آمریکا سم بنکمن فرید را به پرداخت 40 میلیون دلار رشوه به مقامات چین متهم کرد

خانهاخبارآمریکا سم بنکمن...

آنچه می‌خوانید...

وزارت دادگستری آمریکا اتهام جدیدی را اخیراً به سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX وارد کرده است. بنا بر دادخواستی که روز گذشته به دادگاه ارسال شده است، سم بنکمن فرید متهم به پرداخت رشوه به مقامات چینی برای باز کردن حساب‌های FTX شده است. گفتنی است که مقامات چین در سال 2021 و به‌عنوان بخشی از تحقیقات خود حساب معاملاتی آلامدا را مسدود کرده بودند.

به گزارش کوین‌اسپیکر، سم بنکمن فرید اکنون در دادگاه آخر سال میلادی خود علاوه بر اتهامات پیشین باید برای تبرئه کردن خود از پرداخت رشوه 40 میلیون دلاری به مقامات کشور چین نیز مبارزه کند. باید اشاره داشت که سه تن از همکاران سابق و نزدیک وی در حال همکاری با دادستان‌های آمریکایی هستند و بدین ترتیب کار برای وکلای بنکمن فرید به‌شدت دشوار شده است.

- Advertisement -

علاوه بر آن، اتهام جدید نشان می‌دهد که وی تلاش کرده تا با پرداخت رشوه به یک یا چند تن از مقامات دولتی کشور چین دسترسی به حساب‌های معاملاتی آلامدا را بازگرداند. بر اساس داده‌ها، و همان‌طور که اشاره شد، مبلغ رشوه پرداختی 40 میلیون دلار بوده است. قابل‌توجه است که حساب‌های مسدود شده آلامدا در چین حاوی 1 میلیارد دلار ارز دیجیتال بوده‌اند.

توییت سیلورمن

پس از مسدودسازی حساب‌های معاملاتی توسط مقامات چینی، سم بنکمن فرید برای دسترسی دوباره به این حساب‌ها روش‌های متعددی را امتحان کرد. یکی از آن‌ها باز کردن حساب چینی با استفاده از اطلاعات شخصی خود و بی‌ارتباط با شرکت‌های آلامدا و صرافی FTX بود. پس از ماه‌ها تلاش بی‌نتیجه به نظر وی میلیون‌ها دلار را به حساب مقامات چینی واریز کرده است. پس از دریافت این مبالغ، حساب‌های آلامدا از مسدود بودن خارج شد و سم بنکمن فرید سرمایه دریافتی را به حساب دیگری منتقل کرد.

مطلب مفید: کمیابی NFT چیست؟ چطور با ماشین حساب کمیابی توکن را اندازه‌گیری کنیم؟

گزارش‌های دیگری نیز وجود دارند که وی پس از آزادسازی و برداشت سرمایه، دوباره ده ها میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است.

مقابله آمریکا با فعالیت‌های غیرقانونی حوزه کریپتو

دولت آمریکا نظارت و سرکوب تجارت‌های مبتنی بر رمز ارزها را بیشتر کرده تا بتواند حوزه‌هایی خاکستری در این فضا که برای فعالیت‌های کلاهبرداری استفاده می‌شود را از بین ببرد. در حال حاضر نهادهای قانونی آمریکا مانند کمیسیون بورس و CFTC اتهامات زیادی را به صرافی‌ها و شرکت‌های مختلف وارد کرده‌اند.

این اتفاق اما برای آمریکا با مشکلاتی نیز همراه بوده است. در زمانی که سرکوب‌ها و نظارت سنگین بر حوزه ارزهای دیجیتال در آمریکا زیاد شده است، قاره‌ها و کشورهای دیگر با ارائه قوانین دوستدار ارزهای دیجیتال در حال جذب حداکثری شرکت‌ها و پروژه‌های مختلف هستند تا از آمریکا سبقت بگیرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان