حمله هکری به صرافی ترانزیت سواپ؛ 21 میلیون دلار از سرمایه های پلتفرم به سرقت رفت

خانهاخبارحمله هکری به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

ترانزیت سواپ (Transit Swap)، یک صرافی غیرمتمرکز چند زنجیره ای به تازگی مورد حمله هکری قرار گرفته و 21 میلیون دلار از سرمایه های خود را از دست داده است. به نظر می‌رسد هکر از یک باگ داخلی در قرارداد سواپ پلتفرم سوء استفاده کرده و موفق به خارج کردن سرمایه ها شده است. در پی این اتفاق، ترانزیت سواپ از کاربران عذرخواهی کرد و گفت که تمام تلاش خود را برای بازگردانی سرمایه ها انجام خواهد داد. در این بیانیه آمده است:

«بسیار متاسفیم، باگی در یکی از کدها به هکر اجازه داد تا بتواند 21 میلیون دلار از سرمایه های صرافی را به سرقت ببرد.»

- Advertisement -
spot_img

در همین زمینه پلک شیلد، شرکت امنیتی در حوزه بلاک چین با تحقیق و بررسی بیشتر، اشاره داشت که مشکل و باگ مربوط به قرارداد سواپ بوده و هکر از این طریق موفق شده سرمایه ها را به سرقت ببرد.

- Advertisement -
توییت ترانزیت سواپ

گفتنی است که این شرکت در کنار دیگر شرکت های امنیتی مانند توکن پاکت، اسلومیست، بیتریس و … در تعقیب هکر هستند. ترانزیت سواپ در این باره اشاره داشت:

«ما اکنون اطلاعات معتبری از قبیل آدرس IP، آدرس ایمیل و همچنین داده های درون زنجیره ای مربوط به هکر را در اختیار داریم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا رد وی را زده و با او ارتباط بر قرار کنیم تا بتوانیم سرمایه های از دست رفته را بازگردانیم.»

مطلب مفید: آموزش ساخت بهترین و سودآورترین برنامه سرمایه گذاری


بررسی ها و تحقیقات در رابطه با این حمله هکری نشان می‌دهد که هکر قبلا از صرافی های شناخته شده عملیات های برداشت انجام داده است. این صرافی غیرمتمرکز وعده داده است که پس از کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هکر و وضعیت سرمایه ها، آن را با کاربران به اشتراک بگذارد.

گفتنی است که علیرغم به روزرسانی های متعدد در زمینه امنیت که پلتفرم های مختلف انجام می‌دهند، هکرها نیز همواره روش های خود را برای نفوذ و سرقت سرمایه ها تغییر می‌دهند. اخیرا، یک هکر از ربات معاملاتی آربیتراژ اتریوم استفاده کرد تا از آسیب پذیری یک کد بد استفاده کرده و مبلغ 1.41 میلیون دلار اتریوم را به سرقت ببرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان