نسخه کامل پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی منتشر شد

خانهاخبارنسخه کامل پیش‌نویس...

آنچه می‌خوانید...

پس از انتشار نسخه اولیه پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی، این بار نسخه کامل و جامع پیش‌نویس این سند منتشر شد.

در هفته گذشته نسخه پیش‌نویس غیررسمی سند ریال دیجیتال بانک مرکزی منتشر شده بود. این سند را که به صورت یک فایل پی‌دی‌اف 9 صفحه‌ای، بدون متن و توضیح و تنها در قالب تصویر و نمودار بود، نخستین بار خبرگزاری بازار منتشر و ادعا کرد این سند، پیش‌نویس سند ریال دیجیتال ارائه شده توسط بانک مرکزی است.

- Advertisement -

در این سند 9 صفحه‌ای، مواردی چون انواع معماری‌های کلان پول دیجیتال بانک‌های مرکزی با اقتباس از بانک تسویه بین‌المللی، مولفه‌های بانک مرکزی برای طراحی کلان معماری، زیست‌بوم ریال دیجیتال بانک مرکزی و ساختار دولایه توزیع آن و همچنین نظام پرداخت خرد مبتنی بر ریال دیجیتال در قالب طرح و نمودار و نه به صورت متن دیده می‌شد.

پس از انتشار نسخه اولیه پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی، این بار نسخه کامل و جامع پیش‌نویس این سند منتشر شد.

حال امروز نسخه کامل و جامع پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی ایران، همچنان بدون اظهار نظر و توضیح این نهاد منتشر شده است. این سند که تاریخ مرداد 1401 در آن ثبت شده است، 53 صفحه دارد و اعلام شده که همچنان در حال ویرایش است.

در ابتدای این سند نوشته شده:

هدف از تهیه این سند، ایجاد بستری به منظور تبیین اهداف، ابعاد، تهدیدها و فرصت‌های توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. با عنایت به ابعاد وسیع و ماهیت کمتر شناخته شده و بین رشته‌ای این پدیده، بررسی الزامات و اثرات توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی از جهات اقتصادی، فنی و کسب و کاری ضروری به نظر می‌رسد. این سند سعی دارد تا با مرور ابعاد مختلف مسئله، دورنمای مناسبی از مختصات ریال دیجیتال بانک مرکزی برای ذی‌نفعان موضوع ترسیم نماید.

نسخه کامل پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

پیش از این علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی ایران در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که امسال ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران با نام «رمز ریال» منتشر خواهد شد و افراد می‌توانند اسکناس‌های خود را تحویل بانک مرکزی داده و و معادل آن را به صورت دیجیتال تحویل بگیرند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان