شرکت پک شیلد: پروتکل های فریدم (Freedom) و راکون (Raccoon) کلاهبرداری هستند

خانهاخبارشرکت پک شیلد:...

آنچه می‌خوانید...

پک شیلد، شرکت امنیتی در حوزه بلاک چین به تازگی به کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال درباره دو پروتکل فریدم (Freedom) و راکون (Raccoon) هشدار داده و گفته است که این دو پروتکل بزرگ کلاهبرداری هستند. علاوه بر آن، داده های پک شیلد حاکی از آن است که کلاهبرداران تاکنون از طریق این پروتکل ها مبلغ 20 میلیون دلار توکن BUSD را به آدرسی دیگر منتقل کرده‌اند. poppromos.com

پروتکل فریدم ادعا می‌کند که برای کاربران دارایی های مالی با نرخ سود ثابت بسیار بالا را فراهم می‌کند. گفتنی است که نرخ سود این پروژه می‌تواند تا 183.395 % نیز بالا برود. راکون نتورک نیز یک شرکت متاورسی است که داده های خود را به صورت پول در می‌آورد. با این حال پک شیلد معتقد است که هر دوی این شرکت ها کلاهبردار و در حال سوء استفاده از سرمایه گذاران خود هستند.

- Advertisement -

داده ها چه چیزی را نشان می‌دهند؟

پک شیلد در هشدار خود دو آدرس را به نمایش گذاشته است که بر اساس ادعای این شرکت متعلق به فریدم و راکون هستند. گفتنی است که در وبسایت BscScan که محصولی از بلاک چین بایننس و برای داده های درون زنجیره ای هست نیز این دو آدرس به دو پروتکل نام برده تعلق دارد. پک شیلد مدعی است که این دو آدرس هر کدام مبلغ 20 میلیون دلار توکن BUSD را به آدرس دیگری منتقل کرده‌اند. آدرسی که این تراکنش ها به آن صورت گرفته نیز در حال حاضر 21 میلیون دلار موجودی دارد.

در حال حاضر پروتکل های فریدم و راکون هنوز هیچ پاسخی به این اتهامات نداده‌اند.

مطلب مفید: قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال ؛ بررسی صفر تا صد عوامل تأثیرگذار بر آن

حفاظت در برابر کلاهبرداری های حوزه کریپتو

سم بنکمن فرید، مدیرعامل صرافی FTX در مصاحبه ای با شبکه خبری CNN گفت که تعداد زیادی از محصولات و پروژه های حوزه کریپتو در حقیقت طرح های پانزی هستند و هیچ ارزش ذاتی ندارند. برای چنین پروژه هایی ارزش بدست آمده تنها به میزان سرمایه ورودی کاربران بستگی دارد.

وی در ادامه افزود که صرافی هایی مانند بایننس و FTX باید چنین پروژه ها و محصولاتی را شناسایی کرده و در جهت حذف آنها اقدام کنند. با این حال همانطور که سم بنکن فرید در مصاحبه خود نیز به آن اشاره کرد، شناسایی طرح های پانزی از پروژه های واقعی همیشه نیز کار آسانی نیست.

کارشناسان امنیتی در حوزه کریپتو به کاربران و سرمایه گذاران در برابر انواع حملات و طرح های کلاهبرداری مانند راگ پول ها، پامپ و دامپ های قیمت یک ارز و دیگر روش های مرسوم هشدار داده‌اند. آنها همچنین از کاربران می‌خواهند که هنگام سرمایه گذاری در یک پروژه رمز ارزی به دنبال نشانه های عمومی بگردند که می‌تواند مشروعیت یک پروژه را مشخص کند. یکی از این روش ها آن است که بررسی بازبینی های امنیتی پروژه توسط شرکت ها و کارشناسان امنیتی است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان