آموزش کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)، بررسی مزایا و معایب کوینومی

خانهآموزش هاآموزش کیف پول...

آنچه می‌خوانید...

از روزی که ارزهای دیجیتال وارد دنیای ما شدند هر روز با مفاهیم جدیدتری آشنا شدیم. حتی کیف و پول و حساب بانکی سنتی هم رنگ و بوی دیجیتال گرفتند. کیف پول‌های دیجیتال اصلی ترین رکن ورود به دنیای رمزارزها هستند و قصد داریم در این مقاله از فکت کوینز با آموزش کیف پول کوینومی همراه شما باشیم. کیف پول کوینومی (Coinomi) یک کیف پول نرم‌افزاری است که برای نگهداری انواع مختلف ارزهای دیجیتال طراحی شده است. گرچه استفاده و دسترسی به آن تا حد امکان ساده است اما آموزش کیف پول کوینومی به شما کمک می‌کند تجربه کاربری بهتری داشته باشید. 

کیف پول کوینومی چیست؟

سابقه و تاریخچه کیف پول کوینومی حاکی از آنست که این کیف پول تا به حال هک نشده و این یعنی کوینومی یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار است. کوینومی از بلاکچین‌های فعال در سگویت پشتیبانی می‌کند و همکاری یکپارچه‌ای با دو صرافی Shapeshift و Changelly دارد. کوینومی به دلیل استفاده از مکانیزم فروش توکن (Token Sale) و ایردراپ‌ها، طرفداران زیادی را جذب کرده است. به هر حال، بد نیست پیش از آموزش کیف پول کوینومی، مزایا و معایب این کیف پول را بررسی کنیم.

مزایای کیف پول کوینومی

  • استفاده از عبارت بازیابی و امکان تولید تعداد بیشمار جفت کلمه به عنوان کلید خصوصی و عمومی
  • استفاده از صرافی داخلی و دسترسی سریع و آسان به یک صرافی غیر متمرکز
  • پرداخت‌های میان زنجیره‌ای و ارسال آسان آلتکوین‌ها به سایر بلاکچین‌ها
  • مدیریت کلید خصوصی یعنی امکان ذخیره کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی در دستگاه کاربر و کنترل کامل بر آنها
  • پشتیبانی بیش از 113 کوین و 1000 توکن
  • قابلیت دانلود برای دستگاه‌های اندروید، iOS، ویندوز، macOS و لینوکس
ویژگی های کیف پول کوینومی
مزایای کیف پول کوینومی چیست؟

معایب کیف پول کوینومی

  • عدم استفاده از احراز هویت دوعاملی
  • پشتیبانی نکردن از ارزهای فیات  

مطلب مفید: مزایا و معایب کیف پول کوینومی (Coinomi)؛ بررسی کیف پول Coinomi

- Advertisement -

آیا کیف پول کوینومی امن است؟

کوینومی یک کیف پول بسیار ایمن است چراکه کاربر کاملا بر کلیدهای خصوصی‌اش کنترل دارد و مکانیسم  رمزگذاری آن بی‌نظیر است. عبارات بازیابی کوینومی نه تنها موجب ایجاد یک لایه امنیتی قوی می‌شوند بلکه کاربر می‌تواند کیف پول‌اش را روی یک دستگاه دیگر هم بازیابی کند. کوینومی دارای کد منبع باز است و این یعنی عموم کاربران می‌توانند در اعتبار سنجی آن مشارکت داشته باشند.

حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن کاربر هم یکی دیگر از مزایای امنیتی کیف پول دیجیتال کوینومی است. در این پلتفرم هیچ ارتباطی بین هویت کاربر، کیف پول، سرمایه موجود یا حتی روش خرج کردن و به دست آوردن سرمایه برقرار نمی‌شود. به علاوه، به خاطر پنهان بودن آدرس IP کاربر، تمام اقدامات او ناشناس می‌ماند.

مطلب مفید: لیست بهترین کیف پول های اندرویدی بیت کوین

هزینه تراکنش‌ها در کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی یک کیف پول کاملا رایگان است و بابت تراکنش‌های انجام شده هیچ هزینه‌ای برای خودش دریافت نمی‌کند. البته کاربر باید برای تایید تراکنش‌ها یک کارمزد حداقلی را به ماینرها پرداخت کند. کاربر برای سفارشی سازی معامله می‌تواند خودش کارمزد را تعیین کند و کارمزد را در قالب یکی از کوین‌های پشتیبانی شده پرداخت کند.

آموزش دانلود و نصب کیف پول کوینومی

برای نصب و راه اندازی کیف پول کوینومی می‌توانید مستقیما وارد سایت اصلی به نشانی www.coinomi.com  شوید و در صفحه اصلی روی گزینه Download کلیک کنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود با توجه به دستگاهی که دارید گزینه دانلود برای دستگاه‌های اندرویدی، آیفون یا ورژن‌های مناسب دسکتاپ (ویندوز، مک، لینوکس) را انتخاب کنید. راه دیگر هم استفاده از گوگل پلی یا اپ استور برای دانلود نرم افزار Coinomi است.

دانلود کیف پول کوینومی
آموزش دانلود و نصب کیف پول کوینومی

آموزش کیف پول کوینومی برای نسخه ویندوز دسکتاپ

با توجه به نسخه دسکتاپ خود، گزینه دانلود را انتخاب کنید. پس از تکمیل بارگذاری، روی آن کلیک کنید و گزینه Run را بزنید. در صفحه بعد ابتدا تیک موافقت با ضوابط و شرایط و سپس روی Next کلیک کنید. مسیر نصب نرم افزار روی درایو دستگاه را انتخاب و Next را بزنید. در پنجره بعدی هم با کلیک روی Next میانبر برنامه روی صفحه دسکتاپ ایجاد می‌شود. در  پنجره بعدی روی Install کلیک کنید و بعد از مراحل نصب روی Finish بزنید.

آموزش نصب و راه اندازی Coinomi
راه اندازی کیف پول کوینومی

حالا روی آیکون کیف پول کوینومی روی دسکتاپ کلیک کنید. در پنجره باز شده دو گزینه Create a new wallet برای «ایجاد کیف پول جدید» و گزینه Restore a wallet برای «بازیابی کیف پول ایجاد شده» دارید.

چگونه کیف پول کوینومی را نصب کنیم؟
ایجاد کیف پول کوینومی

بعد از کلیک روی Create a new wallet در صفحه جدیدی کلمات بازیابی نمایش داده می‌شوند. در بالای کادر به کاربر یادآوری شده که عبارات بازیابی را در جای امنی یادداشت کند و آنها را به صورت آنلاین ذخیره یا اشتراک گذاری نکند. در صورتی که اتفاقی برای کیف پول شما بیفتد، عبارات بازیابی تنها راه نجات سرمایه موجود در کیف پول هستند. بعد از یادداشت آنها، در انتهای کادر تیک مربوطه را بزنید.

نصب Coinomi
عبارت بازیابی در کیف پول کوینومی

در مرحله بعد، باید به ترتیب روی کلمات کلیک کنید و در آخر روی گزینه Confirm بزنید. اکنون از شما خواسته می‌شود برای امنیت بیشتر کیف پول، رمز عبوری را وارد و در کادر دوم همان رمز را تکرار کنید.

نحوه نصب و راه اندازی کیف پول کوینومی
رمز عبور کوینومی

نحوه استفاده از کیف پول کوینومی

در صفحه جدید می‌توانید کوین‌های مورد نظرتان را به کیف پول کوینومی اضافه کنید. البته این کار در مراحل بعدی نیز امکان پذیر است. می‌توانید بعد از انتخاب کوین‌ها روی Next بزنید یا با کلیک روی Skip فعلا از مرحله گذر کنید. در پنجره بعدی پس از مطالعه قوانین و شرایط روی Accept بزنید. تبریک! شما وارد صفحه اصلی کیف پول کوینومی شدید.

نحوه استفاده از کیف پول کوینومی
اضافه کردن کوین ها به کیف پول کوینومی

در بخش Overview ارزش کل دلاری دارایی‌های شما و درصد دارایی‌های موجود در کیف پول‌تان نمایش داده می‌شود.

چگونه از کیف پول کوینومی استفاده کنیم
نحوه استفاده از کیف پول کوینومی

در بخش Wallet، چهار گزینه برای دریافت (Receive) ارسال (send) خرید (Buy) و تبدیل (Exchange) رمزارزها وجود دارد. در کادر پایین صفحه هم تاریخچه تراکنش‌ها نمایش داده می‌شود.

نحوه تبدیل ارز در کیف پول کوینومی

با ورود به بخش Exchange ابتدا باید قوانین مربوطه را مطالعه و سپس روی Accept terms & Continue کلیک کنید. در کادر Exchange ارزی را که در اختیار دارید و در کادر Receive ارز مورد نظر برای دریافت (مثلا بیت کوین به اتریوم) را وارد کنید. در کادر پایین هم باید مقدار ارز را بنویسید.

اموزش استفاده از کوینومی
چگونه در کیف پول کوینومی ارز دیجیتال بخریم؟

در بخش Gift card کاربر می‌تواند با استفاده از رمزارزها، کارت هدیه یا شارژ موبایل بخرد.  

Coinomi wallet
امکانات کیف پول کوینومی

در انتهای صفحه، با استفاده از Setting می‌توانید ارز و زبان پیش فرض‌تان را انتخاب کنید و اقدامات مربوط به امنیت کیف پول مانند؛ همگام سازی تراکنش‌ها و مدیریت عبارات بازیابی را انجام دهید.

آموزش کیف پول کوینومی
تنظیمات کیف پول کوینومی

کلام آخر

در این مقاله به آموزش کیف پول کوینومی پرداختیم. کیف پولی که نه تنها از امنیت بسیار بالاییی بر خوردار است بلکه از پرداخت‌های میان زنجیره‌ای و ارسال آسان آلتکوین‌ها به سایر بلاکچین‌ها هم پشتیبانی می‌کند. امیدواریم تمام نکات استفاده از این کیف پول را برای شما عزیزان توضح داده باشیم، نظرات و تجربه خود از کاربرد این کیف پول ارز دیجیتال را با ما و کاربران عزیز فکت کوینز در میان بگذارید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان