هشدار: توکن OPENAI کلاهبرداری است!

خانهاخبارهشدار: توکن OPENAI...

آنچه می‌خوانید...

به گزارش فکت کوینز، سازندگان ChatGPT علیرغم ادعاهای صفحه توییتر یکی از مدیران شرکت، هیچ توکنی را راه‌اندازی نکردند. این از یک کلاهبرداری فیشینگ جدید در توییتر با توکن OPENAI حکایت دارد.

حساب توییتر متعلق به میرا موراتی (Mira Murati)، مدیر ارشد فناوری OpenAI ، روز پنجشنبه هک شد و برای تبلیغ یک توکن کلاهبرداری که به ظاهر توسط این شرکت پشتیبانی می‌شد، استفاده شد.

- Advertisement -

این توییت تقریباً یک ساعت برقرار بود و قبل از حذف 80000 بازدید از کاربران پلتفرم دریافت کرد.

توکن‌ کلاهبرداری هوش مصنوعی OPENAI

این هکر یک ایردراپ جعلی را برای توکن OPENAI تبلیغ کرد که به عنوان یک «توکن پیشگامانه که توسط مدل‌های زبان مبتنی بر هوش مصنوعی هدایت می‌شود» توصیف شد.

این توییت لینکی به یک وب‌سایت فیشینگ ارائه می‌کرد که شبیه یک کپی مستقیم از یک پروژه واقعی به نام ChainGPT بود، یک ربات چت هوش مصنوعی برای اطلاعات کریپتو و بلاک‌چین.

نسخه کپی شده، با این حال، شامل برخی از تغییرات جزئی بود، مانند درخواست بازدیدکنندگان برای اتصال کیف پول خود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این سایت سرمایه‌گذاران را به درخواست‌های امضای تراکنش جذب می‌کند، که با آن هکر می‌تواند NFT و توکن‌های ERC-20 را از کیف پول قربانی منتقل کند.

توییت جعلی از حساب موراتی از پاسخ‌های محدود استفاده می‌کرد و هشدار دادن به خوانندگان درباره تقلبی بودن پست را برای دنبال‌کنندگان دشوارتر می‌کرد. اگرچه این توییت اکنون حذف شده است، اما موراتی هیچ بیانیه‌ای از حساب خود منتشر نکرده است.

این هک توسط یک مجرم سابقه‌دار در کلاهبرداری های فیشینگ به نام “Pink Drainer” انجام شده است. این کلاهبردار با درآمد 110000 دلاری از این هک، از 30 می تاکنون حدود 1.8 میلیون دلار پول از بیش از 500 قربانی دزدیده است.

کلاهبرداری‌ ارز دیجیتال در توییتر

حوزه کریپتو در توییتر به خاطر کلاهبرداری‌های فیشینگ که با استفاده از ربات‌های اسپم انجام می‌شود، معروف است، که اغلب بخش‌ پاسخ (Reply) را برای اینفلوئنسرهای این صنعت قفل می‌کند. ایلان ماسک قول داد که این مشکل را به زودی برطرف کند.

بسیاری از این کلاهبرداری ها با جعل هویت شخصیت‌های برجسته عمل می‌کنند. یکی از معروف‌ترین کلاهبرداری ها در جولای 2020 رخ داد که بیش از 130 حساب برجسته از جمله ایلان ماسک، جو بایدن، باراک اوباما و دیگران هک شدند و از کاربران دعوت کردند بیت کوین خود را به یک آدرس خاص ارسال کنند و وعده سود دو برابری را دادند.

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که یک کلاهبردار فیشینگ با جعل حساب مایکل سیلور بیش از 1.1 میلیون دلار از یک قربانی در ژانویه 2022 به دست آورد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان