کاردانو در آستانه هفتمین ماه متوالی از ثبت روند نزولی؛ آیا سقوط بیشتری در راه است؟

خانهاخبارکاردانو در آستانه...

آنچه می‌خوانید...

قیمت کاردانو در آستانه ثبت هفتمین ماه نزولی متوالی است و در حال حاضر قیمت این ارز به پایین ترین سطح خود از فوریه 2021 تاکنون رسیده است. به نقل از کوین تلگراف، قیمت ADA در فاصله فوریه تا سپتامبر 2021 با رشد 800 درصدی خود به سطح 3.16 دلاری رسید و اکنون در ماه اکتبر 2022 تمامی آن حرکت از دست رفته به نظر می‌رسد. نکته جالب در رابطه با حرکت قیمتی این ارز آن است که نمودار آن شبیه به آسمان خراش برج خلیفه در دبی شده است.

توییت تریدر جو

احتمال سقوط 35 درصدی قیمت کاردانو

حرکت نزولی این ارز همگام با روند نزولی بود که کل بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفت و به نظر دلیل اصلی آن نیز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مقابله با نرخ تورم بود. شرایط بازار در چند وقت اخیر به شکلی بد بوده که حتی موفقیت به روزرسانی مورد انتظار واسیل نیز نتوانست مانع از ریزش قیمت و بازگشت خریداران به بازار شود.

- Advertisement -

برخلاف انتظارات، از زمان راه اندازی هاردفورک واسیل، قیمت کاردانو ریزش 20 درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که به روزرسانی با بهبود مقیاس پذیری و قابلیت قراردادهای هوشمند قصد داشت علکرد شبکه را بهبود و در پی آن قیمت توکن بومی را افزایش دهد.

در همین مدت اما، ADA حمایت بسیار کلیدی  خود را از دست داد تا اکنون در آستانه یک سقوط بزرگ دیگر قرار گیرد. این سطح حمایتی در محدوده 0.42 دلاری قرار داشت و یک مثلث نزولی را ایجاد کرده بود که از آن به عنوان الگوی ادامه دهنده نیز یاد می‌شود. اکنون و با خروج قیمت از این الگو، احتمال ادامه یافتن روند نزولی و حرکت به سمت سطوح پایین تر بسیار افزایش یافته است.

نمودار کاردانو
نمودار ADA

گفتنی است که به عنوان قانونی در  تحلیل تکنیکال، شکست الگوی مثلث نزولی به سمت پایین به معنای حرکت نزولی بیشتر در ادامه مسیر تا رسیدن به هدف قیمتی الگو است. اگر کاردانو قرار باشد چنین حرکتی را انجام دهد باید شاهد سقوط 35 درصدی آن و حرکت به سمت 0.248 دلار باشیم.

مطلب مفید: بررسی ۳ دلیل که از سقوط احتمالی توکن QNT پس از رشد 450 درصدی خبر می‌دهند

از سویی دیگر آزمایش مجدد سطح پایینی الگو و نفوذ قیمت به آن می‌تواند بی اعتبار شدن الگوی نزولی را افزایش دهد. در این صورت ممکن است شاهد تشکیل همزمان کانال نزولی و الگوی مثلث صعودی باشیم. کانال نزولی می‌تواند آزمایش سطح بالایی خود را در محدوده 0.45 دلاری به همراه داشته باشد که منجر به رشد 30 درصدی قیمت می‌شود.

کانال نزولی در  نمودار
کانال نزولی در نمودار کاردانو

ریسک اقتصاد کلان

به صورت کلی، کاردانو بر اساس فاکتورهای اقتصادی کلان عمل می‌کند. بعد از داده‌های 8.2 درصدی تورم در ماه سپتامبر و بیشتر شدن احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، نه تنها کاردانو که تمامی دارایی‌های مالی دیگر نیز در ریسک قرار گرفته‌اند. دارایی‌های ریسکی در تمامی بازارها شاهد از بین رفتن علاقه سرمایه گذاران بوده‌اند. علاقه ای که در سال‌های 2020 و 2021 منجر به رشدهای قیمتی خارق العاده شده بود.

در همین رابطه، ولاد تنو (Vlad Tenev)، مدیرعامل صرافی رابین هود گفت:

«در سال‌های 2020 و 2021، مردم به سرمایه گذاری در بازار سهام علاقه زیادی داشتند. در این مدت شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران در این بازار بودیم. اما اکنون بیشتر مردم درباره هزینه کارمزدها و نرخ تورم صحبت می‌کنند.»

در سال جاری و همزمان با ریزش گسترده بازار سهام، ADA که در این سال همبستگی بالایی با شاخص‌ S&P 500 داشت نیز با ریزش گسترده‌ای همراه شد و در کنار آن تعداد آدرس‌های فعال شبکه نیز سقوط کرد. روز 19 اکتبر، تعداد آدرس‌ها به 165 هزار رسید تا به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده باشد.

آدرس‌های فعال کاردانو
آدرس‌های فعال ADA

با این حال و در اتفاقی مثبت، تعداد آدرس‌های هولدر 100 تا 1000 کاردانو و 1000 تا 10000 کاردانو در چرخه نزولی فعلی افزایش داشته است که می‌تواند نشان از انباشت سرمایه گذاران بزرگ یا همان نهنگ‌ها باشد.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان