سقوط سنگین ذخایر بیت کوین در صرافی‌های آمریکا؛ علت چیست؟

خانهاخبارسقوط سنگین ذخایر...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بر اساس داده‌های جدید، میزان ذخایر بیت کوین صرافی‌های رمزارزی آمریکایی در چند وقت اخیر و هم‌زمان با افزایش سرکوب‌ها از سمت قانون‌گذاران به زیر 50% رسیده است. پلتفرم تحلیلی کریپتو کوانت در این باره توضیح داد که در رابطه با میزان بیت کوینی که صرافی‌ها برای مشتریان خود نگه‌داری می‌کنند و به‌نوعی حضانت آن را دارند، صرافی‌های خارج از آمریکا از پلتفرم‌های داخلی سبقت گرفته‌اند.

کاهش ذخایر بیت کوین صرافی‌های آمریکایی

به نقل از د بلاک، میزان ذخایر بیت کوین صرافی‌های آمریکایی به پایین‌ترین حد خود از ماه ژانویه 2017 تاکنون رسیده است. باید توجه داشت که منظور از ذخایر رمزارزی، تعداد کوین و میزان سرمایه‌ای است که صرافی‌ها به نیابت از مشتریان خود در پلتفرم‌ها نگه‌داری می‌کنند. این ذخایر به‌طور معمول فعالیت‌های معاملاتی را تسهیل می‌کنند و به‌عنوان ابزار نقدینگی به کار می‌آیند.

- Advertisement -

کاهش ذخایر رمزارزی صرافی‌ها می‌تواند به معنای آن باشد که کاربران و مشتریان پلتفرم‌ها در حال برداشت سرمایه خود به دلایل مختلفی مانند نگرانی‌های امنیتی یا … هستند و ترجیح می‌دهند این دارایی‌ها را در کیف پول‌های خصوصی خود نگه‌داری کنند.

کاهش ذخایر بیت کوین

مطلب مفید: معاملات گرید (Greed Trading) چیست؟

سرکوب کریپتو در آمریکا

در چند وقت اخیر، قانون‌گذاران آمریکای همواره مشغول سرکوب و سخت‌گیری نسبت به فضای ارزهای دیجیتال در این کشور بوده‌اند. امری که باعث شده تا صرافی‌های بین‌المللی توجهات را به خود جلب کنند. هفته گذشته، کمیسیون بورس از بایننس و کوین بیس شکایت کرد و در همان زمان، هنگ‌کنگ از سیاست‌های دوستانه و مثبت خود نسبت به ارزهای دیجیتال خبر داد تا شرکت‌های رمزارزی بیشتری را جذب کند.

کریپتوکوانت در گزارش اخیر خود اشاره داشت که دولت آمریکا و نهادهای قانون‌گذار آن در حال دشوارتر کردن فعالیت‌های رمزارزی در این کشور هستند و کاهش ذخایر بیت کوین و اتریوم صرافی‌های تأسیس شده در خاک این کشور نیز گواه این موضوع است. کمیسیون بورس درباره چگونگی انطباق با قوانینش هیچ شفافیتی ندارد و این موضوع باعث شده تا بسیاری از پلتفرم‌ها و صرافی‌ها تصمیم به توقف ارائه خدمات خود در این کشور بگیرند.

در همین راستا، هفته گذشته جانیان جی (Johny Ng)، یکی از اعضای شورای مقننه هنگ‌کنگ از کوین بیس و دیگر صرافی‌های رمزارزی دعوت کرد تا فعالیت‌های خود را به این منطقه بیاورند. باید اشاره داشت که با ادامه یافتن سخت‌گیری‌های بی‌مورد و نبودن هیچ شفافیتی در وضعیت قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا، مهاجرت پلتفرم‌های بیشتر به کشورهای دوستدار رمزارزها و عقب ماندن آمریکا در این حوزه دور از انتظار نیست.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان