آموزش کار با صرافی کوکوین (KuCoin)؛ ترید و خرید و فروش

خانهآموزش هاآموزش کار با...

آنچه می‌خوانید...

همه فعالان بازار ارز دیجیتال نیازمند عضویت و افتتاح حساب کاربری در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. بعد از ظهور کریپتو، پلتفرم‌های صرافی متنوعی ساخته شد. گرچه اساساً همه انها فعالیت مشابهی دارند اما برخی ویژگی‌ها موجب شده تا تعدادی از آنها محبوبیت بیشتری در میان سرمایه‌گذاران کریپتویی و تریدرها داشته باشند.

صرافی ارز دیجیتال کوکوین به لحاظ تعداد کاربران و میانگین حجم معاملات روزانه یکی از صرافی‌های پیشرو به شمار می‌رود. پذیرش کاربرانِ بیش از 100 کشور جهان، ارائه رابط کاربری ساده و پشتیبانی به موقع از مشتری از دیگر ویژگی‌های محبوب صرافی کوکوین است. همین دلایل موجب شد تا در بخش اول آموزش کار با صرافی KuCoin به موضوع ثبت نام، 2FA و KYC در کوکوین بپردازیم. اکنون با فکت کوینز و بخش دوم آموزش کار با صرافی KuCoin و موضوعاتی مانند؛ واریز و برداشت، ترید و خرید و فروش در صرافی کوکوین همراه باشید.

- Advertisement -

آموزش کار با صرافی کوکوین

همانطور که در قسمت اول آموزش کار با صرافی KuCoin اشاره شد برای افتتاح حساب کاربری در کوکوین نیازی به احراز هویت دوعاملی و تأیید هویت نیست. اما صرافی یک سری محدودیت‌ها را قائل می‌شود و کاربر برای دسترسی به همه ویژگی‌ها باید مراحل 2FA و KYC کوکوین را کامل کند. سپس حساب کاربری او آماده واریز و برداشت، ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. 

مطلب مفید: صرافی کوکوین

معرفی انواع اکانت‌ها

  • Main Account: برای ذخیره، برداشت و واریز دارایی‌های دیجیتال
  • Trading Account: برای معاملات اسپات
  • Margin Account: برای استقراض و معاملات مارجین
  • Futures Account: برای معاملات فیوچرز
  • Pool x Account: برای استیک ارزهای دیجیتال

آموزش واریز و برداشت ارزدیجیتال

صرافی کوکوین عملیات واریز (Deposit)، برداشت (withdraw)، انتقال ارز دیجیتال (Transfer) و قرض دادن (Lend) را در یک داشبورد جامع و درکنار هم ارائه می‌دهد. برای استفاده از آنها کافی است در گوشه سمت راست صفحه اصلیِ حساب کاربری‌تان وارد قسمت «Overview» شوید  و در منوی کشویی روی گزینه «MainAccount» کلیک کنید تا وارد صفحه‌ای مشابه صفحه زیر شوید.

نحوه واریز ارز در صرافی کوکوین
آموزش واریز ارز در صرافی کوکوین

همانطور که می‌بینید در کنار هر یک از رمزارزها چهار گزینه وجود دارد. با کلیک روی «Deposit» وارد صفحه واریز ارز می‌شوید.

آموزش کار با صرافی کوکوین
اموزش واریز ارز در کوکوین

در تصویر بالا استیبل کوین تتر (USDT) برای واریز به صرافی کوکوین انتخاب شده اما شما می‌توانید هر ارز دیگری را که در کوکوین پشتیبانی می‌شود انتخاب کنید. در صورتی که ارز انتخابی شما در شبکه‌های مختلفی قرار دارد باید با توجه به شبکۀ مبدأ انتقال، گزینه مربوطه را انتخاب کنید. به طور مثال، در این تصویر نشان داده شده که امکان واریز استیبل کوین USDT از شبکه‌های اتریوم (ERC20) ترون (TRC20)، ایاس (EOS) و الگوراند (Algorand) وجود دارد. آدرس حساب اصلی کوکوین شما هم در این قسمت نشان داده می‌شود. ارز مورد نظر برای واریز را باید به این آدرس منتقل کنید. پس از واریز ارز به حساب اصلی، برای شروع ترید و معامله با کلیک روی گزینه «Transfer» وجوه واریزی را به حساب معاملاتی «Trading Account» انتقال دهید.

مطلب مفید: صرافی ارز دیجیتال؛ مقایسه صرافی coinex و kucoin

برداشت ارز دیجیتال در صرافی کوکوین

Withdrawal یا برداشت هم روندی مشابه با واریز دارد با این تفاوت که باید روی گزینه «Withdraw» کلیک کنید. مجدداً شبکه مورد نظر، آدرس مقصد و مبلغ برداشت را وارد و در انتهای کادر روی «Confirm» کلیک کنید. ضمناً در صورت تمایل می‌توانید یادداشتی را در کادر «Remarks» ضمیمه کنید تا در تاریخچه حساب‌تان ثبت شود.

چگونه در صرافی کوکوین ارز برداشت کنیم؟
نحوه برداشت در صرافی کوکوین

پس از واریز و انتقال دارای‌های دیجیتال به حساب معاملاتی کوکوین (Trading Account) آماده‌ ترید در پلتفرم کوکوین هستید. در ادامه آموزش کار با صرافی کوکوین، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

مطلب مفید: بهترین صرافی ارز دیجیتال جهان کدام است؟ بررسی فهرستی از بهترین ها

آموزش‌ترید در صرافی کوکوین

برای استفاده از حساب معاملاتی کوکوین باید یک رمزعبور معاملاتی (Trading Password) مشخص کنید. در صورتی که هنگام ایجاد حساب رمزمعاملاتی را وارد نکرده باشید به محض ورود به صرافی در گوشه سمت راست پایین، هشداری برای تعیین رمز خود مشاهده می‌کنید. به این منظور، در قسمت Security Setting کنار عبارت Trading Password روی گزینه Set کلیک کنید.

تریدینگ پسورد کوکوین
تنظیم رمز بور معاملاتی کوکوین

در صفحه‌ای که باز می‌شود کد گوگل آتنتیکیتور را وارد کنید و روی گزینه Next بزنید. بعد از مطالعه قوانین و شرایط و کلیک روی «Okay, I Understand» یک رمز عبور حداقل 6 کاراکتری را وارد و در کادر دوم تکرار کنید. در انتهای کادر روی گزینه «Confirm» بزنید. پس از تنظیم رمز معاملاتی، قفل سفارش‌های مختلف به طور خودکار باز می‌شود و حساب شما آماده‌ترید و معاملات است. صفحه معاملاتی کوکوین شبیه به صفحه زیر است.

کار در صفحه معاملات اسپات کوکوین بسیار ساده است. در پانل اصلی صفحه، یک چارت وجود دارد و شما می‌توانید در بالای این نمودار، جفت ارزهای معاملاتی مورد نظرتان را اضافه کنید. در سمت راست، فهرست سفارشات (Order Book) قرار دارد و دقیقاً زیر اوردر بوک می‌توانید انواع مختلف سفارش‌هایی که می‌توانید باز کنید را ببینید. زیر نمودار هم پنل پوزیشن معاملات شما وجود دارد و می‌توانید در این قسمت بر نحوه انجام معاملات خود نظارت داشته باشید.

آموزش معاملات اسپات در مین اکانت کوکوین
KuCoin MainAccount

برای باز کردن یک پوزیشن معاملاتی، دو گزینه وجود دارد؛ لیمیت اوردر یا سفارش محدود (Limit Order) و مارکت اوردر یا سفارش مارکت (Market Order)

لیمیت اوردر (Limit Order) چیست؟

زمانی که تریدر قصد داشته باشد ارزی را در قیمت مشخص و موردنظرش بخرد از لیمیت اوردر استفاده می‌کند.

اموزش لیمیت اوردر در کوکوین
لیمیت اوردر در کوکوین

برای تنظیم لیمت اوردر باید قیمت موردنظرتان برای خرید یا فروش را مشخص کنید. در این تصویر، جفت ارزهای BTC/USDT انتخاب شدند (در زمان تنظیم معامله، قیمت بیت کوین معادل 54 هزار دلار بوده است) و تریدر قصد دارد زمانی که قیمت به 50 هزار دلار می‌رسد یک واحد بیت کوین بخرد. به محض اینکه قیمت بیت کوین به این سطح برسد، لیمیت اوردر معامله‌گر در فهرست سفارشات قرار می‌گیرد و معامله انجام می‌شود.

مارکت اوردر (Market Order) چیست؟

مارکت اوردر اصلی‌ترین نوع سفارش است و تریدرها از سفارش مارکت برای خرید بیت کوین با قیمت اسپات یا لحظه‌ای استفاده می‌کنند.

Market order چیست؟
مارکت اوردر کوکوین و خرید با بهترین قیمت بازار

تنها کاری که معامله گر برای مارکت اوردر باید انجام دهد، وارد کردن مقدار USDT برای خرید بیت کوین است. به این ترتیب، سفارش تریدر در لیست اوردر بوک قرار می‌گیرد و با «بهترین قیمت بازار موجود» معامله خرید انجام می‌شود. باید به این نکته هم اشاره کرد که صرافی کوکوین از استاپ لیمیت (Stop Limit) واستاپ مارکت (stop Market) هم پشتیبانی می‌کند. این دو گزینه در حقیقت برای معاملات دقیق و حرفه‌ای کاربرد دارند.

آموزش خرید و فروش بیت کوین در صرافی کوکوین

خرید و فروش بیت کوین در کوکوین با یک سفارش مارکت اوردر ساده انجام می‌شود. فقط باید میزان تتر (USDT) موردنظرتان را وارد و روی گزینه Buy BTC کلیک کنید. در تصویر50 واحد تتر یعنی ارزش 50 دلاری برای خرید بیت کوین درنظرگرفته شده است.

خرید بیت کوین در صرافی کوکوین

برای فروش بیت کوین تنها کافی است در یک مارکت اوردر جدید مقدار بیت کوین را وارد کنید. در این معامله هم مقدار 0.00092306 واحد بیت کوین فروخته شده است. برای راحتی کار، می‌توان از دکمه‌های درصدی هم استفاده کرد.

فروش بیت کوین در Kucoin
نحوه فروش بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال کوکوین

معاملات فیوچرز کوکوین

صرافی KuCoin برای معامله‌گرانی که تمایل به استفاده از اهرم‌های معاملاتی دارند پلتفرمی را با عنوان Kucoin Futures طراحی کرده است. در حال حاضر، بخش فیوچرز کوکوین قراردادهای زیادی با جفت ارز تتر دارد که برخی از آنها عبارتند از: بیت کوین/ تتر (BTC/USDT)، اتریوم/ تتر (ETH/USDT) بیت کوین کش/ تتر (BCH/USDT) و همینطور برای بیت کوین اس وی، چین لینک، یونی سواپ و تعداد زیادی از سایر ارزهای موجود در بازار. بعضی از این قراردادها را می‌توان با اهرم‌های 100 برابری هم باز کرد اما باید به خاطر داشت که معاملات اهرمی یا لوریج (Leverage) ریسک بالایی دارند و سرمایه‌گذار باید دانش و تخصص حرفه‌ای داشته باشد.

[aparat id=”9tgEI”]

در پایان آموزش کار با صرافی Kucoin اشاره به دو نکته دیگر خالی از لطف نیست. یکی توکن بومی صرافی کوکوین به نام KCS که مبتنی بر استاندارد ERC20 اتریوم است و در اکثر کیف پول‌های اتریوم پشتیبانی می‌شود. دارندگان توکن KSC، پنجاه درصد از درآمد کارمزد معاملات را دریافت می‌کنند. نکته شاخص دیگر صرافی KuCoin، شفافیت کارمزد پلتفرم‌های معاملاتی است. (0.1% کارمزد Maker و 0.1% کارمزد Taker) واریزها بدون اخذ کارمزد انجام می‌شود و کارمزد برداشت نسبت به شرایط بازار متفاوت است. به هر حال، همین ویژگی ها موجب شده تا صرافی ارز دیجیتال کوکوین یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها برای سرمایه‌گذاران کریپتویی باشد.      

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان