افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در آمریکا؛ قیمت بیت کوین به زیر 19000 دلار سقوط کرد

خانهاخبارافزایش 0.75 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شب گذشته و در اقدامی مورد انتظار، فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 % افزایش داد تا برای سومین بار متوالی در سال 2022 شاهد چنین افزایشی باشیم. گفتنی است که این با این تصمیم نرخ بهره به 3.25% رسیده که بیشترین میزان از سال 2007 تاکنون بوده است. در پی این اتفاق و پیش بینی تریدرها از رسیدن نرخ بهره به بالای 4.25% در ماه های آینده، قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات بسیار زیادی همراه شد.

- Advertisement -
spot_img

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند زمانی که نرخ بهره به حدی برسد که باعث کاهش تورم شود، فدرال رزرو دیگر آن را افزایش نخواهد داد و تا زمان رسیدن به هدف تورم 2 درصدی، احتمالا در همان سطوح باقی خواهد ماند. جو دی پاسکوال، مدیرعامل بیت بول درباره تصمیم فدرال رزرو گفت که اگر این نهاد به تصمیم های سختگیرانه خود ادامه دهد احتمالا با حرکت بازارهای مالی و دارایی هایی مانند بیت کوین به سمت کف های قیمتی پایین تر مواجه خواهیم شد.

- Advertisement -

بیت کوین در ساعات پس از اعلامیه فدرال رزرو با نوسانات قدرتمندی همراه شد و پس از آن، همراه بازار سهام دوباره با ریزش همراه شد. در زمان نگارش این مطلب قیمت کمی پایین تر از سطح 19000 دلاری در حال معامله است.

بیانیه فدرال رزرو

مقامات رده بالای فدرال رزرو و مسئولین تنظیم سیاست های مالی آمریکا شب گذشته در بیانیه خود اعلام کردند که شاخص های اقتصادی اخیرا نشان دهنده رشد متعادلی در زمینه تولید و خرج کردن هستند. افزایش شغل در ماه های اخیر روند خوبی داشته و نرخ بیکاری در کشور نیز پایین بوده است. گفتنی است که با افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره، آمریکا خود را با بانک های مرکزی اروپا و کانادا همگام کرده است.

اعضای فدرال رزرو در جلسه خود به افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه های آتی و سال 2023 نیز اشاره داشتند. جروم پاول، رئیس این نهاد گفت که پیام اصلی ما نسبت به جلسه چند هفته پیش جکسون هول تغییری نکرده است. این نهاد به کار خود ادامه خواهد داد تا تورم به 2% برسد. وی همچنین اشاره داشت که انتظار می‌رود تا سال 2024 افزایش نرخ بهره ادامه دار باشد.

مطلب مفید: میکسر بیت کوین (Bitcoin Mixer) چیست و چطور کار می‌کند؟

پاول درباره شرایط مالی گفت کاری که ما فکر می‌کنیم باید انجام دهیم آن است که باید سیاست افزایش نرخ بهره را به سطحی محدود کننده برسانیم. در حال حاضر شاید تنها به پایین ترین سطح مدنظر خود در این رابطه رسیده باشیم. باید توجه داشت که سرمایه گذاران بازارهای ستنی و بیت کوین و … از همین حالا انتظار افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را برای ماه آینده دارند.

نتیجه تصمیم فدرال رزرو برای بیت کوین چه خواهد بود؟

همانطور که اشاره شد در پی تصمیم فدرال رزرو بازار کریپتو با نوسانات زیادی همراه شد. بیت کوین ناگهان سطح 19000 دلار را از دست داد و به سرعت آن را پس گرفت. سپس دوباره به 18900 دلار سقوط کرد. در کنار بیت کوین و بازار کریپتو، بازارهای سهام نیز نوسانات زیادی را تجربه کردند و اکنون دوباره در سطحی قرار گرفته‌اند که روز گذشته نیز در آنجا بودند.

الکساندر لورس، یکی از مدیران Quantum Economics، درباره این تصمیم گفت که بازارهای مالی در کوتاه مدت دیوانه وار خواهند بود. وی همچنین اشاره داشت که در بلند مدت نسبت به بیت کوین و اتریوم دیدگاهی خنثی و نزولی دارد.

ریاض کاری، محقق شرکت کایکو نیز گفت که اتفاقات شب گذشته نشان دهنده آن است که بیت کوین و بازار کریپتو همچنان وابسته به تصمیمات فدرال رزرو هستند. وی افزود که هفته گذشته واکنش قیمت ها به داده های تورم بسیار بیشتر از مرج اتریوم بود و در پی آن به نظر نمی‌رسد که به این زودی ها شاهد جدا شدن راه بیت کوین و ارزهای دیجیتال از تصمیمات فدرال رزرو باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان