الگوی صعودی بیت کوین ، پیش به سوی 30 هزار دلار

خانهتحلیل ارز دیجیتالالگوی صعودی بیت...

آنچه می‌خوانید...

در حال حاضر، فشار فروش در بازار بیت کوین به اندازه‌ زمان فروپاشی شرکت‌های ترا (Terra) و تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital ) شدید نیست. قیمت بیت کوین (BTC) ممکن است در ماه سپتامبر بیش از 50 درصد افزایش یابد، ماهی که در طول تاریخ این ارز دیجیتال همیشه بد یمن بود.

الگوی کف دوقلوی بیت کوین

سیگنال صعودی مذکور مربوط به یک الگوی کف دوقلوی بالقوه در تایم ‌فریم‌های بزرگتر بیت کوین در برابر دلار است. الگوی کف دوقلو یک الگوی صعودی است که پس از تشکیل دو دره و سپس صعود قیمت تشکیل می‌شود و شبیه به حرف W انگلیسی است.

- Advertisement -

ساختار الگوی کف دوقلو. منبع: ThinkMarkets

کاهش قیمت btc به زیر 20000 دلار در ماه جولای و به دنبال آن افزایش شدید تا 25000 دلار و متعاقب آن بازگشت به سطح 20000 دلار در ماه آگوست، بخشی از الگوی کف دوقلو را تشکیل داده است. در ادامه در صورت افزایش قیمت این ارز دیجیتال تا 25000 دلار، این الگو تکمیل خواهد شد.

در سناریوی ایدئال، یک حرکت قیمت به شکل W می‌تواند با یک صعود شدید دیگر دنبال شود.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، تارگت صعودی این الگو با اندازه‌گیری فاصله بین قله الگو (خط گردن) و پایین‌ترین سطح آن و افزودن این بازه به نقطه شکست قیمت (Brealkout)، محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر، یک افزایش قیمت بالقوه 50 درصدی.

نمودار 4 ساعته بیت کوین . منبع : tradingview

طبق مطالعه آکادمی بازرگانی سامورایی (Samurai Trading Academy) در مورد الگوهای رایج بازار، درصد موفقت الگوهای کف دو قلو بالا بوده و تنها 21.45 درصد احتمال شکست آن‌ها وجود دارد.

برگشت بازار به فاز «ترس شدید»

قابل ذکر است، سناریوی صعودی بیت کوین در بحبوحه ریزش بازارهای پرریسک پس از سخنرانی بانک مرکزی امریکا رخ می‌دهد.

در ابتدا، نزول بیت کوین به 20000 دلار پس از آن آغاز شد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته موضع تهاجمی خود را در مورد تورم در جکسون هول اعلام کرد. بر اساس شاخص معروف ترس و طمع یا F&G، احساسات بازار بیت کوین پس از این سخنرانی باری دیگر وارد منطقه «ترس شدید» شد.

اما، از نظر فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، خالق وبسایت تحلیلی LookIntoBitcoin، فشار فروش بازار به اندازه زمان ورشکستگی صندوق‌ سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Three Arrows Capital و پروژه استیبل کوین ترا (Terra) در ماه ژوئن شدید نیست.

شاخص ترس و طمع در مقایسه با عدد 6 که در ماه ژوئن به ثبت رسانده بود، ترسناک نیست. سوئیفت توضیح داد که در حال حاضر این شاخص روی عدد 23 است و افزود: در آن زمان وحشت زیادی در بین سرمایه گذاران وجود داشت، در حالی که در حال حاضر ما در دوره‌ای از بی‌تفاوتی هستیم که مردم از بازار نزولی خسته شده‌اند و بیشتر به تعطیلات تابستانی خود و یا هزینه‌های زندگی توجه دارند.

بر اساس داده‌های ردیابی شده توسط گلسنود، این بیانیه با سرمایه گذاران بیت کوین دارایی‌های خود را با میانگین زیان روزانه 220 میلیون دلار می‌فروشند.

این شرکت تحلیل آن‌چین (On-chain) در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد: «گاوهای بیت کوین در حال نبرد سختی هستند.»

این شامل نهنگ‌ها هم می‌شود، افراد یا شرکت‌هایی که بین 1000 تا 10000 بیت کوین نگهداری می‌کنند. طبق مرجع اطلاعاتی اکوینو متریکس (Ecoinometrics)، نهنگ‌ها اخیراً btc را در حوالی قیمت 20000 دلار انباشته کرده‌اند.

نیک (Nick)، تحلیلگر اکوینو متریکس می‌گوید: «در این بازار نزولی، یا باید میانگین کم کنید یا یک مرتبه خرید کنید و منتظر بمانید.»

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان