مدیر امنیتی کراکن مدعی شد هکر صرافی FTX را شناسایی کرده است

خانهاخبارمدیر امنیتی کراکن...

آنچه می‌خوانید...

شب گذشته، نیک پروکو، مدیر امنیتی صرافی معتبر کراکن در پستی توییتری اعلام کرد که تیم این پلتفرم هکر صرافی FTX را شناسایی کرده است. به نقل از کوین گیپ، مکانیسم امنیتی احراز هویت صرافی کراکن برای شناسایی هکر کافی بوده چرا که وی از این پلتفرم برای فروش سرمایه‌های مسروقه استفاده کرده است.

هکر صرافی FTX به آسانی شناسایی شده است

در رابطه با هویت هکر، ماریو ناوفال، مدیرعامل و موسس مجموعه IBCgroup.io در پستی توییتری گفته بود که احتمالا این فرد یکی از اعضای داخلی صرافی FTX بوده است. در پاسخ به این پست، پروکو اشاره داشت که تیم کراکن هویت این کاربر را شناسایی کرده است.

- Advertisement -

ساتوشی استاکر، یوتیوبر معروف و یکی از اعضای برجسته جامعه ارزهای دیجیتال و NFTها نیز شب گذشته به این موضوع واکنش نشان داد و اشاره داشت که هکر به تازگی کیف پول TRX خود را از طریق صرافی کراکن شارژ کرده است.

در همین راستا دیما بودورین، مدیرعامل Hacker.io در توییتر به تمجید از توبیاس سیلور، موسس جاست مانی پرداخت که با بررسی‌های دقیق خود در حساب‌های ترون صرافی FTX موفق شد رابطه میان کراکن و هکر را نیز مشخص کند.

توییت بودورین

مطلب مفید: چانگ پنگ ژائو: سقوط FTX صنعت ارزهای دیجیتال را چندین سال عقب انداخت

بودورین، در پستی توییتری اشاره داشت که این حمله احتمال فراوان کار یکی از اعضای داخلی صرافی FTX بوده است. وی دلیل این اتفاق را ناتوانی هکر در پیش برد حمله و اشتباهات احمقانه از سمت وی می‌داند. انتظار می‌رود که کراکن و مقامات پلیس اکنون با همکاری یکدگیر رد هکر را پیدا و وی را شناسایی کنند.

هک صرافی

ساعاتی پس از اعلامیه صرافی FTX مبنی بر ورشکستگی فصل 11، گزارش‌هایی مبنی بر حمله هکری 600 میلیون دلاری به پلتفرم به گوش رسید. در همین حین و کمی قبل‌تر از آغاز حمله، سم بنکمن فرید نیز از سمت مدیرعاملی این پلتفرم کناره گیری کرد.

گفتنی است که بر اساس گزارش‌ها، حدود 1 میلیارد دلار از سرمایه‌های واریزی کاربران به صرافی گم شده و در اطلاعات مالی ثبت نشده است. بسیاری معتقدند دلیل این اتفاق آن است که فرید با استفاده از راهی مخفی در سیستم ثبت صرافی این وجوه را به صورت مخفیانه خارج کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان