چانگ پنگ ژائو: ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تهدیدی برای حوزه کریپتو نیستند

خانهاخبارچانگ پنگ ژائو:...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به نظر می‌رسد چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس رویکرد خود نسبت به CBDC یا به عبارتی دیگر ارز دیجیتال بانک مرکزی را کمی تغییر داده است. به نقل از کوین تلگراف، وی روز گذشته در کنفرانسی اعلام کرد که از نظرش این توکن‌ها تهدیدی برای شرکتش و همچنین حوزه ارزهای دیجیتال نیستند.

نقش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در حوزه کریپتو

وی روز گذشته و در جریان نشست حوزه وب در لیسبون پرتغال در رابطه با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و نقش آنها در فضای رمز ارزها صحبت کرد. مدیرعامل بایننس معتقد است که این توکن‌ها به تکنولوژی بلاکچین اعتبار می‌بخشند و در میان آنهایی که نسبت به این حوزه نگرانی دارند اعتماد ایجاد می‌کنند.

- Advertisement -

ژائو در ادامه افزود که پذیرش بلاکچین توسط دولت‌های مختلف نیز نکته بسیار مثبتی است. با این حال بنابر صحبت‌های وی، بلاکچین و ارزهای دیجیتال با یکدیگر برابر و یکسان نیستند. به نظر می‌رسد اظهارنظر جدید مدیرعامل بایننس در رابطه با ارزهای دیجیتال بانک ملی نسبت به رویکرد گذشته‌اش  تغییر زیادی داشته است.

سال گذشته وی اشاره داشت که این توکن‌ها هیچگاه آزادی یکسانی نسبت به ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم ارائه نخواهند کرد. ژائو در آن زمان اشاره داشت که این ارزها میزان زیادی کنترل نیز با خود به وجود می‌آورند. بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در رقابت قرار دارند تا با انجام تحقیقات ارزهای دیجیتال خود را راه اندازی کنند. به نظر می‌رسد کشور چین در این زمینه رتبه اول را در رقابت به خود اختصاص داده است.

مطلب مفید: سرمایه‌گذاری در وب 3.0 را بیاموزید!

با این حال همانطور که ژائو سال گذشته به آن اشاره کرده بود، این رمز ارزهای برنامه ریزی شده به بانک‌ها این امکان را می‌دهند تا کنترل بسیار زیادی بر گروه‌های شهروندی و همچنین موارد استفاده از این توکن‌ها داشته باشند. به همین دلیل شهروندانی که دوست ندارند دولت‌ها در مسائل مالی آنها دخالت زیادی داشته باشند از مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند.

بر اساس داده‌ها در حال حاضرکشورهایی مانند چین، قزاقستان، عربستان، سوئد، روسیه و آفریقای جنوبی در حال راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی اختصاصی خود هستند. در همین جین کشورهایی مانند نیجریه، جاماییکا و باهامس توکن‌های خود را راه اندازی کرده‌اند.

در حالی که کشورهای زیادی در حال راه اندازی و تحقیقات درباره این رمز ارزها هستند، آمریکا همچنان در مرحله بررسی و مباحثه قرار دارد چرا که واکنش‌ها به دلار دیجیتالی در میان شهروندان این کشور با واکنش‌های متفاوتی رو به رو است. در ماه اکتبر، صندوق بین المللی پول قبلیت برنامه پذیری را از ویژگی‌هایی اصلی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی معرفی کرد. قابلیتی که می‌تواند باعث ایجاد مشارکت مالی شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان