اینفورا شبکه غیرمتمرکز خود را راه اندازی خواهد کرد

خانهاخباراینفورا شبکه غیرمتمرکز...

آنچه می‌خوانید...

اینفورا (Infura)، شرکت مهندسی اتریوم قصد دارد شبکه جدید را با نام شبکه زیرساختی غیرمتمرکز را ساخته و در سال آینده راه اندازی کند. اینفوار تصمیم خود را روز جمعه و در جریان هکاتون ETHBerlin اعلام کرد. عنوان این شبکه در حال حاضر شبکه زیرساختی غیرمتمرکز است. بنابر اعلامیه اینفورا، این شبکه جدید برای میلیون ها کاربر احتمالی خود دسترسی به محصولات وب 3 را بدون اختلال و قطعی در شبکه فراهم می‌کند.

اینفورا شرکتی است که زیرساخت های بک اند را برای شرکت های وب 3 فراهم می‌کند تا بتوانند محصولات خود را راه اندازی کنند. این مجموعه به کسب و کارها راهی برای اتصال به شبکه هایی مانند اتریوم بدون نیاز به اجرای کردن نودها معرفی می‌کند. با افزایش محبوبیت و تعداد مشتریان بیشتر، وب 3 در حال متمرکز شدن بیشتر است چرا که بیشتر پروژه های این حوزه توسط شرکت هایی مانند اینفورا اجرایی می‌شوند.

- Advertisement -

در سال 2019 این شرکت گفته بود که اگر هر فردی نودهای خود را اجرا کند شاهد غیرمتمرکز سازی کامل این حوزه خواهیم بود. اکنون اما شبکه زیرساختی غیرمتمرکز این شرکت می‌تواند راه حل جایگزینی برای اظهار نظر سه سال پیش باشد. ای جی گالانو، هم‌بنیانگذار شرکت در مصاحبه ای با دیکریپت گفت که دوست ندارد وب 3 به یک یا چند تامین کننده زیرساختی مانند اینفورا وابسته باشد. وی در ادامه افزود:

«با گذشت زمان، بلاک جین نیز رشد می‌کند و برای مردم سخت خواهد شد که نودهای خود را اجرایی کند. در نتیجه می‌توان با نگاهی آینده گفت که آیا فقط اینفورا زیرساخت های لازم را فراهم خواهد کرد؟ آیا در چند سال آینده نیز تنها چندین شرکت انگشت شمار در این حوزه هستند؟ چنین چیزی به نظر درست نمی‌آید.»

توییت اینفورا

با توجه به آنکه نام شبکه زیرساختی غیرمتمرکز خوب در زبان نمی‌چرخد، انتظار می‌رود که با توسعه بیشتر آن در نهایت شاهد تغییر نام نیز باشیم. گالانو نیز در این باره گفت که باید نام بهتری را برای آن در آینده انتخاب کنیم. البته در رابطه با انتخاب نام این شرکت رویدکردی کاملا مستقیم دارد و برای مثال اینفورا در زبان ژاپنی به معنای زیرساخت است.

مطلب مفید: حمله 51 درصدی چیست و چه خطری برای بلاکچین دارد؟

گالانو اشاره داشت که اینفورا کار خود را در سال 2017 آغاز کرد و در 5 سال گذشته همواره در حال تحقیق روی آنلاین و آفلاین بودن شبکه بوده است. وی در این باره گفت که به دلیل عملیات های روزانه در خدمت به کاربران متامسک و توسعه دهندگان فعال بر بستر اینفورا، این شرکت نتوانسته است زمان و تلاش لازم برای تحقیقات خود را به کار گیرد.

اکنون شبکه آماده است که به مرحله بعدی توسعه مندی های خود حرکت کند. مهندسی یک پروتکل  یا کدی که زیربنای شبکه خواهد بود. گفتنی است که اینفورا بخشی از ConsenSys، شرکت نرم افزار اتریوم است که توسط جو لوبین بنیانگذاری شده است. در یک بیانیه، لوبین گفت که غیرمتمرکز سازی هدف کلی این شرکت است و اکنون شبکه جدید اینفورا مسیر رسیدن به این هدف را ادامه خواهد داد.

شرکت ConsenSys صاحب کیف پول متامسک، ایننفورا و بسیاری از محصولات دیگر مانند کدفای، ترافل و … است. با این حال و با وجود محصولات پرشمار وب 3 زیر سقف این شرکت، ConsenSys به اندازه ای که باید و می‌تواند غیرمترمز نیست. گالانو در این باره گفت:

«ما یک دائو یا تعدادی پیمانکار نیستیم. با این حال شرکت ConsenSys همیشه به غیرمتمرکز سازی باوورد داشته و تلاش کرده آن را در DNA محصولات خود قرار دهد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان