9 شرکت‌ در SEC ثبت نام کردند؛ اما پشیمان شده‌اند!

خانهاخبار9 شرکت‌ در...

آنچه می‌خوانید...

به گزارش فکت کوینز، از 9 مورد شرکت‌ های ثبت شده در SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا)، 5 مورد دیگر فعالیتی ندارند! این مسئله به ما امکان می‌دهد روند فعالیت آن‌ها را با دقت بررسی کنیم.

چرا دانستن نام شرکت‌ های ثبت شده در SEC مهم است؟ پیشنهاد SEC به شرکت‌ها این بود که فرایند ثبت نام به سادگی انجام شود. به طوری که شرکت‌ها تنها یک فرم را در وب سایت این نهاد پر کنند. اما طبق لیست ارائه شده، تنها 9 شرکت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کردند.

- Advertisement -

حتما به این مسئله توجه کنید که معلوم نیست چند شرکت دیگر تلاش کرده‌اند ثبت نام خود را کامل کنند اما موفق نشدند. یا شاید حتی تعدادی از آن‌های از این کار منصرف شده‌اند. اما با توجه به اطلاعات به دست آمده از این 9 شرکت، SEC باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند.

آلن سیلبرت (Alan Silbert)، مدیر عامل صرافی INX فعال در آمریکای شمالی، در توییتر گفت:

«SEC باید محیط دوستانه‌تری برای افرادی ایجاد کند که سعی می‌کنند به قانون پایبند باشند. آنها باید فرایند ثبت نام را که برای مدت طولانی تکمیل نشده است را  پیش ببرند.»

بنیانگذاران شرکت‌ها اگر قوانین باعث بقای شرکت‌ها نشود، تمایلی به پیروی از آن‌ها ندارند.

اکثر شرکت‌ های ثبت شده در SEC دیگر فعالیتی ندارند

چه اتفاقی برای این شرکت ها افتاد؟

برای اولین بار، کارکنان SEC لیستی از شرکت‌هایی را ارائه کردند که به نوعی در این نهاد ثبت نام کرده‌اند. این لیست ابتدا به یک خبرنگار فاکس بیزینس داده شد.

آنچه برای شرکت‌های مختلفی که تاکنون با این قانون گذاران همکاری کرده‌اند به شرح زیر است.

شرکت‌ های ثبت شده در SEC که از بین رفته‌اند

بلاک چین آو ثینگز (Blockchain of Things)، شرکتی بود که ساخت اپلیکیشن‌ها را بر روی شبکه‌ی بیت کوین تسهیل می‌کرد. پس از 7 سال و نیم فعالیت، این شرکت اعلام کرد که در پایان فوریه تعطیل می‌شود. همچنین این شرکت تمام فعالیت‌های خود تاکنون را به صورت منبع باز (اوپن سورس) قرار می‌دهد.

پاراگون کوین (ParagonCoin)، شرکتی بود که یک توکن برای کارآفرینان در حوزه استفاده و پرورش ماریجوانا ایجاد کرد. این شرکت به خاطر یک عرضه اولیه دچار مشکل شد و مدت‌ها است که دیگر فعالیتی نمی‌کند.

یو نَو (YouNow)، یک شرکت پخش زنده برنامه‌ها، توکن PROPS خود را ثبت کرد. این شرکت در سال 2021 از فعالیت خود منصرف شد.

شرکت‌ های ثبت شده در SEC که اَشکال جدیدی پیدا کردند

شرکت اِیرفاکس (Airfox – Carrier EQ) به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تبلیغات، قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنند. پس از عدم ثبت عرضه اولیه (ICO) توکن این پروژه، ایرفاکس توسط SEC جریمه شد. دو سال بعد، این شرکت مستقر در بوستون توسط شرکت دیگری در برزیل خریداری شد.

اِنیگما اِم پی سی (Enigma MPC)، یک شرکت فناوری حفظ حریم خصوصی بود. این شرکت نیز یک ICO ثبت نشده داشت. در حال حاضر وب سایت این شرکت از بین رفته است. آخرین پست وبلاگ انیگما ام پی سی در سال 2020 عنوان کرده بود که این شرکت قصد ادامه دادن دارد. در عوض، توکن آن با SCRT سواپ شد و شرکت وارد پروژه سیکرت نتوورک (Secter Network) که یک بلاک چین با ارزش بازار 166 میلیون دلاری است شد.

شرکت‌ های ثبت شده در SEC که به فعالیت خود ادامه دادند

سالت لندینگ (SALT Lending)، یک شرکت وام دهنده ارزهای دیجیتال است. پس از ثبت شدن در SEC در سال 2020 رویداد ICO خود را برگزار کرد. ظاهراً این شرکت نیز فعالیت خود را متوقف کرده است. اما به تازگی اعلام کرده بدهی خود را به سهام تبدیل کرده است.

Hiro Systems که قبلاً بلاک استک (Blockstack) نامیده می‌شد، سازنده یک بلاک چین قرارداد هوشمند است که از بیت کوین برای حفظ امنیت خود استفاده می‌کند. بلاک چین استکس (Stacks) چهل و سومین بلاک چین بزرگ بر اساس گزارسات وبسایت کوین گکو (CoinGecko) است.

INX یک صرافی است که بایگانی F-1 را انجام داد. این شرکت به سمت اوراق بهادار توکنیزه شده متمایل شده است.

سرس (Ceres) یک پردازشگر پرداخت برای صنعت ماریجوانا است. این شرکت تأیید کرد که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

استوارت الدِروتی (Stuart Alderoty)، مشاور ارشد ریپل است. ریپل شرکت رمز ارزی است که سال‌ها با SEC درگیر مشاجره بوده است. او در مصاحبه‌ای به شرکت‌های نوظهور ارز دیجیتال اینطور توصیه کرد:

«شرکتتان را در بازارهای دیجیتال ایالات متحده راه اندازی نکنید.»

کارآفرینان تنها زمانی قوانین را رعایت می‌کننند که بدانند برای آن‌ها موفقیت به همراه خواهد داشت. آن‌ها برای موفق شدن وارد کسب‌وکار می‌شوند نه برای رعایت کردن قوانین.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان