هکرها به شبکه آکالا حمله کردند؛ سقوط قیمت استیبل کوین aUSD

خانهاخبارهکرها به شبکه...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

هکرهایی که در چند ماه گذشته به پلتفرم های زیادی در حوزه دیفای حمله کرده بودند این بار آکالا در پولکادات را قربانی خود کردند. شبکه امور مالی غیرمتمرکز پولکادات و میزبان اکوسیستم aUSD در پستی توییتری اعلام کرد که عملیات های این پروژه در پی مشکلات پیکربندی شبکه متوقف شده است. پس از هک آکالا، پست توییتری این شبکه کاربران خود را تا حد زیادی دچار ترس و اضطراب کرد:

«ما متوجه مشکلی در پیکربندی در پروتکل هانزون شدیم که aUSD را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حال برگزاری یک رای گیری فوری هستیم تا فعالیت های آکالا را متوقف و به بررسی و رفع مشکل بپردازیم. با بازگشت شرایط به حالت عادی گزارش کاملی از حادثه را به اشتراک خواهیم گذاشت.»

- Advertisement -
spot_img

به نظر می‌رسد که در پی دسترسی به شبکه، هکرها 1.2 میلیارد توکن aUSD صادر کردند که باعث سقوط 70 درصدی قیمت این ارز شد. در زمان این گزارش، با توجه به نزولی بودن احساسات سرمایه گذاران، قیمت aUSD همچنان در حال ریزش است. این سقوط قیمتی در حالی رخ داده است که در تاریخ 30 ژوئن aUSD به اوج 1.03 دلاری رسید. از آن زمان شاهد ریزش قیمت و رسیدن به 0.88 دلار بودیم و اکنون با هک شدن آکالا مشخص نیست که آینده این توکن و پلتفرم آن چه خواهد شد.

- Advertisement -

aUSD، استیبل کوین بومی پولکادات یک کوین غیرمتمرکز با چندین پشتوانه مختلف از جمله کریپتو است که در فوریه 2022 راه اندازی شد. گفتنی است که این توکن از طریق سیستم موقعیت بدهی وثیقه (CDPs) مینت می‌شود.

مطلب مفید: اتریوم (Ethereum) دومین بلاک‌چین محبوب جهان را بشناسید!

هک پروتکل های دیفای موضوعی ادامه دار در فضای کریپتو

همانند هک آکالا، بسیاری از پروتکل های دیفای در سال جاری تحت حمله هکرها قرار گرفتند. در روزهای گذشته و همانطور که پوشش دادیم، کرو فایننس هک شد و 570 هزار دلار از سرمایه های خود را نیز از دست داد. در ماه مارس نیز پلتفرم وام دهی فورترس فاش کرد که در پی یک حمله به شبکه 3 میلیون دلار از سرمایه های این شبکه به سرقت رفته است.

اگرچه حملات هکری یک عقب‌ گرد برای پلتفرم ‌هایی هستند که قبلاً مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما در مقایسه با هک های سال گذشته چیزی نیستند. در سال 2021، 12 پلتفرم دیفای هک شدند و مجموع 11 میلیارد دلار از سرمایه های آنها به سرقت رفت. در حالی که پس از این حملات، تعهد پلتفرم ها به امنیت بیشتر شده است اما هنوز مشخص نیست که در بلند مدت شاهد چه مسیری در این بازار باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

آکالا نتورک چیست ؟

شبکه آکالا (Acala Network) یک بازیگر اساسی برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در اکوسیستم پولکادات به شمار می‌رود.

چرا استیبل کوین آکالا سقوطی 99 درصدی را تجربه کرد ؟

بروز یک اشکال در استخر نقدینگی iBTC-aUSD ، باعث هک شدن این استخر و سرقت 1.3 میلیارد از توکن های پروژه Acala شد.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان