ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC) چیست؟

خانهمعرفی پروژهارز دیجیتال لونا...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC) توکن بومی بلاکچین اصلی ترا  (Terra) است. پس از فروپاشی ترا، دو کوان (Do Kwon)، موسس این پروژه، ایده ساخت یک زنجیره کاملاً جدید را مطرح کرد که تمام تراکنش‌های آتی در آن انجام می‌شد؛ و این ایده بعد از بحث‌ و جدل‌های فراوان در نهایت عملی شد. با فکت کوینز همراه باشید.

- Advertisement -
spot_img

زنجیره‌های Terra و Luna Classic از زنجیره قدیمی فورک (Fork) شده‌اند. اکنون زنجیره جدید Terra نامیده می‌شود (که تحت عنوان LUNA 2.0  نیز شناخته می‌شود) و توکن بومی بلاک چین قدیمی ترا LUNC نام دارد.

- Advertisement -

چرا دو نسخه از Terra وجود دارد؟

دو کوان و دانیل شین بلاک چین اصلی ترا را در ژانویه 2018 معرفی کردند و  عرضه اولیه سکه (ICO) ‌لونا (LUNA) در ابتدای سال 2019 راه‌اندازی شد.

استیبل کوین ترا یواس‌دی (UST) به همراه توکن خواهرش LUNA، در اوایل ماه مه 2022 پس از از دست دادن پیوند خود با دلار آمریکا سقوط کرد. علاوه بر این، کل بازار ارزهای دیجیتال را به هم ریخت و زمستان کریپتو را رقم زد.

ارز دیجیتال لونا کلاسیک چیست؟

دو کوان یک طرح بازیابی برای این بلاکچین پیشنهاد کرد که به‌واسطه آن بلاک چین دچار یک هارد فورک می‌شود و به دو زنجیره تقسیم می‌شود و زنجیره جدید هیچ استیبل کوینی نخواهد داشت.

در 25 می 2022، اعتبارسنج‌های بلاکچین این طرح را تایید کردند و در 28 می، Terra 2.0 راه‌اندازی شد.

LUNA توکن بومی Terra 2.0 است. در همین حال، بلاک چین اصلی به Terra Classic تغییر نام داده است و توکن اصلی آن LUNC است.

هارد فورک لونا (Luna)

دو کوان پس از فروپاشی اکوسیستم ترا، یک هارد فورک را برای احیای شبکه پیشنهاد کرد. هنگامی که دو زنجیره  از زنجیره اصلی انشعاب پیدا می‌کند، به آن هارد فورک گفته می‌شود. نسخه‌های جدید و قدیمی همچنان کاربردی هستند، اما دیگر با یکدیگر ارتباطی ندارند.

ترا کلاسیک (Terra Classic) یک ادای احترام به  اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) است که پس از هک Ethereum DAO که بلاکچین اتریوم را در سال 2016 به دو زنجیره تقسیم کرد، ایجاد شد. اکوسیستم Terra 2.0 دیگر شامل هیچ‌گونه استیبل کوین الگوریتمی نیست و دارندگان توکن اصلی LUNA توکن‌های جدید را از طریق ایردراپ دریافت کردند. توکن‌های جدید از طریق ایردراپ بین هولدرهای Luna Classic، استیکرها، هولدرهای UST و اپلیکیشن توزیع شدند.

بیشتر بخوانید: ترا لونا 2.0 (Terra Luna 2.0) چیست؟

ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC) را از کجا بخریم؟

ارز دیجیتال لونا کلاسیک را از کجا بخریم؟

Luna Classic در بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال موجود است. به عنوان مثال، بایننس، کوکوین، FTX و کراکن از جمله این موارد هستند. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال که از  Luna 2.0 پشتیبانی می‌کنند به پشتیبانی از LUNC ادامه خواهند داد.

برخی از کاربران خرید LUNC خود را در آستانه راه‌اندازی زنجیره جدید افزایش دادند. هولدرهای قدیمی، سهمی از توکن‌های جدید را که بخشی از ایردراپ بودند، دریافت کردند. این بدان معناست که همه صاحبان فعلی LUNC اکنون مالک Luna 2.0 هستند.

با این حال،  معاملات ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC) قبل از راه‌اندازی زنجیره جدید به حالت تعلیق درآمد. در اعلامیه بایننس بیان شد که معاملات LUNC در 30 می از سر گرفته می‌شود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال لونا کلاسیک

با توجه به روند نزولی توکن و بازار ارز دیجیتال، قیمت برای چندین ماه پس از تغییر برند در پایین‌ترین سطح خود (0.0001 دلار) باقی ماند. از سوی دیگر، LUNC پس از تصویب پیشنهاد مالیات بر ارزش افزوده در 21 سپتامبر 2022 افزایش یافت. این مالیات 1.2٪ از کل تراکنش های بلاکچین را مصرف کرد، و در عین حال عرضه LUNC را کاهش و تقاضا را افزایش داد.

اعلامیه بایننس در 26 سپتامبر 2022، مبنی بر کاهش تمام کارمزدهای معاملاتی جفت ارزهای  اسپات و مارجین LUNC، قیمت ارز دیجیتال لونا کلاسیک را بیش از پیش افزایش داد. در عرض چند ساعت، قیمت LUNC بیش از 60 درصد از 0.00018 دلار به 0.0003 دلار افزایش یافت.

علیرغم ورشکستگی قبلی این اکوسیستم، اخبار خوب اخیر بسیاری از کارشناسان رمزارز را نسبت به آینده لونا کلاسیک نسبتاً خوش‌بین کرده است.

طبق وب‌سایت DigitalCoinPrice، قیمت LUNC طی پنج سال آینده افزایش خواهد یافت و تا سال 2025 به حدود 0.0012 دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی ترید را انتخاب کنید

آینده LUNA Classic

نمی‌توان انکار کرد که سقوط بلاکچین اصلی در می 2022 اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال را متزلزل کرد. چنانچه مردم توانایی ترا برای بازگشت را زیر سؤال بردند.

بلاک چین Terra Classic از زمان پیدایش نویدبخش بوده است. این توکن به‌ویژه از زمانی که بایننس اعلام کرد که LUNC مالیات بر تراکنش‌هایش را می‌سوزاند، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که ارزش LUNC ممکن است در سال‌های آینده افزایش یابد.

با این حال، بنا بر گزارش‌ها، اینترپل از سازمان‌های مجری قانون درخواست کرده است که دو کوان را پیدا و دستگیر کنند. Terraform Labs، شرکت توسعه‌دهنده ترا نیز متهم به اجرای یک طرح پانزی شده است. در نتیجه، پیش‌بینی موفقیت یا سقوط LUNC دشوار است.

با این حال، ارز دیجیتال لونا کلاسیک رمزارز جذابی است که باید زیر نظر داشته باشید و و تحولات آتی آن را دنبال کنید.

سوالات متداول

لونا کلاسیک چیست؟

ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC) توکن بومی بلاکچین اصلی ترا  (Terra) است. پس از فروپاشی ترا، دو کوان (Do Kwon)، موسس این پروژه، ایده ساخت یک زنجیره کاملاً جدید را مطرح کرد که تمام تراکنش‌های آتی در آن انجام می‌شد

ارز دیجیتال لونا کلاسیک را از کجا بخریم؟

Luna Classic در بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال موجود است. به عنوان مثال، بایننس، کوکوین، FTX و کراکن از جمله این موارد هستند. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال که از  Luna 2.0 پشتیبانی می‌کنند به پشتیبانی از LUNC ادامه خواهند داد.

spot_img

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان