ویتالیک بوترین: صنعت ارزهای دیجیتال نیاز به بلوغ بیشتر دارد

خانهاخبارویتالیک بوترین: صنعت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در پی مناظره ایجاد شده پیرامون قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال، ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار شبکه اتریوم به این بحث ملحق شد و در یک رشته پست توییتری به صحبت درباره این موضوع پرداخت. گفتنی است که سم بنکمن فرید، مدیرعامل صرافی FTX در روزهای ابتدایی هفته و پس از صحبت‌های خود درباره قانون‌گذاری فضای دیفای با انتقادات زیادی مواجه شد.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کریپتواسلیت، ویتالیک بوترین در صحبت‌های خود اشاره داشت که صنعت ارزهای دیجیتال نباید با سرعت زیاد و مشتاقانه به دنبال سرمایه و سرمایه گذاری‌های سازمانی باشد چرا که قبل از دریافت توجه بیشتر از سمت سازمان‌های مختلف باید به بلوغ بیشتری برسد. بنیانگذار اتریوم در ادامه توضیح داد که صنعت کریپتو باید آزادی عمل داشته باشد و تاخیر در پذیرش هرچه بیشتر می‌تواند برای این فضا مناسب باشد. وی افزود:

«قانون‌گذاری که به حوزه ارزهای دیجیتال آزادی عمل در داخل می‌دهد اما پذیرش گسترده و تبدیل شدن به جریان اصلی را برای پروژه‌ها دشوار می‌کند بسیار بهتر از قانون‌گذاری است که در عملکرد داخلی این حوزه دخالت می‌کند.»

- Advertisement -

برخلاف سم بنکمن فرید که معتقد است مصالحه‌هایی برای آزاد نگه داشتن قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سطح پروتکل مورد نیاز است، ویتالیک بوترین اعتقاد دارد قوانینی که این حوزه را آزاد نگه دارد اما سرعت پذیرش آن را کاهش دهد بسیار بهتر است.

بنابر صحبت‌های بوترین، قانون‌گذاری‌های مربوط به محصولات فرانت اند دیفای که نیازمند هرگونه احراز هویت باشند در مقابله با هکرها ناکام خواهند بود. هکرها با نوشتن کد به صورت مستقیم با قراردادهای هوشمند ارتباط برقرار می‌کنند در نتیجه فرانت اند پروژه معمولا توسط آنها نادیده گرفته می‌شود.

وی در این رابطه به برخی از قانون‌گذاری‌هایی اشاره کرد که می‌توانند امنیت دیفای را بهبود بخشند. از مهم‌ترین قانون‌های اشاره شده توسط بوترین می‌توان به محدود کردن اهرم‌ها، شفافیت درباره بازبینی‌های امنیتی صورت گرفته در کدهای قراردادهای هوشمند و استفاده از آزمون‌های مبتنی بر دانش به جای قوانین حداقل ارزش خالص پلتوکراتیک اشاره کرد.

مطلب مفید: استراتژی سرمایه‌گذاری ؛ لازمه کسب سود از ارزهای دیجیتال

توییت ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین همچنین پیشنهاد کرده است که قوانین این حوزه با اثبات‌های دانش صفر سازگار باشند تا این قوانین بدون نظارت فردیی اجرایی شوند. به نظر می‌رسد وی اثبات‌های دانش صفر را به عنوان نوآوری فنی می‌بیند که توانایی بهبود قوانین را دارند و در مقابل آنها قرار نمی‌گیرند. وی در ادامه اشاره داشت:

«اثبات دانش صفر فرصت‌های فراوانی را برای اهداف سیاست‌های قانونی ایجاد می‌کند و همزمان حریم خصوصی را نیز حفظ می‌کند. به همین دلیل باید نهایت بهره را از این نوآوری ببریم.»

سم بنکمن فرید در پاسخ به این اظهارات بوترین اشاره داشت که چنین صحبت‌هایی کاملا معقول به نظر می‌رسد. با این حال باید اشاره داشت که بنیانگذار اتریوم درباره بلاک‌های تحریم شده توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) صحبت نکرد. گفتنی است که این بلاک‌ها حدود 60% از بلاک‌های تولیدی توسط رله‌های MEV-Boost را تشکیل می‌دهند.

این وضعیت کاملا مرتبط با بحث قانون‌گذاری است و می‌توان گفت که اتریوم در حال حاضر در سطح پروتکل طبق قوانین و تحریم‌های این نهاد عمل می‌کند. بنابر گزارش‌های مختلفی، توسعه دهندگان در تلاش هستند تا تاثیر رله‌هایی که تنها بلاک‌های سازگار با قوانین OFAC را پردازش می‌کنند، کاهش دهند. با این حال از ماه سپتامبر تاکنون تعداد این بلاک‌ها از 12% به 65% رسیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان