پلتفرم وی چت حساب های کاربری مرتبط با فعالیت های رمزارزی و NFT ها را مسدود می‌کند

خانهاخبارپلتفرم وی چت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: وی چت (WeChat)، پلتفرم فضای مجازی برتر کشور چین سیاست های خود را به روز کرده و از این پس حساب های کاربری که به سرویس های رمز ارزی یا NFT ها دسترسی ایجاد می‌کنند را محدود و ممنوع می‌کند. تحت دستورالعمل تازه این پلتفرم، حساب های کاربری که در صدور، معاملات و تامین نقدینگی پروژه های ارز دیجیتال و NFT ها نقش داشته باشند محدود و ممنوع خواهند شد و در طبقه بندی تجارت غیرقانونی قرار می‌گیرند.

در سیاست های تازه وی چت، معاملات ثانویه NFT ها نیز شامل ممنوعیت می‌شود. این پلتفرم در بیانیه خود گفت که با حساب های فراهم کننده خدمات یا محتوا در رابطه با تراکنش های ثانویه توکن های دیجیتالی مانند NFT ها برخورد خواهد شد. این اقدام وی چیت اولین بار توسط گزارشگر پلتفرم وو بلاک چین گزارش شد و وی از اهمیت بالای این اتفاق خبر داد چرا که وی چت در کشور چین حدود 1.1 میلیارد نفر کاربر فعال روزانه دارد.

- Advertisement -
توییت وو بلاک چین

در زمینه مجازات نیز سیاست جدید این گونه عنوان کرده است که در صورت یافت شدن تخطی از قوانین پلتفرم، وی چت بر اساس اهمیت قانون شکنی ها عمل کرده و برای مدتی خاص دسترسی کاربر به بخش هایی از برنامه را مسدود و محدود می‌کند و در نهایت نیز حساب را ممنوع خواهد کرد.

دولت چین سال گذشته یک برنامه کامل را در رابطه با ممنوعیت فعالیت های کریپتویی در خاک خود اجرا کرد. با این حال با توجه به زمان به روزرسانی سیاست های وی چت، این امکان وجود دارد که علیرغم ممنوعیت فعالیت های کریپتویی در چین، وی چت  به کاربرانش در ماه های اخیر اجازه فعالیت های مربوط به این حوزه را داده باشد.

با وجود ممنوعیت های پیش آمده، هنوز یک بخش خاکستری در قوانین کشور چین مربوط به NFT ها وجود دارد و می‌توان این دارایی ها را با ارز فیات خریداری کرد. با این حال شرکت ها و پلتفرم ها برای به مشکل نخوردن با قانون گذاران معمولا از معاملات ثانویه در این زمینه استفاده می‌کنند.

به صورت کلی مقامات چین NFT ها را تایید نمی‌کنند و سازمان های دولتی این کشور مانند اتحادیه بانک های چین، اتحادیه اوراق بهادار این کشور در ماه آوریل و در بیانیه ای مشترک به مردم درباره ریسک های پنهان سرمایه گذاری در چنین دارایی هایی هشدار دادند.

پلتفرم های مشهور کشور چین مانند وی چت و WhaleTalk در ماه های اخیر از حوزه تکنولوژی فاصله گرفتند و از ماه مارس پلتفرم های NFT را از شبکه های خود خارج یا محدود کردند تا به دلیل وجود نداشتن قوانین مشخص در این حوزه با مشکلات قانونی از سمت پکن مواجه نشوند. علیرغم گزارش رسانه ها مبنی بر ممنوعیت NFT ها، داده ها نشان می‌دهد که تعداد این توکن ها در کشور چین از ماه فوریه تاکنون رشدی 5 برابری داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان