پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵

خانهریپورتاژپیش‌بینی قیمت ارز...

آنچه می‌خوانید...

  • آیا قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟
  • قیمت برترین ارزهای دیجیتال بازار در سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد شد؟
  • بهترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد بود؟
  • قیمت سایر رمزارزها در مقایسه با قیمت بیت کوین در سال‌های آتی چقدر رشد خواهد کرد؟

پیشبینی بازار کریپتو به صورت دقیق و در بازه‌های بلندمدت هرگز کار ساده‌ای نبوده است. تحرکات و نوسانات قیمت بازار ارز دیجیتال در سال‌های اخیر کمتر از سوار یک ترن هوایی شدن نبوده است. از بازار صعودی سال ۲۰۱۷ تا سقوط بزرگ کریپتو در سال ۲۰۲۰ تا کاهش اخیر قیمت، بازار ارزهای دیجیتال همیشه تا حد زیادی غیرقابل پیشبینی بوده است.

در سال ۲۰۰۹، هنگامی که بیت کوین برای اولین‌بار به جهان معرفی شد، اقتصاد جهانی برای تغییر و پویایی که ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کردند آماده نبود. اکنون تقریبا پس از ۱۳ سال، صنعت ارزهای دیجیتال چشم‌انداز پولی را در سطح جهانی تغییر داده است.

- Advertisement -

تعداد کاربران رمزارز در سال ۲۰۲۲ به ۳۲۱ میلیون نفر رسیده است و چه آن‌هایی که قبلا به بازار ورود کرده‌اند و چه تازه‌‌واردها، می‌خواهند بدانند که سرنوشت قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها به کجا خواهید کشید؟

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید وضعیت اقتصاد جهانی بر تمامی صنایع و به ویژه بازارهای مالی تاثیرگذار است.

اکنون که شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهند که ترس شدیدی بر بازار حاکم است، سخت‌تر از همیشه می‌توان بازار ارز دیجیتال را تحلیل کرد. بهترین سنگ محک برای این ماجرا، مراجعه به پیشبینی‌های قبلی تحلیلگران بازار است.

اگر کمی اخبار ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید، حتما در جریانید که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید. قیمتی که در آن زمان قابل تصور نبود. اما بعد از اینکه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۴۶۵۰۰ دلار هم رسید، دیگر رقم سال ۲۰۱۷ چندان به چشم نمی‌آید. اما همین سقف ۲۰ هزار دلاری، بازار تحلیل قیمت دارایی‌های کریپتویی را بسیار داغ کرد. کافی است به تحلیل‌های بازار در گذشته مراجعه کنید تا متوجه شوید که به جرات می‌توان گفت که بسیاری از تحلیل‌ها پیش بینی دقیقی ارائه نمی‌دهند.

مثلا جان مکافی یکی از افراد سرشناس در صنعت تکنولوژی بود که در سال ۲۰۲۱ در گذشت. او گفته بود که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۱ میلیون دلار می‌رسد. پیش‌بینی که تا زمان زنده بودنش هرگز به واقعیت تبدیل نشد.

از طرف دیگر CZ موسس و بنیانگذار صرافی بایننس در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی گفته بود که قیمت بیت کوین به‌زودی به ۱۶ هزار دلار خواهد رسید. او در گفته‌هایش به زمان وقوع این پیش بینی اشاره‌ای نکرد. هر چند یک سال بعد و در نوامبر ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین به ۱۶۰۰۰ دلار رسید. بنابراین خیلی اوقات پیش می‌آید که تحلیلگران برای جلب توجه رسانه‌ها، با ژستی جسورانه پیش‌بینی‌های عجیب و غریبی می‌کنند یا مانند CZ، با زیرکی ضرب‌الاجلی برای اظهار نظر خود تعیین نمی‌کنند. چون صرفا این آدم معروف است و در کریپتو دستی بر آتش دارد نباید به گفته‌های او اطمینان کنید. چون این تحلیل‌ها همواره با خطا همراه هستند. بهتر است با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، استراتژی معاملاتی شخصی خود را داشته باشید.

قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد شد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، این پیشبینی‌ها به صورت حتمی درست نخواهد نبود. اما در ادامه آینده قیمتی ارزهای دیجیتال ارزشمند را تحلیل خواهیم کرد.

● پیشبیی قیمت بیت کوین (Bitcoin)

بنا به اطلاعات سایت میهن بلاکچین قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب ۲۰,۲۳۶ دلار است. برای محاسبه قیمت این رمزارز به تومان، باید قیمت بیت کوین را در قیمت تتر ضرب کنید.

بهترین روش برای محاسبه استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال است. برخی از تحلیلگران مطرح بازار همچون دانیل پولوتسکی (Daniel Polotsky) معتقدند در صورتی که بیت کوین همچنان شیب پذیرش مثبت خود را در کنار افزایش کاربرد حفظ کند، کمتر مشابه یک سهام در حال رشد و بیشتر شبیه یک ابزار ذخیره ارزش عمل خواهد کرد. همین ویژگی می‌تواند منجر به کاهش نوسانات شدید قیمت بیت کوین در آینده شود.

طبق پیش بینی تحلیلگران بیت کوین در سال ۲۰۲۵ بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار معامله خواهد شد.

● پیش بینی قیمت اتریوم (Ethereum)

اتر (ETH) شناخته‌شده‌ترین آلتکوین بازار و دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار است. قیمت اتر در سال ۲۰۱۵ نزدیک ۰.۳۱۱ دلار بود و در اواخر ۲۰۲۱ به ۴۸۰۰ دلار هم رسید. در حال حاضر قیمت اتر ۱۵۸۵ دلار است.

اکثر سرمایه‌گذاران و تحلیلگران علاقمند به شبکه اتریوم، پویایی و سرعت بالای توسعه این شبکه را از دلایل اصلی رشد قیمت اتر در سال‌های پیش رو می‌دانند.

طبق نظرسنجی که توسط شرکت فناوری مالی فایندر (Finder) انجام شده، اکثر شرکت‌کنندگان انتظار دارند که قیمت اتر در پایان سال ۲۰۲۲ به بالای ۱۷۰۰ دلار، در سال ۲۰۲۵ بالای ۵۰۰۰ دلار تا پایان ۲۰۳۰ از ۱۴۰۰۰ دلار هم فراتر رود. جالب توجه است که ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان نظرسنجی این اتفاق را تنها در صورتی محتمل می‌دانند که آپدیت مرج اتریوم با موفقیت اجرا شود.

مرج اتریوم بزرگترین به‌روزرسانی در تاریخ این شبکه است که استخراج اتریوم را متوقف خواهد کرد.

● پیش بینی قیمت BNB

بایننس کوین یا BNB کوین تولید شده توسط صرافی مطرح بایننس است و در حال حاضر جایگاه پنجم را از نظر ارزش بازار دارد. جایگاه سوم و چهارم متعلق به تتر و USDC است که استیبل کوین هستند و قیمت آن‌ها معادل با یک دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود. مثلا بهترین قیمت تتر در سال ۲۰۱۸ نزدیک ۱.۳۷ دلار بوده است، در حال حاضر قیمت خرید تتر در ایران ۳۰۱۶۴.۵۰ دلار است. قیمت BNB در حال حاضر ۲۸۶.۶۵ دلار است. قیمت BNB در تابستان ۱۴۰۰ به ۵۰۰ دلار هم رسید.

بسیاری از تحلیلگران قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۲۵ را براساس قیمت فعلی و نوسانات اخیر پیشبینی کرده‌اند و معتقدند که کمترین قیمت این رمزارز ۱۰۳۷ دلار و بیشترین قیمت آن ۱۲۴۰ دلار خواهد بود.

این مطلب رپورتاژ بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد.

پرسش و پاسخ (FAQ)

بهترین بیت کوین در سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد بود؟

طبق پیشبینی برخی تحلیلگران، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار نوسان خواهد کرد. جاستین سان پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در ۲۰۲۵ به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

● قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود؟

با وجود اینکه تخمین دقیق قیمت ارزهای دیجیتال تقریبا غیرممکن است، اما برخی می‌گویند که قیمت بیت کوین ممکن است در سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار هم برسد.

● آیا بیت کوین امن است و می‌توانیم به آن اعتماد کنیم؟

بله. شبکه بیت کوین توسط الگوریتم‌های رمزنگاری امن می‌شود و احتمال کمی وجود دارد که هک شود.

● آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

همانطور که هرگز برای خرید طلا دیر نیست، برای خرید بیت کوین هم دیر نیست. البته بهتر است که قبل از خرید بیت کوین، نقطه ورود خود را مشخص کنید.

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان