وایت پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک شرکت اپل؛ ماجرا چیست؟

خانهاخباروایت پیپر بیت...

آنچه می‌خوانید...

آیا شرکت اپل، غول حوزه فناوری از حامیان بیت کوین است یا اتفاق اخیر تصمیم سرخود یکی از کارکنان این شرکت بوده است. این سوالی است که در چند ساعت اخیر اعضای جامعه بیت کوین در حال پرسیدن آن هستند. روز گذشته، اندی بایو، بلاگر مستقل فاش کرد که در تمامی نسخه‌های مدرن سیستم‌عامل مک شرکت اپل وایت پیپر بیت کوین پنهان شده است.

به نقل از بیتکوینیست و بنا بر توضیحات بایو، نسخه‌ای از وایت پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک نسخه 10.14.0 به بعد قرارگرفته و حذف نیز نشده است. بر اساس داده‌ها، این وایت پیپر از نسخه Mojave در سال 2018 تا نسخه فعلی در سیستم‌عامل مک اپل قرار داشته است.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که بایو به صورت تصادفی متوجه چنین موضوعی شد. وی اشاره داشت که در تلاش برای تعمیر پرینتر خود با نسخه PDF وایت پیپر بیت کوین ساتوشی ناکاموتو مواجه شده است.

این بلاگر توضیح داد که فایل در ابزار Image Capture به‌عنوان یک سند نمونه برای دستگاهی به نام Virtual Scanner II استفاده می‌شود، که یا پنهان است یا به‌طور پیش‌فرض برای همه نصب نشده است. با این حال اگر کسی بداند کجا را بگردد، می‌توان به راحتی وایت پیپر را پیدا کرد. کاربران مک شرکت اپل برای یافتن آن تنها کافی است دستور زیر را وارد کنند.

چرا وایت پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک اپل پنهان شده است؟

بایو در ادامه توضیحات خود افزود که مشخص نیست چرا اپل از میان تمام چیزهای موجود در جهان وایت پیپر بیت کوین را در سیستم‌عامل مک پنهان کرده است. معلوم نیست که آیا یک ماکسیمالیست بیت کوین در اپل مشغول کار است یا حتی یکی از مدیران شرکت از حامیان پادشاه ارزهای دیجیتال است. باید اشاره داشت که در اینترنت هیچ‌چیزی راجع به این موضوع وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌توان علت مشخصی برای آن متصور شد.

مطلب مفید: سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا تعویض توکن چیست؟

وی در ادامه اشاره داشت که این فایل simpledoc.pdf نام دارد و حجم آن تنها 184 کیلوبایت است. حتی ممکن است که هدف از قرار دادن آن تنها آزمایش یک موضوع دیگر بوده باشد و وجود وایت پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک هدف اختصاصی نداشته باشد.

بایو پس از فاش کردن این موضوع یک پیام ناشناس از یک کارمند دریافت کرد که گفته بود شخصی تقریباً یک سال پیش این مشکل را گزارش کرده است. قابل‌ذکر است که ظاهراً این موضوع به همان مهندسی گزارش شده است که در ابتدا PDF را در آنجا قرار داده است و آن شخص از آن زمان هیچ کاری انجام نداده یا نظری نداده است.

از سویی، تیم کوک، مدیرعامل اپل در نوامبر 2021 اعلام کرد که از حامیان بیت کوین است. وی در آن زمان اشاره داشت که مدتی است در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. کوک توضیح داد که داشتن یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع امری منطقی است با این وجود احتمال سرمایه‌گذاری شرکت اپل در ارزهای دیجیتال مانند تسلا یا مایکرواستراتژی را رد کرد.

بر اساس این اتفاقات و حمایت پیشین کوک از بیت کوین، برخی اعضای جامعه متصور شده‌اند که دلیل قرار گرفتن وایت پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک نیز همین موضوع و حمایت ضمنی مدیرعامل دومین شرکت ارزشمند دنیا از بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان