آمار جدید: از هر 226 نفر، یک نفر حداقل 1 دلار بیت کوین خریده است

خانهاخبارآمار جدید: از...

آنچه می‌خوانید...

طرفداران ارزهای دیجیتال همواره برای پذیرش بیشتر بیت کوین تلاش کرده‌اند. هدف این افراد، ادغام این کلاس دارایی با سیستم مالی جهانی است و ظاهرا با وجود چالش‌های متعدد مانند نوسانات بازار، در این زمینه پیشرفت کرده‌اند. بر اساس آمار جدید، تعداد افرادی که تا به حال بیت کوین خریده‌اند از نقطه عطف جدیدی فراتر رفته و حالا به ازای هر 266 نفر، یک نفر حداقل 1 دلار BTC دارد.

بر اساس آمار وب سایت بیت اینفو چارتس (BitInfoCharts)، تا 26 آگوست، تقریبا 35257206 آدرس حاوی حداقل 1 دلار بیت کوین هستند. این مقدار، معادل 0.4% از جمعیت جهان است، به این معنی که از هر 266 نفر در جهان، یک نفر حداقل 1 دلار از این ارز را خریده است. البته باید به این نکته توجه کرد که ممکن است برخی افراد بیش از یک آدرس داشته باشند.

- Advertisement -

طرفداران ارزهای دیجیتال تلاش می‌کنند تا بیت کوین را به جریان اصلی سیستم مالی کنونی جهان برسانند و همواره به مزایای بی‌شمار این ارز از جمله سهولت تراکنش‌ها، آسان بودن نقل و انتقال پول و سرعت بالای آنها نسبت به ارزهای فیات معمولی اشاره می‌کنند. با این حال، بزرگترین ارز دیجیتال بازار هنوز فاصله زیادی تا پذیرش جهانی دارد.

رشد تعداد آدرس‌های حاوی 1 دلار بیت کوین را می‌توان به دلایل متعددی نسبت داد. به عنوان مثال، می‌توان این طور فرض کرد که هولدرهای یک دلاری، سرمایه‌گذاران خردی هستند که بیشتر بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، خرید یک واحد BTC مسلما برای همه افراد ممکن نیست به همین خاطر برخی تصمیم گرفته‌اند تا حداقل یک دلار از این ارز دیجیتال را داشته باشند.

همچنین آمار اخیر را می‌توان به السالوادور و سیاست پذیرش بیت کوینش نسبت داد. السالوادور اولین کشوری است که BTC را به عنوان پول قانونی خود پذیرفت و پس از آن، تعداد زیادی از کشورهای آمریکای جنوبی به این مسیر وارد شده‌اند، به همین خاطر، ممکن است این رقم بیشتر شود.

جدول توزیع بیت کوین‌ها
جدول توزیع بیت کوین‌ها

آیا سلطه نهنگ‌های بیت کوین بر بازار به پایان خود خواهد رسید؟

توزیع کنونی واحدهای بیت کوین می‌تواند نشانه‌ای بر آغاز افول تسلط نهنگ‌های این ارز بر بازار باشد. بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به دلیل تاثیرپذیری آن از حرکات نهنگ‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. البته هنوز زود است بگوییم نهنگ‌ها از دور خارج شده‌اند چراکه تازه در مراحل اولیه پذیرش انبوه قرار داریم.

در سمت دیگر، بیت کوین هنوز با چالش‌های متعددی مانند نوسانات، عدم اطمینان سرمایه‌گذاران و همچنین نگرانی‌های نظارتی از جانب قانون‌گذاران مواجه است که می‌توانند بر پذیرش این ارز تاثیر بگذارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان