استیبل‌کوین USN چیست؟

خانهمعرفی پروژهاستیبل‌کوین USN چیست؟

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

داشتن یک استیبل کوین یا رمز ارز باثبات، یک قابلیت مهم برای بسیاری از پروژه‌ها است و نیر پروتکل (Near Protocol) نیز از این قاعده مستثنی نیست. پلتفرم غیرمتمرکز دیسنترال بنک (Decentral Bank) استیبل‌کوین USN را در 25 آوریل 2022 به صورت رسمی برای پروتکل نییِر راه‌اندازی کرد. اما پرسش اصلی این است که USN چیست؟‌

- Advertisement -
spot_img

در این مقاله قصد داریم به اساسی‌ترین سؤالات مربوط به این استیبل کوین پاسخ دهیم، بفهمیم چگونه کار می‌کند و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟ علاوه بر این، در مورد چشم‌انداز آینده این رمز ارز و روش خریداری آن بیشتر خواهیم آموخت. اما اجازه دهید با این پرسش آغاز کنیم که USN چیست؟

- Advertisement -

نگاهی دقیق به استیبل‌کوین USN

USN، استیبل کوین نیر پروتکل است که به دلار آمریکا وابسته است (به این معنی که نسبت این ارز دیجیتال با دلار آمریکا برابر است). با این وجود، USN توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شود، بلکه پشتوانه آن رمزارز USDT و توکن‌های Near است.

دسنترال بنک؛ به‌عنوان یک سازمان غیرمتمرکز جدید این استیبل کوین را برای اکوسیستم نیر پروتکل راه‌اندازی کرد. به طور کلی، این سازمان USN، زیرساخت‌ها و دارایی‌های خزانه آن را مدیریت می‌کند.

استیبل کوین USN  چیست
استیبل کوین USN

هدف اصلی از ایجاد استیبل‌کوین USN پشتیبانی از توسعه و نقدینگی اکوسیستم دیفای مبتنی بر نیر پروتکل است. بازده این دارایی حدود 11 درصد در سال خواهد بود و ارزش دقیق آن به سود انباشته و ارزش وثیقه بستگی دارد.

نیر پروتکل (Near Protocol) چیست؟

نیر پروتکل (Near Protocol) یک بلاک‌چین گواهی سپرده (اثبات سهام) است که در آوریل 2020 راه‌اندازی شد. این بلاک‌چین لایه یک توسط الکساندر اسکیدانوف، توسعه‌دهنده سابق مایکروسافت، و ایلیا پولوسوکین، مدیر مهندسی سابق گوگل ایجاد شده است. از آنجایی که نیر پروتکل مبتنی بر مکانیزم گواهی سپرده (POS) است، شامل مزایای مختلفی از جمله موارد زیر خواهد بود:

  • تراکنش‌های سریع و ارزان
  • بهینه‌سازی انرژی
  • ایمنی بالا

شایان ذکر است که نییر پروتکل بلاک‌چینی مناسب برای توسعه‌دهندگان است؛ زیرا پایه و اساس آن با زبان برنامه‌نویسی RUST توسعه یافته که به طور گسترده توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، هر برنامه‌ای روی نیر پروتکل تنها در عرض 5 دقیقه راه‌اندازی می‌شود.

علاوه بر این، نییر خود را به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین بلاک‌چین‌ها از نظر مقیاس‌پذیری معرفی می‌کند. در 4 مه 2020، نییر پروتکل تأمین مالی 21.6 میلیون دلاری خود را اجرا کرد که در آن اندرسن هاروویتز؛ بزرگ‌ترین و فعال‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در جهان بیشترین مشارکت را داشت.

بیشتر بخوانید: رشد قیمت توکن نیر پروتکل در پی شایعات راه‌اندازی استیبل کوین USN

استیبل‌کوین USN چگونه کار می‌کند؟

استیبل‌کوین USN چندین روش مختلف تثبیت قیمت ارز دیجیتال را با یکدیگر ترکیب می‌کند. نخست، این رمزارز از یک قرارداد آربیتراژ هوشمند استفاده خواهد کرد که امکان تبادل NEAR و USN را فراهم می‌نماید. در چنین شرایطی امکان مبادله استیبل کوین USN با توکن‌های NEAR به ارزش یک دلار وجود خواهد داشت.

توکن نیر پروتکل
توکن نیر پروتکل

آربیتراژورها می‌توانند از اختلاف قیمت در زمانی که USN قیمت ثابت خود را از دست می‌دهد استفاده کنند و به این رمز ارز کمک کنند تا به ارزش یک دلاری خود بازگردد.

همان‌طور که قبلاً در این مقاله ذکر شد، دلیل اصلی ایجاد USN، توسعه بیشتر اکوسیستم نیر پروتکل با هدف حفظ نقدینگی آن است. یکی دیگر از اهداف استیبل کوین یو اس ان، این است که نشان دهد می‌توان به استیبل‌کوین‌ها اعتماد کرد.

USN در بلاکچین آرورا (AURORA) و نیر (Near)؛ تفاوت در چیست؟

از اواسط سال 2022، USN در دو زنجیره مختلف NEAR و AURORA در دسترس است. آئورا یک EVM (ماشین مجازی اتریوم) است که به عنوان یک قرارداد هوشمند در NEAR پیاده‌سازی شد؛ بنابراین، NEAR یک بلاک‌چین لایه یک است و آرورا (AURORA) یک قرارداد هوشمند در این زنجیره محسوب می‌شود. این را می‌توان مهم‌ترین تفاوت بین نیر و آرورا دانست.

به طور کلی، تفاوت قابل توجهی بین آنها وجود ندارد. به طور کلی خودتان می‌توانید از بین USN نیر و آئورا یکی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: قرارداد هوشمند چیست؟

مزایای استیبل کوین USN

استیبل کوین USN دارای مزیت‌های بسیار زیادی از جمله موارد زیر است:

  • تراکنش‌های بسیار ارزان و سریع به کمک زیرساخت نیر پروتکل
  • تضمین ثبات قیمت با کمک آربیتراژ
  • امکان سپرده‌گذاری (استیکینگ) با کمک توکن بومی نیر پروتکل
  • دسترسی آسان

آینده استیبل‌کوین USN

سازمان غیرمتمرکز اخیرا برنامه‌های خود را برای استییل کوین USN به اشتراک گذاشته است. این سازمان توسعه این ارز دیجیتال را به دو فاز تقسیم کرد که عبارت‌اند از USN V1.0 و USN V.2.0. مرحله اول شامل تامین وثیقه مازاد USN توسط تتر (USDT) و توکن NEAR و همچنین راه اندازی سرویس مبادله USN و USDT است. تاریخ پایان این فاز 30 ژوئن 2022 بود.

فاز دوم شامل نسخه دوم و به روز شده استیبل کوین است که خود شامل دو مرحله است. در مرحله اول که در 30 ژوئن 2022 آغاز شد، استیبل‌کوین USN باید با USDT با نسبت 1:1 پشتیبانی شود. فاز دوم مربوط به دارایی‌های دیجیتالی استیبل کوینی و غیر استیبل کوینی (Non stablecoin) خواهد بود. یک کار چالش‌برانگیز دیگر در مرحله دوم، بهبود مکانیسم‌های رمزنگاری و پروتکل امنیتی شبکه است.

چگونه استیبل کوین USN بخریم؟

پس از در نظر گرفتن تمام جزئیات مربوط به این استیبل کوین تازه توسعه‌یافته، احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده است که چگونه ارز دیجیتال USN را بخریم؟ مطمئناً می‌توانید این کار را در سرویس‌های سواپ (Swap) انجام دهید که به شما امکان خرید این توکن را می‌دهند، اما تنها چند سرویس در این زمینه وجود دارد. پس راه‌حل چیست؟

در UTORG، می‌توانید به راحتی USN را خریداری کنید. به طور کلی فرایند خرید تنها چندین دقیقه از وقت شما را می‌گیرد (برای کاربرانی که قبلاً در UTORG خرید کرده‌اند، این فرایند به نوعی سریع‌تر خواهد بود).

اول از همه، باید سفارش خود را تنظیم نمایید. شما باید جزئیاتی مانند ارز دیجیتالی که می‌خواهید با آن مبلغ مربوطه را پرداخت کنید و مقدار کوینی که می‌خواهید بخرید را ارائه دهید. مجموع کل خرید به صورت خودکار نمایش داده می‌شود و این مبلغ تا زمان انجام مراحل خرید ثابت می‌ماند. علاوه بر این، سرویس مربوطه از شما می‌خواهد که آدرس کیف پول خود را معرفی نمایید، یعنی همان جایی که رمزارز وارد می‌شود.

سخن پایانی

استیبل‌کوین USN یک رمزارز نوآورانه است که توسط دیسنترال بنک برای نیر پروتکل با چندین هدف توسعه یافته است که عبارت‌اند از تامین نقدینگی اکوسیستم نیر پروتکل و بازگرداندن این باور به کاربران مبنی بر اینکه می‌توان به استیبل‌کوین‌ها اعتماد کرد. مزیت این رمز ارز برای کاربران تراکنش‌های ارزان، سرعت بالا و فرصت استیکینگ ارز دیجیتال است.

سوالات متداول

ارز دیجیتال USN چیست؟

USN یک استیبل کوین است که توسط دسنترال بنک برای نیر پروتکل توسعه یافته است. این ارز استیبل کوین به دلار آمریکا وابسته است و نسبتی برابر با آن دارد.

آیا USN واقعا پایدار است؟

بله. یکی از ایده‌های اولیه این استیبل کوین ارائه توکنی به کاربران است که بتواند پیوند قیمتی خود را با  دلار آمریکا حفظ کند. با کمک آربیتراژ و خزانه خود متعادل‌ کننده (Self Balancer)، حفظ این ویژگی برای USN نسبت به سایر استیبل‌کوین‌ها آسان‌تر است.

استیبل کوین USN توسط چه چیزی پشتیبانی می‌شود؟

USN پشتوانه دلار ندارد، بلکه توکن NEAR و همچنین تتر (USDT) به عنوان وثیقه استیبل کوین USN عمل می‌کند.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان