آموزش جامع کیف پول کوینومی coinomi

خانهآموزش هاآموزش جامع کیف...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

یکی از روش‌های نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده از کیف پول‌ های نرم افزاری است.در این مقاله به طور مفصل به آموزش کیف پول کوینومی ، ویژگی‌ها و نحوه راه اندازی آن می‌پردازیم. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله از فکت کوینز به راحتی بتوانید با کیف پول‌های کوینومی (Coinomi) کار کنید.

کوینومی (coinomi)  یکی از رایج ترین کیف پول‌ها در بین کیف پول‌های نرم افزاری است.

- Advertisement -

همچنین به کمک ویدیوی قرار داده شده می‌توانید به صورت مختصر با راه اندازی کیف پول کوینومی آشنا شوید.

ویژگی‌های مهم کیف پول کوینومی

علت محبوبیت کیف پول کوینومی در بین دوست داران ارزهای دیجیتال چیست؟

کیف پول کوینومی در ابتدا فقط برای تلفن‌های همراه با سیستم عامل ios ارائه شد که درآن امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال پر تقاضا مثل بیت کوین، لایت کوین و اتریوم وجود داشت. پس از آن نسخه اندروید این کیف پول هم با امکاناتی شبیه به نسخه ios عرضه شد و با گذشت زمان ارزهای دیجیتال بیشتری را پوشش داد، به طوریکه در حال حاضر کوینومی از بیش از 150 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. البته نسخه دسکتاپ این کیف پول هم اخیرا طراحی شده است.

رابط کاربری فوق العاده نرم افزار کوینومی این امکان را می‌دهد که افراد تازه کار هم بتوانند به راحتی با این کیف پول کار کنند.

مهم ترین ویژگی های کیف پول کوینومی

  • امنیت نسبتا عالی
  • نصب آسان
  • ثبت مستحکم ردیابی
  • پشتیبانی به موقع
  • هزینه های صفر
  • مبادلات داخلی
  • خرید رمز ارز با کارت
  • مرورگر DApp و پشتیبانی Web3
  •  DeFi آماده
  • گره ( Node ) مورد اطمینان
  • تعامل پذیری کیف پول
  • کاردهای هدیه
  • عملکرد چندزبانه و محلی
  • ساده و کاربرپسند

امنیت کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی یک کیف پول اچ دی است. HD مخفف Hierarchical Deterministic و به معنای سلسله مراتبی قطعی است و بدان معناست که از الگوریتم خاصی جهت ایجاد عبارت بازیابی (Seed Phrase) برای حسابتان استفاده می‌کند. عبارت بازیابی که هنگام ساخت این کیف پول به شما داده خواهد شد، یک سری کلمات به ظاهر تصادفی بوده و حکم رمز عبور حسابتان را دارد.

با این حال امنیت کوینومی با گزارش‌ جنجالی سال گذشته از سوی یکی از کاربرانش که ۶۰ هزار دلار از دارایی‌های دیجیتالش را در این کیف پول از دست داد تا حدودی زیر سوال رفت.

فکت کوینز هیچ گونه مسئولیتی در قبال معرفی این کیف پول ندارد و هدف آن معرفی و آموزش این کیف پول می‌باشد و تمامی مباحثی که منتشر می‌شوند صرفا جنبه آموزشی دارند و در صورتی که تمایل به استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری دارید توصیه ما این است که حتما اطلاعات بیشتری به دست آورید و تصمیم نهایی با خودتان است.

کار با کیف پول کوینومی

همانطور که اشاره شد کیف پول کوینومی به دلیل رابط کاربری بسیار عالی خود برای تمامی افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال راحت و مناسب است، حتی برای دوستانی که به تازگی قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند.

در ادامه سعی می‌کنیم به صورت جامع کار با این کیف پول را آموزش دهیم.

راه اندازی کیف پول کوینومی

قدم اول : دانلود و نصب کیف پول کوینومی

برای راه اندازی کیف پول Coinomi باید نسخه مورد نیاز خود را از یکی از منابع دانلود کنید.
تمامی نسخه های مورد نیاز در صفحه ی دانلود سایت کوینومی قرار دارد و شما می توانید از اینجا نیز دانلود کنید.

قدم دوم ساخت اکانت در کیف پول

بعد از نصب نرم افزار مطابق تصویر زیر گزینه   Create a New Wallet  را کلیک کنید و در صورتی که قبلا این نرم افزار استفاده می ‌کردید می‎‌توانید با کلیک روی Restore a Wallet کیف پول خود را بازیابی کنید.

آموزش کیف پول کوینومی

در مرحله بعد یک عبارت چند کلمه‌ای به شما نمایش داده خواهد شد.

آموزش کیف پول کوینومی

کاربرد این عبارت برای بازیابی کیف پول می‌باشد و حتما آن را یادداشت کنید و از آن به خوبی نگهداری کنید چرا که در صورتی که این کلمات را فراموش کنید هرگز نمی‌توانید به دارایی های خود دسترسی داشته باشید.

بعد از  تایید کلمات بازیابی روی گزینه ی Next کلیک کنید.

در این مرحله باید تمامی کلماتی که در قسمت قبلی به شما نمایش داده شده بود اینجا به ترتیب انتخاب کنید که در این صورت Coinomi مطمئن خواهد شد که شما این کلمات را ثبت کرده‌اید.

آموزش کیف پول کوینومی

در مرحله بعد باید برای خود یک پسورد انتخاب کنید.

برای امنیت بیشتر  توصیه می‌شود از ترکیب حروف کوچک، بزرگ و اعداد یا حتی کاراکترهای خاص استفاده کنید.

آموزش کیف پول کوینومی

و اما در مرحله بعد لیستی از ارزهای دیجیتال برای شما قابل مشاهده است و می توانید کوین های مدنظر خود را از این لیست انتخاب کنید. در ضمن  بعدا نیز می توانید به کوین‌های خود اضافه کنید.

آموزش کیف پول کوینومی

در پایان گزینه Finish را انتخاب کرده و وارد کیف پول خود می‌شوید.
راه اندازی کیف پول کوینومی شما به پایان رسیده است و در مراحل بعدی با دریافت و انتقال بیت کوین در کیف پول کوینومی و سایر ارزها بیشتر آشنا می شویم.

ارسال و دریافت ارز در کیف پول کوینومی

در تصویر زیر صفحه اصلی کیف پول نرم افزاری را مشاهده می‌کنید و از گزینه + در پایین و سمت راست تصویر می‌توانید کوین‌ها و توکن‌های خود را به کیف پول اضافه کنید.

آموزش کیف پول کوینومی

در صفحه اصلی با کلیک روی هر ارز وارد صفحه ای می شوید که سه تب برای شما نمایش می‌دهد:

آموزش کیف پول کوینومی

تب هایی شامل Balance که میزان دارایی شما را نمایش می دهد و تب Send  برای ارسال دارایی و تب Receive   برای دریافت ارز.

با کلیک روی Send مطابق تصویر زیر می‌توانید ادرس مقصد و میزان ارز را وارد کنید برای ثبت آدرس نیز می‌توانید از کد QR نیز استفاده کنید.

مقدار مدنظر را نیز می‌توان به صورت مقدار ارز یا مقدار ارز به دلار وارد کنید و در ادامه روی گزینه Send  کلیک کنید.

آموزش کیف پول کوینومی

اما برای دریافت ارز روی گزینه ی Receive  کلیک کنید که تصویری مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد (امکان تغییر ظاهر در نسخه‌های مختلف و بروزرسانی‌ها وجود دارد).
برای دریافت کوین یا توکن می‌توانید از سه آدرس استفاده کنید که به صورت Default ،Compatibility  و Legacy قابل دسترس است.

آموزش کیف پول کوینومی

در صورتی که آدرس Default برای سرویس مورد نظر قابل دسترس نبود می توانید از آدرس های دیگر استفاده کنید.

دیگر امکانات کیف پول کوینومی

با کلیک بر روی آیکون سه خط در بالا و سمت چپ می‌توانید به امکانات بیشتر و تنظیمات کیف پول دسترسی داشته باشید.

آموزش کیف پول کوینومی

قسمت صرافی (Exchange)

در این قسمت لیستی از صرافی‌هایی که کیف پول با استفاده از آنها عملیات مبادله و تبدیل را انجام می دهد، نمایش داده شده است. در نسخه کنونی سه صرافی Coinwitch، Changelly و Totle Swap قرار دارد.

قسمت خرید (Buy)
در این قسمت می‌توان با استفاده از کارت اعتباری (Credit Card) به خرید رمز ارز پرداخت. همچنین امکان استفاده از کارت هدیه یا گیفت کارت (Gift Card) نیز وجود دارد که برای ایرانیان بعلت تحریم‌های بین المللی قابل استفاده نمی‌باشد.

قسمت دارایی ها (Assets)

در این قسمت لیستی از کوین ها و توکن هایی که در صفحه اصلی اضافه کرده‌اید قابل مشاهده است که با کلیک روی هرکدام به صفحه مربوط به هرکدام وارد می‌شوید.

قسمت پشتیبانی زنده  (Live support)

در این قسمت می‌توانید به صورت آنلاین سولات خود را با پشتیبانی کیف پول مطرح کنید تا به آن‌ها پاسخ داده شود.

جمع بندی مطالب

در این مقاله به آموزش کیف پول کوینومی پرداخته و سعی شد راه اندازی کیف پول کوینومی و ارسال و دریافت ارز در کیف پول کوینومی به صورت جامع آموزش داده شود. فکت کوینز هیچ مسئولیت و ضمانتی در رابطه با امنیت هیچ کدام از کیف پول‌ها ندارد و تمامی موارد صرفا جنبه آموزشی و کمک به دوستداران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دارد.

در پایان امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته باشد. نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید.

کوینومی چیست؟

کوینومی یک کیف پول ارزدیجیتال برای موبایل (اندروید و iOS) و دسکتاپ است. در کیف پول کوینومی می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را ذخیره کنید. کوینومی توسط شرکت کوینومی (Coinomi Ltd) که در سال 2014 در جزایر ویرجین بریتانیا (BVI) به ثبت رسیده است، ساخته شده است.

آیا کیف پول کوینومی کارمزد دارد؟

خیر، کوینومی هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کنند. دریافت کوین همیشه رایگان است، کارمزدها فقط توسط فرستنده ارز دیجیتال پرداخت می‌شود. هزینه تراکنش‌های خروجی که کارمزد تراکنش نیاز دارند نیز به ماینرهای هر توکن تعلق می‌گیرد، نه کوینومی.

مهمترین ویژگی های کیف پول کوینومی چیست؟

سطح بالای امنیتی، حفظ حریم خصوصی، نداشتن کارمزد و پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال از مهمترین ویژگی‌های کیف پول کوینومی به شمار می‌روند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان