هشدار FSA به بای‌بیت؛ نظارت شدید قانون‌گذاران به ژاپن رسید

خانهاخبارهشدار FSA به...

آنچه می‌خوانید...

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) به‌تازگی هشداری برای صرافی رمز ارزی بای‌بیت ارسال کرده است و از آن خواسته تا ضمن پیروی و انطباق با قوانین این کشور، از ارائه خدمات به شهروندان ژاپنی خودداری کند. این هشدار در زمان فرایند ثبت شرکت در کشور ژاپن به صرافی ارسال شده است.

نظارت شدید آژانس خدمات مالی ژاپن بر صرافی‌ها

به نقل از فورکست، آژانس خدمات مالی ژاپن اعلام کرده است که بای‌بیت، چهارمین صرافی بزرگ رمز ارزی در جهان از نظر حجم معاملات، بدون آن‌که در کشور ژاپن ثبت شده باشد در حال فعالیت است. علاوه بر آن، پلتفرم درگیر ارائه خدمات معاملات مشتقه رمز ارزی است که ناقض قوانین و مقررات مالی این کشور است. گفتنی است که صرافی بای‌بیت سال 2021 نیز هشداری مشابه را از FSA دریافت کرده بود.

- Advertisement -

نکته قابل‌توجه دیگر آن است که در پی نظارت شدیدتر قانون‌گذاران در سراسر جهان نسبت به صرافی‌های رمز ارزی، علاوه بر بای‌بیت، پلتفرم‌های معاملاتی بیتت، بیت فارکس و MEXC نیز هشداری مشابه دریافت کردند.

مطلب مفید: اعتیاد به معامله ارز دیجیتال یک مشکل مهم است، مراقب باشید!

اقدامات آژانس خدمات مالی ژاپن در پی آن صورت گرفته است که در چند وقت اخیر، صرافی‌های رمز ارزی ثبت نشده زیادی در این کشور توسط قانون‌گذاران تعطیل شده‌اند. باید اشاره داشت که در سال 2020، این نهاد قوانین جدیدی را تعریف کرد و از صرافی‌ها خواست تا به‌منظور فعالیت در ژاپن اقدامات لازم برای ثبت و دریافت مجوز فعالیت را دریافت کنند.

پلتفرم‌هایی که از قوانین ارائه شده توسط FSA پیروی نکنند با جریمه‌های مالی سنگین و اقدامات قانونی مواجه می‌شوند. گفتنی است که صرافی بای‌بیت، پلتفرم معاملاتی در سنگاپور هنوز واکنش رسمی به هشدار آژانس خدمات مالی ژاپن نشان نداده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که هشدار این نهاد به بای‌بیت و دیگر صرافی‌ها تأکیدی بر افزایش نظارت شدید و سخت‌گیرانه قانون‌گذاران نسبت به ارائه‌دهندگان خدمات رمز ارزی در ژاپن و دیگر کشورهای جهان است. باید اشاره داشت که قانون‌گذاران نگران ریسک‌هایی هستند که صرافی‌های ثبت نشده با خود به همراه دارند. از مهم‌ترین این ریسک‌ها می‌توان به کلاهبرداری، پول‌شویی و دست‌کاری بازار اشاره داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان