پروتکل پرایوسی پولز بر بستر شبکه آزمایشی آپتیمیزم مستقر شد

خانهاخبارپروتکل پرایوسی پولز...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

پرایوسی پولز (Privacy Pools)، یک پروژه تحقیقاتی منبع باز و فورک موفق میکسر تورنادو کش در روزهای گذشته بر بستر شبکه آزمایشی آپتیمیزم راه‌اندازی شد. گفتنی است که پرایوسی پولز مانند تورنادو کش به کاربران اجازه می‌دهد که تراکنش‌های ناشناس انجام دهند. با این حال، یک تفاوت عمده و مهم میان این دو ابزار حریم شخصی وجود دارد.

- Advertisement -

به گزارش کوین دسک، پرایوسی پولز از گواه دانش صفر استفاده می‌کند که می‌تواند ثابت کند سرمایه‌های تراکنش‌های ناشناس پلتفرم ارتباطی با فعالیت‌های مجرمانه ندارند. این پروژه در حالی روی کار آمده است که در ماه اوت، تورنادو کش، میکسر معروف بر بستر اتریوم توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شد. بنا بر داده‌های OFAC، علت تحریم، نقش داشتن این میکسر در عملیات‌های پول‌شویی توسط گروه‌های وابسته به کره شمالی بوده است.

- Advertisement -

امین سلیمانی، یکی از توسعه‌دهندگان پرایوسی پولز در توییتی اشاره داشت که علیرغم تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت استفاده از این میکسر برای کاربران آمریکایی، تورنادو کش در سال 2023 هر هفته میانگین 7.8 میلیون دلار واریز و 5.97 میلیون دلار برداشت را ثبت کرده است.

باید اشاره داشت که پرایوسی پولز در مسیری بهبودیافته است که امکان آن برای تورنادو کش وجود ندارد. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا ثابت کنند که سرمایه انتقالی ارتباطی با فعالیت‌های مجرمانه مانند حمله 625 میلیون دلاری هکرهای کره شمالی به پلتفرم اکسی اینفینیتی ندارد.

مطلب مفید: بررسی پروژه استایلایک (Stylike)؛ کلاهبرداری با چاشنی مد و فشن

پرایوسی پولز چگونه کار می‌کند

بنا بر اسناد فنی این پروتکل در گیت هاب، کاربران می‌توانند به طور داوطلبانه خود را از سرمایه‌های ناشناس شامل سرمایه‌های پول‌شویی شد یا مسروقه جدا کنند. چنین طراحی قصد دارد به راهکار بومی در فضای کریپتو تبدیل شود تا به جامعه اجازه دهد که از خود در برابر هکرهایی دفاع کنند که از ناشناس بودن کاربران صادق سوءاستفاده می‌کنند.

با استفاده از پرایوسی پولز، کاربران سرمایه خود را در یک استخر معمولی واریز کرده و سپس آن را از طریق یک تراکنش غیرقابل ردیابی به کیف پول جدیدی منتقل می‌کنند. استفاده از گواه دانش صفر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون انتشار جزئیات تراکنش، همانند بلاک چین‌ها تراکنش خود را تأیید کنند.

هرچه کاربران بیشتری اقدام به خروج از وضعیت ناشناس بودن در تراکنش‌هایی کنند که شامل سرمایه‌های مسروقه و پول‌شویی می‌شود، گزینه‌های موجود برای هکرها و مجرمان کمتر می‌شود. بدین ترتیب، چنین پروتکلی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون رونمایی از جزئیات تراکنش‌های خود به قانون‌گذاران کمک کنند.

پرایوسی پولز در نسخه صفر خود قرار دارد و جزئیات بیشتری در آینده به آن اضافه خواهد شد. این پروتکل هنوز در فاز آزمایشی به سر می‌برد و بازبینی نشده است. سلیمانی در ادامه افزود که این پروتکل فرصت عالی برای اثبات نبوغ جامعه ارزهای دیجیتال در خود قانون‌گذاری و به نمایش گذاشتن قدرت فوق‌العاده گواه دانش صفر است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان