قیمت اتریوم برای اولین بار از ماه نوامبر 2018 وارد ناحیه اشباع فروش شد

خانهاخبارقیمت اتریوم برای...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: قیمت اتریوم برای اولین بار از ماه نوامبر 2018 تاکنون وارد ناحیه اشباع فروش شد. در گذشته و پس از آنکه RSI اتریوم به چنین محدوده ای رسید شاهد رشد 400 درصدی قیمت این ارز بودیم. اکنون باید دید که آیا این اتفاق تکرار خواهد شد یا اتریوم به روند نزولی خود ادامه خواهد داد؟

توییت اسکات ملکر

اتریوم به دنبال  بازگشت از محدوده اشباع فروش

تحلیلگران سنتی پس از آنکه RSI در نمودار یک دارایی به زیر محدوده 30 می‌رسد، می‌گویند که دارایی در محدوده اشباع فروش قرار گفته است. علاوه بر آن، این ریزش را فرصتی برای خرید در کف قیمتی می‌بینند چرا که معتقد هستند چنین اتفاقی سیگنالی مبنی بر تغییر روند است. همانطور که اشاره شد، آخرین بار در 12 نوامبر 2018 قیمت اتریوم وارد این ناحیه شد و پس از آن شاهد رالی صعودی 400 درصدی از بزرگ ترین آلت کوین بازار بودیم.

- Advertisement -
نمودار هفتگی اتریوم

در حالی که عملکرد گذشته دلیل حتمی برای اتفاقات آینده نیست، آخرین حرکت RSI به زیر محدوده 30 احتمال یک حرکت صعودی در اتریوم را به شدت افزایش داده است. در صورتی که قیمت به این ناحیه واکنش دهد، اولین مقاومت پیش روی اتریوم پس گرفتن میانگین متحرک 200 هفته ای در 1620 دلار خواهد بود. اگر خریداران موفق به انجام این کار شوند، هدف بعدی میانگین 50 هفته ای در 2700 دلار است که نشان دهنده رشد قیمتی 100 درصدی از اتریوم نیز هست.

با این حال در صورتی که خریداران موفق به انجام این کار نشوند، روند نزولی ادامه خواهد یافت و اتریوم به سمت هدف 1120 دلاری در نزدیکی سطح 0.782 فیبوناچی اصلاحی حرکت خواهد کرد.

سطوح حمایت و مقاومت eth

مقاومت های اقتصادی کلان و هدف 650 دلاری

محدوده اشباع فروش و دیدگاه صعودی که برای اتریوم ایجاد کرده باید با چندین دیدگاه نزولی قدرتمند مقابله کند. از مهم ترین این دیدگاه های نزولی می‌توان به افزایش نرخ تورم و یک اندیکاتور کلاسیک تکنیکالی اشاره کرد که هر دو نشان دهنده سقوط بیشتر اتریوم هستند.

قیمت اتریوم در 6 روز گذشته بیش از 20 % سقوط کرده است که بیشتر آن بعد از تاریخ 10 ژوئن و اعلام نرخ تورم در آمریکا رخ داده است. افزایش نرخ تورم باعث ترس در میان سرمایه گذاران شد چرا که فدرال رزرو برای مقابله با آن و کاهش ترازنامه مالی خود باید اقدامات سختگیرانه تری را انجام دهد که چنین چیزی برای دارایی های ریسکی مانند بیت کوین و اتریوم خوب نخواهد بود.

مقایسه بیت کوین و اتریوم و بازار سهام

مطلب مفید: چین‌ لینک (LINK) چیست؟ معرفی چین‌ لینک در 5 دقیقه

وینس پرینس، یکی از تحلیلگران بازار کریپتو نیز گفته است که احتمال دارد آخرین حرکت نزولی اتریوم منجر به حرکت این ارز به سمت هدف 650 دلاری شود. وی در توییتر خود تصویری از نمودار اتریوم و الگوی سر و شانه شکل گرفته در نمودار را به اشتراک گذاشت که قیمت در آن خط گردن را نیز شکسته است. گفتنی است که این الگوی تکنیکال نرخ موفقیت 85 درصدی را دارد، در نتیجه احتمال زیادی وجود دارد که اتریوم سقوط سنگین تری را نیز تجربه کند.

توییت پرینس

علاوه بر آن، یکی از تحلیلگرهای برتر پلتفرم گلسنود از فاجعه احتمالی در دیفای خبر داده است که می‌تواند منجر به سقوط بیشتر اتریوم در سال 2022 نیز شود. وی به نسبت میان ارزش بازار اتریوم و 3 استیبل کوین برتر بازار اشاره کرده است که در تاریخ 11 ژوئن به 80 % رسیده است.

از آنجایی که بیشتر مردم برای وام گرفتن استیبل کوین ها، اتریوم را وثیقه قرار می‌دهند، احتمال بی ارزش تر شدن شبکه اتریوم نسبت به استیبل کوین ها می‌تواند ارزش وام را از وثیقه بیشتر کند. این تحلیلگر در این باره گفت که البته باید توجه داشت تمام استیبل کوین ها در شبکه اتریوم نیستند و همه آنها را نیز وام نمی‌گیرند، با این حال ریسک لیکوئید شدن اتریوم نسبت به سه ماه گذشته بسیار بیشتر شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان