فروش ۳۰ میلیون دلار ETH توسط بنیاد اتریوم؛ آیا سقوط قیمت در راه است؟

خانهاخبارفروش ۳۰ میلیون...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی lookonchain، ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم و بنیاد این شبکه میلیون‌ها دلار اتریوم را به صرافی‌های بزرگ منتقل کرده‌اند. در پی این اتفاق، نگرانی میان اعضای جامعه به وجود آمده است که شاید به‌زودی شاهد سقوط قیمت اتریوم باشیم. این در حالی است که اتریوم امروز خود را به مقاومت 2000 دلاری رسانده بود و سرمایه‌گذاران به شکست این سطح امیدوار شده بودند.

احتمال سقوط قیمت اتریوم در پی فروش گسترده

به نقل از یوتودی، پس از آنکه ویتالیک بوترین هزاران دلار اتریوم را به صرافی منتقل کرد، بنیاد اتریوم در اقدامی مشابه، نزدیک به 30 میلیون دلار اتریوم را به همان پلتفرم ارسال کرد. باید اشاره داشت که این اتفاقات در حالی رخ داده که اتریوم در محدوده 1950 دلاری معامله می‌شود و شرکت تحلیلی سنتیمنت معتقد است که به جای سقوط قیمت اتریوم، شاهد رالی صعودی و عبور از 2000 دلار خواهیم بود.

- Advertisement -

پلتفرم تحلیلی lookonchain، صبح روز 6 مه در یک پست توییتری اعلام کرد که کیف پول ویتالیک بوترین ابتدا 200 اتریوم به ارزش 400 هزار دلار را به صرافی کراکن منتقل کرده است. در پی این تراکنش، بنیاد اتریوم نیز 15000 اتریوم به ارزش تقریبی 30 میلیون دلار را به همین صرافی ارسال کرد.

توییت lookonchain

در رابطه با بوترین به نظر می‌رسد که وی هر از گاهی با میزانی مشخص اقدام به فروش اتریوم‌های خود می‌کند. برای مثال در اواسط ماه فوریه وی در اقدامی مشابه 210 اتریوم خود به ارزش 325 هزار دلار را به فروش رساند. درباره بنیاد اتریوم اما کی اوضاع فرق می‌کند و همین موضوع باعث نگرانی اعضای جامعه از سقوط قیمت اتریوم شده است.

مطلب مفید: مفهوم ZKevm اتریوم چیست و چه تاثیری بر شبکه دارد؟

این نهاد پیش از این نیز در زمان‌های حساس و نزدیک به اوج‌های قیمتی چنین اقدامی را انجام داده است و هر بار پس از فروش گسترده اتریوم، قیمت این ارز سقوط قابل‌توجهی را تجربه کرده است. باید دید که چنین سناریویی این بار نیز تکرار خواهد شد یا خیر.

قیمت ETH در آستانه عبور از 2000 دلار

پلتفرم تحلیلی سنتیمنت، روز گذشته و در یک پست توییتری اعلام کرد که اتریوم به اوج 8 ماهه خود از نظر سرمایه ورودی به صرافی‌ها رسیده است. از دید تیم پلتفرم، چنین اتفاقی می‌تواند نشانه‌ای برای نوسانات قیمتی در روزهای آینده و مشابه با اتفاقاتی مانند سقوط صرافی FTX و به‌روزرسانی مرج باشد.

در پست توییتری خود، سنتیمنت اضافه کرد که با وجود رسیدن اتریوم ورودی به صرافی‌ها به اوج خود، این ارز دیجیتال در حال فاصل گرفتن از بیت کوین است و این موضوع می‌تواند به رشد قیمت آن کمک کند. همچنین باید توجه داشت که حجم زیادی اتریوم در یک هفته اخیر سوزانده شده است که به کاهش موجودی این ارز و ارزشمندتر شدن آن کمک می‌کند. علیرغم این موضوع، همچنان احتمال سقوط قیمت اتریوم یک گزینه جدی است که سرمایه‌گذاران باید آن را مدنظر قرار دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان