پلیس فتا تحقیقات خود برای یافتن کلاهبردار 20 میلیون رمزارز تقلبی را آغاز کرد

خانهاخبارپلیس فتا تحقیقات...

آنچه می‌خوانید...

پلیس فتا جست‌وجو و تحقیقات خود را برای یافتن کلاهبردار رمزارز تقلبی که 20 میلیون رمزارز جعلی فروخته بود، آغاز کرد.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت چند نفر از شهروندان در دادسرای ناحیه 31 رسیدگی به جرایم رایانه‌ای آغاز شد. شاکیان مدعی بودند که در دام یک باند کلاهبرداری حرفه‌ای گرفتار شده‌اند، اما به دلیل اینکه همه مراحل پرداخت پولشان به صورت آنلاین بوده، به درستی نمی‌دانند که کلاهبرداران چه کسانی هستند.

- Advertisement -

یکی از مال‌باختگان که خود یک وکیل دادگستری است، در این باره گفت:

من از مدت‌ها قبل در کنار شغلم، خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم انجام می‌دهم. مدتی قبل در فضای مجازی با شرکتی آشنا شدم که مدعی بود از طریق رباتی که در اختیار دارد و با استفاده از اختلاف قیمت و نوسان ارزهای دیجیتال، در صرافی‌ها به مشتریانش سود می‌رساند. من هم چون قبلا از این طریق سود خوبی نصیبم شده بود، جذب این شرکت شدم.

او ادامه داد:‌

نحوه کار ربات شرکت به این شکل بود که قیمت فروش رمزارز همه صرافی‌ها را در اختیار داشت و وقتی مثلا متوجه می‌شد یک صرافی رمزارزی را ارزان‌تر می‌فروشد، آن را می‌خرید و همان موقع به صرافی دیگر می‌فروخت. این کار تقریبا ریسکی نداشت و سود خوبی هم نصیب ما می‌کرد. از طرفی تبلیغات گسترده این شرکت در سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر و حتی برخی مکان‌های عمومی باعث شده بود که به آن اعتماد کنم.

شاکی در ادامه گفت:

این شرایط برای مدتی ادامه داشت و موجودی حساب من در شرکت روز به روز بیشتر می‌شد؛ تا اینکه تصمیم گرفتم پولم را برداشت کنم. با اینکه پول زیادی در آنجا داشتم، اما به من گفته شد که روزانه فقط می‌توانم 500 دلار از حسابم برداشت کنم. من هم این کار را انجام دادم، اما پس از 3 روز حسابم مسدود شد و مسئولان شرکت که هیچ وقت آن‌ها را ندیده بودم و ارتباطم با آن‌ها از طریق چت کردن بود، پاسخی به من ندادند.

کلاهبرداری از طریق فروش رمزارز قلابی

علی‌رغم اظهارات این شاکی، ترفند اعضای این باند فقط به این کار منحصر نبود و بررسی اظهارات دیگر شاکیان نشان داد که آن‌ها از شگردهای مختلفی برای سرکیسه کردن طعمه‌هایشان استفاده می‌کنند. از جمله این ترفندها، فروش ارز دیجیتال قلابی بود.

یکی دیگر از مال‌باختگان که با این شیوه حدود 3 میلیارد تومان از او کلاهبرداری شده است، در این باره گفت:

من از طریق دوستانم با این شرکت آشنا شدم. آن‌ها رمزارزی را معرفی کردند که قیمت خوب و روند صعودی داشت و سود خوبی نصیبم می‌کرد. به همین دلیل حدود 3 میلیارد تومان از این رمزارز خریدم.

او ادامه داد:‌

از آن به بعد کارم شده بود کنترل لحظه به لحظه ارزش رمزارزهایم. لحظه به لحظه ارزش آن بیشتر می‌شد و سود زیادی به حسابم مجازی‌ام می‌آمد. برای مدتی بدون اینکه بتوانم پولی برداشت کنم، این روند ادامه داشت. تا اینکه یک روز صبح وقتی حساب مجازی‌ام را کنترل کردم، متوجه شدم که ارزش رمزارزهایم صفر شده است. این اتفاق به این معنا بود که نه تنها سودی نصیبم نشده بود، بلکه 3 میلیارد تومان سرمایه اولیه‌ام هم از بین رفته بود. شوکه شده بودم و به درستی نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است و وقتی به مسئولان شرکت اعتراض کردم، این اتفاق را گردن فرد دیگری انداختند.

شاکی در ادامه گفت:

متأسفانه در این مدت افراد زیادی مثل اعضای خانواده و دوستان و همکارانم را برای سرمایه‌گذاری در این شرکت تشویق کرده بودم و حدود 15 میلیارد تومان از طریق من وارد این شرکت شده بود. در نهایت تنها راهی که به فکرمان رسید، شکایت در دادسرا بود.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت چند روز شمار شاکیان ‌این پرونده از 100 نفر عبور کرد. این در حالی است که هنوز افراد زیادی شکایت خود را ثبت نکرده‌اند و شمار زیادی از مال‌باختگان در جریان آنچه اتفاق افتاده است، قرار ندارند.

در حالی که مبلغ کلاهبرداری شده در این پرونده قریب به 20 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، تحقیقات پلیس برای شناسایی این کلاهبردار رمزارز تقلبی و عوامل پشت پرده این پرونده ادامه دارد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان