بازپرداخت بدهی‌های صرافی Mt. Gox از ۱۹ اسفند آغاز می‌شود

خانهاخباربازپرداخت بدهی‌های صرافی...

آنچه می‌خوانید...

بعد از گذشت چند سال به نظر می‌رسد، طلبکاران صرافی Mt. Gox بتوانند به‌زودی بخشی از طلب بیت کوین خود را دریافت کنند. بر اساس داده‌ها، از روز 10 مارس (19 اسفند) این صرافی بازپرداخت‌های اولیه خود به طلبکاران را آغاز خواهد کرد و این فرایند تا 30 سپتامبر 2023 ادامه خواهد داشت.

به نقل از بلاک، باید اشاره داشت که مرحله اول بازپرداخت شامل مبالغ یکجا و متوسط می‌شود و مابقی بدهی به طلبکاران در ماه‌های آینده پرداخت خواهد شد. در همین راستا، آدام بک، مدیرعامل شرکت بلاک استریم و از طلبکاران صرافی Mt. Gox در یک پست تلگرامی گفت:

«من تقریباً قید بیت کوین‌های خود در این صرافی را زده بودم و آن را زیانی در سال 2014 برای خود حساب کرده بودم. درنتیجه از دید فلسفی هر مبلغی که اکنون به حسابم بازگردد از آن استقبال کرده و در کیف پول سرد خود ذخیره می‌کنم.»

- Advertisement -

وی در ادامه افزود که فرایند بازپرداخت بدهی این صرافی زمان زیادی و بیش از انتظار کاربران آن طول کشیده و می‌توان اشاره داشت که تمامی طلبکاران از بازپرداخت و بازگشت مبالغ به حساب‌های خود استقبال خواهند کرد.

باید اشاره داشت که این فرایند بسته به صرافی‌ها نیز ممکن است با تأخیر همراه شود. هر طلبکار باید در یک صرافی ثبت‌نام کند و آن پلتفرم را به نیابت از خود برای دریافت طلبش معرفی کند. در همین راستا، صرافی‌های مختلف برای پردازش پرداخت‌های مربوط به صرافی Mt. Gox زمان‌های مختلفی را اعلام کرده‌اند. برای مثال، صرافی BitGo اعلام کرده است که مدت‌زمان پردازش پرداخت 20 روز خواهد بود و کراکن این زمان را 90 روز اعلام کرده است.

مطلب مفید: بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

چه مقدار بیت کوین توسط صرافی Mt. Gox آزاد خواهد شد؟

در حالی که هنوز مشخص نیست صرافی Mt. Gox چه مقدار بیت کوین را در مدت‌زمان اشاره شده به طلبکاران بازپرداخت خواهد کرد، این مبلغ باید بخشی از ترازنامه مالی صرافی باشد که در حال حاضر دارای 142 هزار بیت کوین به ارزش 3.3 میلیارد دلار، 143 هزار بیت کوین کش با ارزش 19 میلیون دلار و 69 میلیارد ین ژاپن به ارزش 510 میلیون دلار است.

قابل‌توجه است که انتظار می‌رود، طلبکاران حدود 21% از ارزش دارایی‌های خود را دریافت کنند. این با ارزش مطالبات در زمان ورشکستگی متفاوت است، زیرا از آن زمان نرخ ارزش دارایی مجدداً ارزیابی شده است.

پرداخت‌ها در قالب ترکیبی از ارزهای دیجیتال و ارز فیات خواهد بود. باید اشاره داشت که 200 هزار ین ابتدایی در قالب ارز فیات پرداخت می‌شود و اگر میزان بدهی صرافی Mt. Gox به طلبکار بیشتر باشد، مابقی به‌صورت ترکیبی و با نرخ 71% ارز دیجیتال و 29% ارز فیات پرداخت خواهد شد.

بنا بر گزارشی از کوین دسک، صرافی منحل شده Bitcoinica و شرکت سرمایه‌گذاری MGIF، به‌عنوان دو عدد از بزرگ‌ترین طلبکاران صرافی Mt. Gox گزینه بازپرداخت اولیه و بخشی از طلب خود را انتخاب کرده‌اند. بدین ترتیب بازپرداخت صورت گرفته به این دو به صورت ترکیبی از ارزهای دیجیتال و فیات خواهد بود. همچنین باید اشاره داشت که شرکت سرمایه‌گذاری MGIF اشاره داشته است که دلیل انتخاب دریافت بخشی از سرمایه آن است که بازپرداخت تمام مبلغ بدهی ممکن است 5 تا 9 سال دیگر به طول انجامد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان