دلیل رشد قیمت ریپل چه بود؛ هدف بعدی XRP چه سطحی است؟

خانهاخباردلیل رشد قیمت...

آنچه می‌خوانید...

قیمت ریپل (XRP) در روزهای گذشته با رالی صعودی قابل‌توجهی همراه بوده است و این ارز هم‌زمان با کل بازار رشد خوبی را تجربه کرده است. در کنار قدرت گرفتن از روند کلی بازار، تحلیلگران زیادی معتقدند که خوش‌بینی و نتایج مثبت دادگاه حقوقی شرکت ریپل با کمیسیون بورس آمریکا نیز در حفظ رالی صعودی بی‌تأثیر نبوده است.

به نقل از فینبولد، در حال حاضر قیمت ریپل در محدوده 0.46 دلاری معامله می‌شود و نسبت به هفته گذشته رشد 20.6 درصدی را تجربه کرده است. بدین ترتیب، ریپل بیشترین سود یک هفته اخیر را در میان 100 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال کسب کرده است.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که قیمت ریپل وضعیت فعلی خود را مدیون شکست موفقیت‌آمیز مقاومت مهم 0.4 دلاری است. این ارز تمام ماه فوریه را در یک روند خنثی و نزدیک به محدوده اشاره شده سپری کرد و در روز 22 مارس ناگهان با جهش انفجاری و 20 درصدی همراه شد. لازم به ذکر است که رالی صعودی این ارز با ورود سرمایه به توکن XRP همراه بوده و ارزش بازار این توکن را به 23.5 میلیارد دلار رسانده است.

نمودار ریپل

خوش‌بینی نسبت به پرونده قضایی و رشد قیمت ریپل

علیرغم آنکه حرکت صعودی قیمت ریپل در راستای کل بازار بوده است اما بسیاری معتقدند که علت اصلی آن به دلیل خوش‌بینی نسبت به برنده شدن شرکت ریپل در پرونده علیه کمیسیون بورس آمریکا است. پس از آن که جیمز فیلان، وکیل ریپل در توییتر فاش کرد که متهمان پرونده (ریپل) نامه‌ای از اختیارات تکمیلی به دادگاه ارسال کرده‌اند تا کمی خوش‌بینی نسبت به نتیجه ایجاد شود.

مطلب مفید: اولین تراکنش بیت کوین چگونه انجام شد؟ آغازگران این انقلاب بزرگ چه کسانی بودند؟

بنا بر گزارش‌ها این پرونده به یک پرونده حقوقی جداگانه اشاره می‌کند که در آن قاضی دادگاه ورشکستگی آمریکا استدلال SEC را در زمینه‌ای مشابه رد کرده و حکم به عدم شفافیت لازم می‌دهد. به نظر می‌رسد متهمان از این حکم برای حمایت از دفاع عادلانه خود استفاده می‌کنند و امیدی دوباره به سرمایه‌گذاران XRP می‌دهند.

علاوه بر آن، مسئله مدارک هینمن، رئیس سابق کمیسیون بورس نیز وجود دارد که این نهاد در تلاش است تا عمومی نشود. جان دیتون، وکیل کارشناس ریپل در این باره اشاره داشت که از نظرش مدارک مربوط به هینمن در نهایت عمومی خواهد شد.

باید توجه داشت که حتی اگر قاضی اجازه عمومی شدن آن را ندهد، برای قضاوت نهایی به آن نیاز دارد و این موضوع باعث می‌شود که مدرک اشاره شده تبدیل به اسناد قضایی شود. در این صورت راهی برای جلوگیری از عمومی شدن آن وجود نخواهد داشت.

گفتنی است که تمام موارد اشاره شده در کنار رشد قیمتی اخیر ریپل باعث شده تا تحلیلگران رشد بیشتری را برای این ارز دیجیتال در نظر داشته باشند. داده‌ها و اندیکاتورهای مختلف حاکی از آن هستند که قیمت ریپل به‌زودی مقاومت 0.5 دلاری را خواهد شکست و با تثبیت این محدوده به سمت سطوح بالاتر حرکت خواهد کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان