عبارت متاورس تصمیم گرفته تا تکنولوژی خود برای هدست‌های واقعیت مجازی‌اش را کامپیوتر فضایی (Spatial Computer) معرفی کند. این محصول در سال 2024 در آمریکا راه‌اندازی می‌شود و قیمت اولیه آن نیز 3500 دلار خواهد بود. پس از آن و به‌مرور زمان شاهد راه‌اندازی این هدست‌ها در کشورهای دیگر نیز خواهیم بود.

- Advertisement -
توییت

باید اشاره داشت که اعلامیه اپل نشان‌دهنده فاصله گرفتن این شرکت از محصولات شرکت‌های مایکروسافت و متا است که هر دو در مقایسه با اپل از عبارت متاورس و توسعه محصول خود در این فضا استفاده کرده‌اند. برخلاف این دو، بازاریابی اپل برای هدست‌های واقعیت مجازی خود متمرکز بر عبارات فضایی و محاسبات فضایی است.

مایک راک ول، نایب‌رئیس بخش توسعه فناوری شرکت اپل در این باره اشاره داشت که برای ساخت اولین کامپیوتر فضایی نیاز به نوآوری و اختراع در تمام جنبه‌های سیستم بود. وی افزود که از طریق ادغام نزدیک سخت‌افزار و نرم‌افزار، اپل موفق شد یک کامپیوتر فضایی پوشیدنی را طراحی کند که پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی در جهان است.

مطلب مفید: استیبل کوین شبکه بیت کوین چیست؟

در ماه ژانویه سال گذشته، یکی از خبرنگاران بلومبرگ با نام مارک گورمان در یک پست توییتری اشاره داشت که اپل قصد ندارد رویکردی مشابه با شرکت متا را برای ورود به متاورس اتخاذ کند. وی توضیح داد که ایده دنیای مجازی که کاربر از دنیای واقع به آن پناه ببرد مانند اتفاقی که متا در حال توسعه آن است، هدف شرکت اپل نبوده است. در عوض اپل تمرکز خود را بر هدست‌ واقعیت مجازی ترکیبی گذاشته که از آن‌ها برای محیط کار، بازی و ارتباطات می‌توان استفاده کرد.

باید اشاره داشت که محصول جدید اپل، دارای قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. بدین ترتیب می‌تواند به نظر برسد که برنامه‌ها در یک فضای فیزیکی اطراف کاربر پخش شده‌اند یا از طریق حالت‌هایی مانند Immersive Environment تجربه‌ای کاملاً مجازی را در اختیار وی قرار دهد.

در اعلامیه هدست‌ واقعیت مجازی اپل آمده است که این محصول با visionOS اولین سیستم‌عامل فضایی را خواهد داشت و به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌گونه‌ای با محتوایی دیجیتال تعامل داشته باشند که به نظر این محتوا به‌طور فیزیکی در آن فضا وجود دارد.

قابل‌توجه است که انتظارات پیرامون هدست‌ واقعیت مجازی اپل این تصور را برای جامعه ایجاد کرد که ارزش دارایی‌های مربوط به متاورس با رشد همراه خواهند شد. در همین حین اما، شکایت کمیسیون بورس از بایننس و اوراق بهادار اعلام کردن دارایی‌هایی مانند سندباکس و مانا نه تنها باعث رشد نشد بلکه سقوط سنگین این دارایی‌ها را نیز به همراه داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان