اتحادیه اروپا قصد دارد استفاده از پرایوسی کوین‌ها را ممنوع کند

خانهاخباراتحادیه اروپا قصد...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بنابر گزارش‌های متعدد، اتحادیه قصد دارد پرایوسی کوین‌ها یا به عبارتی کوین‌های حفظ حریم خصوصی را در حوزه استحفاظی خود ممنوع کند. از ارزهایی که برای ممنوعیت نام برده شده می‌توان به مونرو، زی کش، سکرت و دش اشاره داشت.

- Advertisement -
spot_img

سند لو رفته از اتحادیه اروپا درباره پرایوسی کوین‌ها

به نقل از کریپتوبریفینگ و بر اساس صحبت‌های دیپلمات ناشناسی در اتحادیه اروپا ، قانون گذاران در حال کار روی پیشنهادی با سیاست ضد پولشویی هستند که بر اساس آن بانک‌ها و فراهم کنندگان خدمات ارزهای دیجیتال اجازه استفاده از پرایوسی کوین‌ها را نخواهند داشت.

- Advertisement -

اگر این طرح تصویب شود، بنابر سیاست ذکر شده برخی از ارزهای معروف مانند مونرو، زی کش، سکرت و دش در لیست سیاه قرار خواهند گرفت. در ماه مارس، پارلمان اروپا قوانینی را ارائه داد که مانع انجام تراکنش میان صرافی‌ها و کیف پول‌های بدون میزبان شود. اکنون به نظر این پارلمان آماده شده تا محدودیت‌های خود را به سمت ناشناس بودن در حوزه کریپتو ببرد.

در پیش نویسی از طرح قانونی که مربوط به 9 نوامبر است، قانون گذاران اتحادیه اروپا نوشته‌اند که موسسات اعتباری، موسسات مالی و ارائه ‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمز ارزی از نگهداری پرایوسی کوین‌ها منع می‌شوند. به نظر می‌رسد این پیش نویس توسط مقامات جمهوری چک نوشته شده و سپس میان 26 عضو دیگر به اشتراک گذاشته شده است. گفتنی است که تا بدین لحظه هنوز این طرح به صورت رسمی در پارلمان اتحادیه اروپا مطرح نشده است.

مطلب مفید: ورشکستگی صرافی FTX و پس‌لرزه‌های آن- تحلیل آنچین هفته چهل و ششم

آیا حریم خصوصی به مشکل خورده است؟

اوایل این ماه، رسانه کریپتوبریفینگ مصاحبه‌ای با جاش سوییهارت، مدیرعامل زی کش انجام داد تا اطلاعات بیشتری درباره چالش‌ها، فرصت‌ها و دیدگاه وی درباره آینده حوزه پرایوسی کوین‌ها کسب کند. وی در توضیحات خود اشاره داشت که بلاکچین‌های عمومی برای افراد و شرکت‌های این حوزه ریسک‌های امنیتی بسیار بزرگی محسوب می‌شوند. وی افزود:

«اگر من یک کسب و کار باشم که ارزهای دیجیتال را به صورت بومی و نه از طریق واسه پذیرفته باشم، نمی‌توانم به رقبای خود اجازه دهم که تمام اطلاعات شخصی من را ببینند. نه تنها اطلاعاتی درباره تجارت من مانند ورودی و خروجی‌ها بلکه اطلاعات درباره مشتریانی که به صورت آنلاین یا ارزهای دیجیتال با من در تعامل هستند نیز دیده می‌شود. در نتیجه انتظار دارم نقطه اوجی وجود داشته باشد که در آن شاهد سیل تقاضا برای حوزه پرایوسی کوین‌ها باشیم.»

سوییهارت انتظار دارد که تقاضا برای این ارزها به شدت افزایش یابد. وی اشاره داشت که کاربران با وجود شرکت‌های نظارتی مانند چینالسیس و… که نه تنها تراکنش‌ها را ردگیری می‌کنند بلکه آدرس‌ها را نیز شناسایی می‌کنند به این ارزها نیاز خواهند داشت. می‌توان انتظار داشت که نظارت سختگیرانه آنچین و قانون گذاران عاملی برای افزایش تقاضا در این بخش باشند. باید به این نکته دقت داشت که قانون گذاران می‌توانند به جای نابودی پرایوسی کوین‌ها درباره آنها صحبت کنند.

این درسی است که قانون گذاران آمریکایی نیز می‌توانند به آن رجع کنند. قرار دادن تورنادو کش در لیست سیاه توسط وزارت خزانه داری امریکا یکی از این مثال‌ها است. سوییهارت اشاره داشت که نگرانی سالمی درباره جهت گیری صخبت‌های قانون گذاران جد دارد. او همچنین افزود که تصمیم دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی برای تحریم تورنادو کش اقدامی بیش از حد نیاز بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان