نسخه رسمی پیشنویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی منتشر شد

خانهاخبارنسخه رسمی پیشنویس...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه پول دیجیتال، نسخه رسمی پیشنویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی از سوی روابط عمومی این بانک منتشر شد.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش فکت کوینز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «نسخه رسمی پیشنویس سند ریال دیجیتال» از سوی این بانک به طور رسمی منتشر شده و جهت دریافت نقطه نظرات متخصصان و کارشناسان در دسترس قرار گرفت.

- Advertisement -

لازم به ذکر است اولین انتشار رسمی سند ریال دیجیتال، توسط هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس و در راستای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار، در شهریور ماه سال جاری صورت پذیرفت.

پس از انتشار اولیه به صورت محدود، ریال دیجیتال منتشر شده از طریق دو بانک عامل و با جامعه کاربری کنترل شده مورد بهره‌برداری پیش‌آزمایشی قرار گرفته و در حال حاضر نیز روند بررسی‌های تکمیلی جهت شروع دوره آزمایشی ادامه دارد.

در مقدمه نسخه رسمی پیشنویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی چنین آمده است:

هدف از تهیه این سند، ایجاد بستری به منظور تبیین اهداف، ابعاد، تهدیدها و فرصت‌های توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. با عنایت به ابعاد وسیع و ماهیت کمتر شناخته شده و بین رشته‌ای این پدیده، بررسی الزامات و اثرات توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی از جهات اقتصادی، فنی و کسب و کاری ضروری به نظر می‌رسد. این سند سعی دارد تا با مرور ابعاد مختلف مسئله، دورنمای مناسبی از مختصات ریال دیجیتال بانک مرکزی برای ذی‌نفعان موضوع ترسیم نماید.

همچنین بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، به زودی با پیوستن بانک سوم به این پروژه، دوره اجرای پیش‌آزمایشی خاتمه یافته و با آغاز مرحله اجرای آزمایشی، دامنه استفاده، تعداد کاربران و مبلغ تخصیص یافته به این طرح نیز گسترش می‌یابد. شایان ذکر است ورود کلیه بانک‌های عامل به این پروژه تا پایان دوره آزمایشی، از دیگر اهداف برنامه‌ریزی شده در راستای اجرای آن است.

همچنین بخوانید: زمان انتشار ریال دیجیتال هنوز در برزخ بلاتکلیفی است

در خصوص رمز ریال اینجا بیشتر بخوانید: رمز ریال چیست؟ آیا رمز ریال جایگزین اسکناس خواهد شد؟

بانک مرکزی در نظر دارد همزمان با اجرای دوره‌های پیش‌آزمایشی و آزمایشی، ضمن اخذ نظرات و پیشنهادات کارشناسان و خبرگان پولی و بانکی، امکان دسترسی عموم مردم به ریال دیجیتال را به صورت تدریجی فراهم کند.

صاحب‌نظران می‌توانند پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی irdr@cbi.ir ارسال کنند.

نسخه رسمی پیشنویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی را می‌توانید از اینجا دریافت و مطالعه کنید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان