اپلیکیشن شبکه بلواسکای (Bluesky) روی اپ استور قرار گرفت

خانهاخباراپلیکیشن شبکه بلواسکای...

آنچه می‌خوانید...

شبکه بلواسکای، یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی است که از طراحی غیرمتمرکز استفاده می‌کند. این برنامه توسط جک دورسی پشتیبانی می‌شود. نسخه بتای شبکه بلواسکای در اپ استور اپل ارائه شده است. در حال حاضر فقط در صورت داشتن دعوت‌نامه می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود کنید.

به نقل از بین‌کریپتو، هایپ شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز با ورود شبکه بلواسکای تحت حمایت جک دورسی به اپ استور در حال افزایش است. این مرحله از آزمون و خطای این اپلیکیشن حاکی از آن است که راه اندازی کامل شبکه بلواسکای ممکن است زودتر از موعد مقرر انجام شود.

- Advertisement -

شبکه بلواسکای جایگزینی برای توییتر است که در سال 2022 اخبار زیادی را به خود اختصاص داد. جی گرابر (Jay Graber)، مدیر عامل بلواسکای، در توئیتی در اکتبر 2022 به صراحت اعلام کرد که هیچ بلاک چینی در زیر ساخت‌های بلواسکای دخیل نیست. بلکه این اپلیکیشن از یک “شبکه فدرال” ساخته شده است. با این حال، گرابر خاطرنشان می‌کند که بلواسکای بر روی پروتکل AT ایجاد شده و امکان ادغام تسهیل شده با ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

داستان شبکه بلواسکای از چه قرار است؟

این پروتکل که ابتدا ADX نام داشت، در اکتبر 2022 تغییر نام داد. شبکه‌های فدرال به صورت کلی ابزاری هستند که از طریق آن سرورها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تیم بلواسکای چهار ویژگی منحصر به فرد را به پروتکل AT نسبت داده است: قابل جابه‌جایی بودن حساب کاربری (از یک محیط به محیط دیگر)، انتخاب الگوریتمی، عملکرد متقابل و کارایی.

شبکه بلواسکای (Bluesky) روی اپ استور قرار گرفت

وجود این ویژگی‌ها به این معنی است که کاربران مالک حساب‌های خود هستند. شبکه بلواسکای به آن‌ها امکان می‌دهد بدون از دست دادن هیچ داده‌ای از یک ارائه دهنده خدمات به ارائه دهنده خدمات دیگر نقل مکان کنند.

شبکه بلواسکای (Bluesky) اولین بار در سال 2019 معرفی شد و از آن زمان به‌روزرسانی‌هایی برای این برنامه ارائه شده است. این اپلیکیشن یکی از از برنامه‌های شبکه اجتماعی است که اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بلواسکای همراه با شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستودون (Mastodon) رشد چشمگیری داشته است.

دورسی علاوه بر شبکه بلواسکای، از Nostr نیز پشتیبانی می ‌کند

علاقه دورسی به تکامل وب در محافل فناوری شناخته شده است و مشارکت او در این بعد از فناوری به فراتر از بلواسکای نیز رفته است. او از پروتکل Nostr، رقیب توییتر که از شبکه لایتنینگ استفاده می‌کند، پشتیبانی کرده است. جک دورسی 14 بیت کوین را در دسامبر 2022 به این پروتکل اهدا کرد.

یکی دیگر از چهره‌های برجسته ای که از نوستر حمایت کرده است، ادوارد اسنودن (Edward Snowden) است. اسنودن با اشاره‌ای به اشاره کرد و گفت: “هیچکس مالک آن نیست و همه آزادند که از آن استفاده کنند.”

Nostr مخفف عبارت Notes and Other Stuff Transmitted by Relays به معنی “یادداشت‌ها و سایر مطالب ارسال شده توسط رله” است. نوستر از پرداخت‌های بیت کوین از طریق شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند و برخی معتقدند که می‌تواند پذیرش راه‌حل مقیاس‌بندی را تقویت کند.

شبکه بلواسکای (Bluesky) روی اپ استور قرار گرفت

دورسی طرفدار فناوری های غیرمتمرکز در دنیای رمز ارزها است

جک دورسی یک چهره بسیار تأثیرگذار در فضای فناوری است. نفوذ او اکنون در بخش فناوری‌های غیرمتمرکز نیز بسیار مشهود است. تلاش‌های او را می‌توان در قالب شرکت بلاک (.Block Inc) که قبلا با نام اسکوئر (Square) شناخته می‌شد، دید. این مسئله نشان‌دهنده علاقه شدید او به ارزهای دیجیتال است.

این شرکت، زمانی که به نام اسکوئر شناخته می‌شد، 50 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد. دورسی معتقد است که بیت کوین واحد پول اینترنت است. از نظر او، سرمایه‌گذاران ریسک پذیر قبلاً وب 3 را اشباع کرده‌اند، بنابراین او ترجیح می‌دهد روی «وب5» تمرکز کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان