ویتالیک بوترین: توکن های Soulbound آینده دنیای NFT ها و وب 3 هستند

خانهاخبارویتالیک بوترین: توکن...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فکت کوینز: همزمان با کاهش محبوبیت و علاقه جامعه به حوزه وب 3 و NFT ها، ویتالیک بوترین گفته است که دیدگاه وی از آینده NFT ها می‌تواند نوید روزهای خوشی را برای این صنعت به همراه داشته باشد. دیدگاه وی در رابطه دارایی soulbound است که در ایتم های بازی دنیای وارکرافت وجود دارد.

- Advertisement -

در ابتدا باید توضیحاتی را درباره دارایی soulbound ارائه کنیم. منظور از این دارایی، کالایی است که توانایی معامله کردن یا انتقال آن را ندارید. در این بازی شاهد عرضه این آیتم ها به منظور تکمیل برخی مراحل خاص هستیم و یا دسترسی به آنها با از بین بردن غول های خاصی هستیم.

- Advertisement -

کالای soulbound معمولا باعث بالا رفتن ارزش آیتم در بازارهای ثانویه می‌شود. از آنجایی که فروش این دارایی ها غیرممکن است، برخی از بازیکنان و کاربران به منظور کسب درآمد از این آیتم ها، حساب کاربری خود را به فروش می‌رسانند.

در رابطه با بلاک چین و وب 3، بوترین معتقد است که توکن های soulbound قابلیت آن را دارند تا این صنعت را دگرگون کنند. این توکن ها باید در قالب دارایی های غیرقابل انتقال صادر شوند و از آنها برای ایجاد تعهدی به رویدادها و پروژه های واقعی استفاده شود.

مطلب مفید: انقلاب وب 3، دیفای و نرم افزارهای غیر متمرکز در بلاک چین بیت کوین

مفهوم بعدی که توسط بوترین به آن اشاره شد روح (Souls) بود که منظور از آن همان حساب ها و کیف پول ها در بلاک چین هستند که قابلیت هولد کردن توکن های soulbound را دارند و بدین ترتیب هویتی برای وب 3 ایجاد می‌کنند. با ورود این توکن ها، اکوسیستم های بلاک چینی قابلیت های مختلفی از جمله ایجاد استاندارد در بازارها و غیرمتمرکز سازی و … را بدست خواهند آورد.

با این حال مهم ترین نکته درباره توکن های soulbound، ایجاد یک هویت برای کاربری است که آن توکن را دریافت می‌کند چرا که برای همیشه همراه وی باقی می‌ماند. برخلاف NFT ها که بیانگر این موضوع هستند که یک فرد چه چیزی را می‌تواند بخرد، این توکن ها هویت فرد را نشان می‌دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان