پروتکل Jimbos بر بستر آربیتروم هک شد؛ 7.5 میلیون دلار به سرقت رفت

خانهاخبارپروتکل Jimbos بر...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در ادامه هک شدن پروتکل‌های فعال دیفای در صنعت ارزهای دیجیتال، پروتکل Jimbos بر بستر آربیتروم صبح روز 28 مه هک شد و سرمایه زیادی از آن به سرقت رفت. بر اساس داده‌های پلتفرم امنیتی پک شیلد این پروتکل نقدینگی صبح امروز هک شد که منجر به از دست رفتن 4000 اتریوم به ارزش تقریبی 7.5 میلیون دلار شد.

- Advertisement -
spot_img

هک پروتکل Jimbos

به نقل از کوین تلگراف، هکر پروتکل Jimbos از نبود کنترل اسلیپیج در تبدیل نقدینگی سوءاستفاده کرده است. نقدینگی پروتکل در یک رنج قیمتی سرمایه‌گذاری شده که نیازی به تعادل و برابری ندارد. این اتفاق حفره‌ای را ایجاد کرده است که مهاجم با استفاده از آن می‌تواند سفارش‌های مبادله در پلتفرم را به نفع خود معکوس کند.

- Advertisement -
توییت پک شیلد

در حالی که این پروتکل کمتر از 20 روز پیش بر بستر آربیتروم راه‌اندازی شده بود، جیمبو قصد داشت تا با یک رویکرد آزمایشی جدید به مشکل نقدینگی و نوسانات قیمتی توکن‌ها بپردازد. با این حال مکانیسم‌های پروتکل به‌طور دقیق و درست توسعه‌نیافته و همین موضوع باعث ایجاد آسیب‌پذیری‌هایی در پروتکل شده که شرایط را برای هکرها مهیا کرده است. قابل‌توجه است که در پی این اتفاق، قیمت توکن بومی پروتکل Jimbos سقوط 40 درصدی را تجربه کرد.

مطلب مفید: Auto_GPT چیست و چگونه کار میکند؟

بر اساس یافته‌های پک شیلد، هکر موفق شده در طی این حمله 4090 اتریوم را از شبکه آربیتروم خارج کند. در ادامه، مهاجم با استفاده از پل استارگیت (Stargate) و شبکه سلر موفق شد 4048 اتریوم را از شبکه اتریوم منتقل و خارج کند.

گفتنی است که حملات هکری به پروتکل‌های دیفای، موضوع تازه‌ای نیست. در حالی که گزارش‌ها نشان از کاهش تعداد حملات نسبت به سال گذشته دارد اما اعضای جامعه صنعت ارزهای دیجیتال همچنان در معرض خطر قرار دارند. علیرغم تلاش‌ها برای افزایش اقدامات امنیتی، اکوسیستم دیفای با چالش‌های مختلفی درزمینهٔ حفاظت پروتکل‌ها در برابر آسیب‌پذیری‌ها و دسترسی‌های غیرمجاز مواجه است.

برای مثال، کمی پیش از حمله هکرها به پروتکل Jimbos، میکسر تورنادو کش مورد حمله قرار گرفت و هکر موفق شد به‌طور کامل کنترل بخش حاکمیتی میکسر را در اختیار بگیرد. در حالی که هکر در ادامه کنترل میکسر را به جامعه بازگرداند اما موفق شد حجم زیادی از توکن بومی تورنادو کش را به سرقت ببرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان