استارک ور توکن حاکمیتی زنجیره استارک نت را عرضه خواهد کرد

خانهاخباراستارک ور توکن...

آنچه می‌خوانید...

شرکت استارک ور (StarkWare)، توسعه‌دهنده راهکار مقیاس‌پذیری لایه 2 استارک نت (StarkNet) روز گذشته از عرضه توکن حاکمیتی این زنجیره خبر داد. به گفته استارک ور، از توکن استارک نت برای حفظ و ایمن‌سازی این زنجیره و همچنین تمرکززدایی بیشتر استفاده خواهد شد.

نسخه آلفا زنجیره استارک نت اولین بار در نوامبر سال 2021 راه‌اندازی شد و با همکاری با بسیاری از تیم‌های توسعه، اکوسیستم آن گسترش یافت. حالا به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا استارک نت، با عرضه توکن حاکمیتی خود، گام دیگری در مسیر توسعه اکوسیستمش بردارد.

- Advertisement -

شرکت استارک ور در رابطه با عرضه توکن حاکمیتی زنجیره StarkNet می‌گوید:

مکانیسم خاص اثبات سهام استارک نت و همچنین پرداخت کارمزد تراکنش‌ها با استفاده از یک توکن حاکمیتی، شبکه را قادر می‌سازد تا به عنوان یک راهکار لایه دو، بر بستر شبکه اتریوم، حتی اگر روزی استارک ور نباشد به صورت مطمئن فعالیت کند. تصمیم‌های مربوط به استارک نت و استارک ور به جامعه سپرده خواهد شد و توکن حاکمیتی و بنیاد این زنجیره، عناصر کلیدی در رسیدن به این آرمان خواهند بود.

تاکنون 10 میلیارد توکن استارک نت مینت شده است و در ماه سپتامبر (شهریور) عرضه و بین سرمایه‌گذاران، کارمندان، توسعه‌دهندگان جامعه، مشارکت‌کنندگان، کاربران نهایی و مشاوران توزیع خواهد شد. قرار است 17% از کل موجودی توکن‌ها به سرمایه‌گذاران، 32.9% به مشارکت‌کنندگان اصلی و 50.1% باقی‌مانده به بنیاد استارک نت تخصیص داده شود.

شایان ذکر است توکن‌هایی که به سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان اصلی شبکه اختصاص داده می‌شود، تا یک سال قابل برداشت نخواهند بود و پس از آن، طی یک دوره 4 ساله، به صورت تدریجی در اختیار صاحبان خود قرار می‌گیرند.

با افزایش علاقه کاربران به راهکارهای لایه 2، استارک ور به نقاط عطف جدیدی دست یافته است. این شرکت در ماه مه سال جاری، حدود 100 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد و ارزش خود را به 8 میلیارد دلار رساند.

استارک ور همچنین یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه 3 برای اتریوم به نام هایپر اسکیلینگ (hyper scaling) معرفی کرده است. این شرکت مدعی است با استفاده از این راهکار، می‌تواند کارمزدها را تا یک میلیون برابر کاهش دهد. البته استارک ور، هایپر اسکیلینگ را برای کاربردهای خاص مناسب می‌داند.

نظر شما در رابطه با عرضه توکن حاکمیتی استارک نت چیست؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان