کلاهبرداری پروتکل کوکومو فایننس از کاربران؛ ۴ میلیون دلار به سرقت رفت

خانهاخبارکلاهبرداری پروتکل کوکومو...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گزارش‌های تازه نشان می‌دهند که توسعه‌دهندگان کوکومو فایننس، پروتکل وام‌دهی مبتنی بر شبکه لایه 2 آپتیمیزم به‌تازگی با اجرای کلاه‌برداری راگ پول موفق شده‌اند 4 میلیون دلار از سرمایه‌های کاربران را به سرقت ببرند. شرکت امنیتی سرتیک روز گذشته در این باره هشدار داد و توضیح داد که قیمت ارز دیجیتال پروژه با ریزش همراه بوده و حساب فضای مجازی کوکومو فایننس نیز آفلاین شده و کاربران هنگام تلاش برای دسترسی به آن با خطا مواجه می‌شوند.

- Advertisement -
spot_img

کلاه‌برداری راگ پول کوکومو فایننس

به نقل از کریپتوپوتیتو، شرکت سرتیک روز گذشته در توضیحات خود اشاره داشت که توسعه‌دهنده توکن کوکو (KOKO) با آدرس 0x41BE حمله‌ای را به قرارداد هوشمند توکن رپد بیت کوین پروتکل انجام داده است. مهاجم سرعت پاداش را از نو تنظیم کرده و قابلیت وام‌گیری را نیز متوقف کرده است. سپس قرارداد اشاره شده را به یک قرارداد مخرب تبدیل کرده است.

- Advertisement -
توییت سرتیک

یک آدرس دیگر از توسعه‌دهندگان نیز قرارداد هوشمند مخرب رپد بیت کوین را برای ارسال 7010 واحد توکن رپد بیت کوین تأیید کرده است. از آنجایی که قرارداد مخرب از قبل در پروتکل اجرایی شده بود، مهاجم دستور داد تا توکن‌های ارسالی به آدرس مشخص 0x5C8d منتقل شوند. درنهایت این آدرس رپد بیت کوین‌های ارسالی را تبدیل کرد و سود 4 میلیون دلاری به دست آورد.

مطلب مفید: خروج بیت کوین از قلمرو نزولی ؛ تحلیل آنچین هفته دوازدهم

سقوط 95 درصدی قیمت کوکو

در پی کلاه‌برداری راگ پول توسعه‌دهندگان پروتکل کوکومو فایننس، ارزش توکن بومی این پروتکل با سقوط قابل‌توجهی همراه شد و از 0.020 دلار به 0.00065 دلار سقوط کرد. باید اشاره داشت که این پروژه اخیراً بر بستر آپتیمیزم و آربیتروم راه‌اندازی شده بود و یک پروتکل وام‌دهی غیر حضانتی و منبع باز برای مبادله رپد بیت کوین، اتریوم، تتر، دای و یو اس دی سی به شمار می‌رفت.

تنها 24 ساعت پس از راه‌اندازی، ارزش کل قفل شده آن به 2 میلیون دلار رسید. با این حال کلاه‌برداری اشاره شده باعث شد تا ارزش کل قفل شده این پروتکل به 64 هزار دلار سقوط کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان