صرافی بای‌بیت گواه اثبات ذخایر خود را منتشر کرد

خانهاخبارصرافی بای‌بیت گواه...

آنچه می‌خوانید...

صرافی ارز دیجیتل بای‌بیت به جمع پلتفرم‌های معاملاتی که در مدت اخیر با هدف ایجاد شفافیت بیشتر در این حوزه پس از فروپاشی FTX گواهی اثبات ذخایر خود را منتشر کرده‌اند پیوست. به گزارش کوین تلگراف، صبح روز 12 دسامبر، این پلتفرم اعلام کرد که سیستم گواه اثبات ذخایر مبتنی بر درخت مرکل خود را راه‌اندازی کرده است.

گواه اثبات ذخایر صرافی بای‌بیت

این سیستم جدید به کاربران اجازه می‌دهد به صورت مستقیم دارایی‌های بای‌بیت و دارایی‌های شخصی خود در صرافی را بررسی کنند. این قابلیت برای تمام کاربران با سرمایه در حساب‌ها معاملاتی و سرمایه‌گذاری در دسترس است که شامل دارایی‌های قرار گرفته در محصولات کسب درآمد این صرافی نیز می‌شود.

- Advertisement -

علاوه بر مسائل اشاره شده، قابلیت جدید اجازه تایید مالکیت کیف پول در بای‌بیت را نیز صادر می‌کند. بن ژو، مدیرعامل پلتفرم درباره استفاده از درخت مرکل در تایید نقدینگی گفت که راهکار رمزنگاری یک مدل رمز ارزی بومی و بدون نیاز به اعتماد را برای ارائه شواهد قابل تایید از دارایی‌ها و بدهی‌های صرافی به صورت آنچین ارائه می‌کند.

بنابر اعلامیه بای‌بیت، صرافی درحال بهبود برداشت‌ها و کنترل بر مدیریت ریسک است. پلتفرم همچنین متعهد شده که تمامی محتوای کیف پول‌های بیت کوین و اتریوم خود را منتشر کند. گفتنی است که یک هفته پس از سقوط FTX، این صرافی آدرس‌های کیف پول ذخیره خود را منتشر کرد.

مطلب مفید: بهترین میم کوین‌های زیر ۱ دلار مستعد رشد در سال ۲۰۲۳

با اهمیت دادن بیشتر کاربران به دارایی‌های خود و ایمن نگه داشتن سرمایه و همچنین مسئول دانستن صرافی‌ها، بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ این حوزه استراتژی‌های ایجاد شفافیت مشابهی را در پیش گرفتند. بایننس اولین صرافی بود که پیشنهاد سیستم درخت مرکل و انتشار گواه اثبات ذخایر را داد و دو هفته پس از این پیشنهاد، داده‌های مربوطه را به اشتراک گذاشت.

باید اشاره داشت که دو صرافی هوبی و گیت نیز پس از انتشار تصاویری از ذخایر خود با انتقادات زیادی مواجه شدند که پس از آن با توضیحات زیادی موفق شدند ابهامات پیش آمده را رفع کنند. در همین حین، شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل نیز اشاره داشته که بنابر دلایل امنیتی حاضر نیست اقدامی مشابه با صرافی بای‌بیت و دیگر پلتفرم‌ها صورت دهد.

مدیرعامل صرافی کراکن نیز اخیرا گفته است که تمام این تلاش‌های مربوط به نشان دادن گواه اثبات ذخایر، بدون نشان دادن مجموع بدهی به مشتریان هیچ ارزشی ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان