چرخه صعودی بعدی ارزهای دیجیتال از آسیا آغاز خواهد شد

خانهاخبارچرخه صعودی بعدی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته هم‌بنیانگذار صرافی جمینای و از پیشگامان حوزه ارزهای دیجیتال تئوری خود از روند صعودی بعدی ارزهای دیجیتال را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که احتمال فراوان چرخه صعودی ارزهای دیجیتال از شرق و آسیا آغاز خواهد شد.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کریپتوپوتیتو، وی افزود که این اتفاق تقویت‌کننده این اصل خواهد بود که رمز ارزها دارایی‌هایی در سطح جهانی هستند. در حالی که هر منطقه می‌تواند دیدگاه و قوانین خاص خود را نسبت به آنها داشته باشد، درنهایت باید به ماهیت جهانی بودن آنها دقت داشت.

- Advertisement -

چرخه صعودی بعدی ارزهای دیجیتال در آسیا

اظهارنظر کامرون وینکلواس (Cameron Winklevoss)، هم‌بنیانگذار جمینای در حالی مطرح‌شده که قانون‌گذاران آمریکایی از جمله کمیسیون بورس آمریکا به جنگ با صنعت ارزهای دیجیتال رفته‌اند. کمیسیون بورس آمریکا به سراغ تمام حوزه‌های این صنعت از استیبل کوین‌ها گرفته تا حضانت ارزهای دیجیتال رفته و مدعی است که تمامی آنها زیرمجموعه قوانین اوراق بهادار هستند.

توییت وینکلواس

وینکلواس درباره این موضوع و احتمال آغاز چرخه صعودی ارزهای دیجیتال از آسیا گفت که باید یادآور شد که ارزهای دیجیتال دارایی‌های جهانی هستند و غرب، به‌خصوص آمریکا تنها دو گزینه مقابل خود دارد. گزینه اول استقبال و در برگرفتن و گزینه دوم جا ماندن از رشد این صنعت است، زیرا تا جایی که مشخص است، متوقف کردن ارزهای دیجیتال غیرممکن به نظر می‌رسد.

مطلب مفید: NFT بیت کوین چیست؟ مفهوم اوردینال (Ordinal) و نحوه خرید و فروش آن

رشد حوزه کریپتو در هنگ ‌کنگ

در حالی که قانون‌گذاران مالی آمریکا در تلاش هستند تا صنعت کریپتو را برای سرمایه‌گذاران خرد این کشور به ورطه نابودی بکشانند، چشم‌انداز ارزهای دیجیتال در قاره آسیا بسیار امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد. در ماه ژوئن، هنگ‌ کنگ درهای خود را به روی صنعت کریپتو بازخواهد کرد و امید دارد تا به مرکز و قطب اصلی این حوزه در آسیا تبدیل شود.

بدین ترتیب تمامی امور مربوط به ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش و معاملات برای تمامی شهروندان این کشور قانونی خواهد شد.

علیرغم ممنوعیت ارزهای دیجیتال برای شهروندان کشور چین، ورود این صنعت به هنگ کنگ می‌تواند راه جایگزینی برای مردم چین و موسسه‌های آن باشد تا از بازارهای کریپتو بهره‌مند شوند. در همین راستا، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که پس از قانونی شدن کریپتو در این کشور، شاهد ورود سرمایه سنگینی به حوزه ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

در کنار آن باید اشاره داشت که بانک‌های بزرگ آسیایی مانند DBS در تلاش هستند تا مجوز ارائه خدمات رمز ارزی به کاربران در هنگ کنگ را دریافت کنند. وینکلواس در ادامه افزود که آمریکا با نداشتن قوانین مشخص و همچنین رفتار تقریباً خصمانه قانون‌گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال با ریسک از دست رفتن موضع خود به‌عنوان مرکز این صنعت مواجه است.

مطلب مفید: آیا سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال در سال 2023 ایده خوبی است؟

وی اشاره داشت که مجلس آمریکا باید سریع‌تر قوانینی را برای رمز ارزها تعیین کند چرا که ارزهای دیجیتال در دیگر کشورها و مناطق جهان مانند اروپا، بریتانیا و آسیا در دسترس همگان قرار دارند.

برنامه استیبل کوین آسیایی

تحلیلگران حوزه کریپتو همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که در پی آغاز چرخه صعودی ارزهای دیجیتال در آسیا شاهد راه‌اندازی یک استیبل کوین در این منطقه نیز باشیم. یکی از مهم‌ترین دلایل برای چنین پیش‌بینی، تلاش‌های کشور چین برای فاصله گرفتن و جدا کردن خود از برتری دلار آمریکا است. گفتنی است که در اکتبر 2022، دولت چین طرحی را پیشنهاد داد که بر اساس آن استیبل کوینی وابسته به سبدی از ارزهای فیات آسیایی راه‌اندازی شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان